Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Fernando Alonso opět ukázal, proč patří mezi nejrespektovanější jezdce F1 – nejen díky svému výsledku, ale i kvůli lidskému přístupu. V závěrečných kolech Velké ceny Rakouska čelil nečekaně silnému tlaku od svého mladého chráněnce Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber, který se pokoušel přetavit výhodu čerstvějších pneumatik ve svůj vůbec první bodový zisk ve Formuli 1.
Oba piloti zvolili riskantní strategii jedné zastávky v extrémně náročných podmínkách, kdy teplota trati přesahovala 50 °C a degradace pneumatik byla klíčovým faktorem. Bortoletovy gumy byly o 16 kol čerstvější, a tak měl v závěru jasnou rychlostní převahu. Alonso se ale bránil tvrdě – a efektivně. Pomohla mu i souhra okolností: v posledních metrech závodu je dojel lídr Lando Norris, což znamenalo nejen modré vlajky pro Bortoleta, ale i zkrácení závodu o jedno kolo.
Zkušený Španěl tak udržel sedmé místo, ale místo oslav vlastního výkonu zamířil ihned po dojezdu do parc fermé přímo za Bortoletem. Následovalo srdečné objetí a slova chvály. „Neuvěřitelné, mám z něj radost,“ uvedl Alonso. „Gabi byl výborný celou sezónu, jen mu to zatím nevycházelo v neděli. Tyhle první body chutnají vždycky nejvíc a věřím, že to je jen začátek.“
Alonso ocenil i práci svého týmu, který podle něj zvolil ideální strategii. „Byla to správná volba. Nejsem tak rychlý jako auta kolem, ale díky této strategii a dobrému načasování pitstopu jsme je porazili,“ vysvětlil. V závěru se podle něj sešlo vše ideálně: dobrá volba, solidní výkon a špetka závodního štěstí.
Na druhé straně garáže Aston Martinu měl Lance Stroll horší den, když dojel až 14. Místo. Díky bodům Alonsa se však tým přiblížil stáji Haas a před Velkou cenou Velké Británie ztrácí na americkou konkurenci už jen jediný bod.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.