Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Fernando Alonso opět ukázal, proč patří mezi nejrespektovanější jezdce F1 – nejen díky svému výsledku, ale i kvůli lidskému přístupu. V závěrečných kolech Velké ceny Rakouska čelil nečekaně silnému tlaku od svého mladého chráněnce Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber, který se pokoušel přetavit výhodu čerstvějších pneumatik ve svůj vůbec první bodový zisk ve Formuli 1.
Oba piloti zvolili riskantní strategii jedné zastávky v extrémně náročných podmínkách, kdy teplota trati přesahovala 50 °C a degradace pneumatik byla klíčovým faktorem. Bortoletovy gumy byly o 16 kol čerstvější, a tak měl v závěru jasnou rychlostní převahu. Alonso se ale bránil tvrdě – a efektivně. Pomohla mu i souhra okolností: v posledních metrech závodu je dojel lídr Lando Norris, což znamenalo nejen modré vlajky pro Bortoleta, ale i zkrácení závodu o jedno kolo.
Zkušený Španěl tak udržel sedmé místo, ale místo oslav vlastního výkonu zamířil ihned po dojezdu do parc fermé přímo za Bortoletem. Následovalo srdečné objetí a slova chvály. „Neuvěřitelné, mám z něj radost,“ uvedl Alonso. „Gabi byl výborný celou sezónu, jen mu to zatím nevycházelo v neděli. Tyhle první body chutnají vždycky nejvíc a věřím, že to je jen začátek.“
Alonso ocenil i práci svého týmu, který podle něj zvolil ideální strategii. „Byla to správná volba. Nejsem tak rychlý jako auta kolem, ale díky této strategii a dobrému načasování pitstopu jsme je porazili,“ vysvětlil. V závěru se podle něj sešlo vše ideálně: dobrá volba, solidní výkon a špetka závodního štěstí.
Na druhé straně garáže Aston Martinu měl Lance Stroll horší den, když dojel až 14. Místo. Díky bodům Alonsa se však tým přiblížil stáji Haas a před Velkou cenou Velké Británie ztrácí na americkou konkurenci už jen jediný bod.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.