Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Fernando Alonso opět ukázal, proč patří mezi nejrespektovanější jezdce F1 – nejen díky svému výsledku, ale i kvůli lidskému přístupu. V závěrečných kolech Velké ceny Rakouska čelil nečekaně silnému tlaku od svého mladého chráněnce Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber, který se pokoušel přetavit výhodu čerstvějších pneumatik ve svůj vůbec první bodový zisk ve Formuli 1.
Oba piloti zvolili riskantní strategii jedné zastávky v extrémně náročných podmínkách, kdy teplota trati přesahovala 50 °C a degradace pneumatik byla klíčovým faktorem. Bortoletovy gumy byly o 16 kol čerstvější, a tak měl v závěru jasnou rychlostní převahu. Alonso se ale bránil tvrdě – a efektivně. Pomohla mu i souhra okolností: v posledních metrech závodu je dojel lídr Lando Norris, což znamenalo nejen modré vlajky pro Bortoleta, ale i zkrácení závodu o jedno kolo.
Zkušený Španěl tak udržel sedmé místo, ale místo oslav vlastního výkonu zamířil ihned po dojezdu do parc fermé přímo za Bortoletem. Následovalo srdečné objetí a slova chvály. „Neuvěřitelné, mám z něj radost,“ uvedl Alonso. „Gabi byl výborný celou sezónu, jen mu to zatím nevycházelo v neděli. Tyhle první body chutnají vždycky nejvíc a věřím, že to je jen začátek.“
Alonso ocenil i práci svého týmu, který podle něj zvolil ideální strategii. „Byla to správná volba. Nejsem tak rychlý jako auta kolem, ale díky této strategii a dobrému načasování pitstopu jsme je porazili,“ vysvětlil. V závěru se podle něj sešlo vše ideálně: dobrá volba, solidní výkon a špetka závodního štěstí.
Na druhé straně garáže Aston Martinu měl Lance Stroll horší den, když dojel až 14. Místo. Díky bodům Alonsa se však tým přiblížil stáji Haas a před Velkou cenou Velké Británie ztrácí na americkou konkurenci už jen jediný bod.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.