Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Isack Hadjar před britskou Grand Prix potvrdil, že jeho cílem stále zůstává posun do hlavního týmu Red Bullu, a to i navzdory současným potížím, které tým zažívá. Jeho vyjádření přichází ve chvíli, kdy roste nejistota ohledně budoucnosti Yukiho Tsunody, jenž v posledních závodech zůstává za očekáváním.
Francouzsko-alžírský nováček se aktuálně drží na 11. místě průběžného pořadí jezdců, přičemž poráží týmového kolegu Liama Lawsona (15. místo) i samotného Tsunodu, který je až sedmnáctý, informuje Motorsport.com.
„Nevím, co se tam přesně děje, ale mohu říct, že Yuki je opravdu rychlý,“ komentoval Hadjar výkony japonského pilota ve voze RB21.
Red Bull letos řeší technické potíže – jejich vůz má velmi úzké provozní okno, což znamená, že je obtížnější ho správně nastavit a řídit. Dokonce i Max Verstappen s ním má větší problémy než dříve. Kvůli tomu tým klesl na čtvrté místo v Poháru konstruktérů.
Situaci nepomáhá ani Tsunodova forma. Zatímco v Racing Bulls se ukázal jako spolehlivý jezdec, pod přímým dohledem Christiana Hornera zatím výsledky nenaplňuje. „Auto není špatné, ale hlavně první kola se zdají být skvělá. Pak ale jako by se pneumatika rozpadala kolo za kolem a já ztrácím přilnavost,“ řekl Tsunoda po závodě v Rakousku.
Hadjar si ale i přes to všechno drží svůj směr. „Když jsem před čtyřmi lety podepsal smlouvu s Red Bullem, cílem bylo dostat se do hlavního týmu. To se nezměnilo,“ potvrdil a dodal, že by ho zajímalo, jak by si s vozem poradil on sám. „Bylo by zajímavé se na to podívat. Chtěl bych si to zkusit.“
Momentálně to však pro Hadjara není na pořadu dne. Ačkoli poráží Tsunodu a patří k nejkonzistentnějším nováčkům na startovním roštu, zůstává trpělivý. „Neřídím to úplně sám, ale boduji každý víkend. Pořád se mám co učit, takže má smysl zůstat tam, kde jsem.“
Dvacetiletý Isack Hadjar přiznává, že by bylo náročné usednout po boku Maxe Verstappena. Helmut Marko tomu říká „efekt Verstappen“ – začínal by každý závod s hendikepem, protože Verstappen se rychle dostává do tempa a je velmi výbušný. Hadjar vysvětlil, že by musel neustále dohánět ztrátu.
Co se týká jeho připravenosti, řekl, že mentálně je na to připravený a v tom je jeho silná stránka. Ale otázkou podle něj je, zda má i technické schopnosti jako Verstappen. A to zatím nikdo neví.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.