Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Fernando Alonso opět ukázal, proč patří mezi nejrespektovanější jezdce F1 – nejen díky svému výsledku, ale i kvůli lidskému přístupu. V závěrečných kolech Velké ceny Rakouska čelil nečekaně silnému tlaku od svého mladého chráněnce Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber, který se pokoušel přetavit výhodu čerstvějších pneumatik ve svůj vůbec první bodový zisk ve Formuli 1.
Oba piloti zvolili riskantní strategii jedné zastávky v extrémně náročných podmínkách, kdy teplota trati přesahovala 50 °C a degradace pneumatik byla klíčovým faktorem. Bortoletovy gumy byly o 16 kol čerstvější, a tak měl v závěru jasnou rychlostní převahu. Alonso se ale bránil tvrdě – a efektivně. Pomohla mu i souhra okolností: v posledních metrech závodu je dojel lídr Lando Norris, což znamenalo nejen modré vlajky pro Bortoleta, ale i zkrácení závodu o jedno kolo.
Zkušený Španěl tak udržel sedmé místo, ale místo oslav vlastního výkonu zamířil ihned po dojezdu do parc fermé přímo za Bortoletem. Následovalo srdečné objetí a slova chvály. „Neuvěřitelné, mám z něj radost,“ uvedl Alonso. „Gabi byl výborný celou sezónu, jen mu to zatím nevycházelo v neděli. Tyhle první body chutnají vždycky nejvíc a věřím, že to je jen začátek.“
Alonso ocenil i práci svého týmu, který podle něj zvolil ideální strategii. „Byla to správná volba. Nejsem tak rychlý jako auta kolem, ale díky této strategii a dobrému načasování pitstopu jsme je porazili,“ vysvětlil. V závěru se podle něj sešlo vše ideálně: dobrá volba, solidní výkon a špetka závodního štěstí.
Na druhé straně garáže Aston Martinu měl Lance Stroll horší den, když dojel až 14. Místo. Díky bodům Alonsa se však tým přiblížil stáji Haas a před Velkou cenou Velké Británie ztrácí na americkou konkurenci už jen jediný bod.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.