Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Japonský jezdec Yuki Tsunoda se dočkal velké příležitosti. Od domácí Velké ceny Japonska v Suzuce nahradí Liama Lawsona v týmu Red Bull, což znamená zásadní obrat v jezdecké sestavě rakouské stáje. Lawson byl povýšen do hlavního týmu místo Sergia Péreze, ale jeho výkony nenaplnily očekávání vedení.
"Yuki si tuto šanci zaslouží. Ukázal konzistenci a rychlost, zatímco Liam bohužel nezvládl přechod tak, jak jsme doufali," uvedl poradce Red Bullu Helmut Marko.
Lawson měl problémy od svého debutu v Red Bullu. V Austrálii nedokončil závod kvůli nehodě a v Číně se propadl na 12. místo. Navíc se v obou závodech neprobojoval z Q1, což vyvolalo otázky o jeho adaptaci na vůz RB21. "Věděli jsme, že to nebude jednoduché, ale nečekali jsme, že to bude až tak těžké," přiznal Christian Horner.
Výsledky Lawsona vedly Red Bull k mimořádnému setkání, na kterém se rozhodovalo o jeho budoucnosti. "Zvažovali jsme různé možnosti, ale nakonec jsme se shodli, že bude lepší, aby se Liam vrátil do Racing Bulls a získal více zkušeností," dodal Horner.
Marko otevřeně přiznal, že povýšení Lawsona byla chyba. "V zimě jsme byli přesvědčeni, že jeho styl jízdy bude lépe ladit s Maxem Verstappenem, ale ukázalo se, že jsme se spletli," řekl bez obalu.
Tsunoda tak dostává životní šanci. "Děkuji Red Bullu za důvěru. Vím, že to nebude snadné, ale jsem připraven na tuto výzvu," prohlásil nadšený Japonec.
Lawson má nyní nejkratší kariéru u Red Bullu v historii F1 s pouhými dvěma Grand Prix. Je také čtvrtým jezdcem, který byl vyřazen z pozice Verstappenova týmového kolegy.
"Řeči Red Bullu o jejich 'povinnosti péče' jsou směšné. Buď věříte řidiči, se kterým jste podepsali smlouvu, a poskytnete mu podporu, nebo ne," kritizoval novinář Will Buxton na sociálních sítích. "Hodně štěstí, Yuki. Budeš to potřebovat."
Tým opět dokázal, jak nemilosrdný je ke svým jezdcům. Navzdory tomu, že Lawsonovi dali přes zimu závazek, už ho degradovali zpět do juniorského týmu. Horner však trvá na tom, že Red Bull má "povinnost péče" a že přeřazení Lawsona je pro něj nejlepší.
Stává se známým faktem, že druhé sedadlo Red Bullu je jako otrávený kalich. Od roku 2019 si žádný jezdec nedokázal poradit s citlivostí nastavení vozu, které je Verstappenovi tak šité na míru.
Dalo by se namítnout, že Tsunodův styl jízdy by RB21 vyhovoval, protože preferuje větší přítlak přední části vozu – což Red Bull má. Je však jasné, že vyzyvatel pro rok 2025 má své problémy.
Tým se přes zimu zhoršil a zaostal za McLarenem a dokonce i za Mercedesem. Red Bull přiznává, že neví, jak vůz optimalizovat, což je pro Tsunodu první varovný signál vzhledem k Lawsonovým výkonům v prvních dvou závodech.
Pokud japonský jezdec selže i u Red Bullu, ukáže se, že hlavním problémem je vůz. Tsunoda se bude chtít chopit své příležitosti po čtyřech letech v juniorském týmu, ale může to být jen obrovský průšvih týmu.
Gabriel Bortoleto a Fernando Alonso se v roce 2025 setkávají jako konkurenti na trati a zároveň v roli klienta a manažera. Tento neobvyklý vztah vzbuzuje zájem o jeho vliv na startovní rošt F1 a dosavadní průběh sezóny.
Max Verstappen, pilot Red Bull Racing, se může s klidným svědomím zařadit mezi legendy formule 1, čímž potvrzuje své místo mezi nejlepšími jezdci v historii tohoto sportu.
Už šest let patří role týmového kolegy Maxe Verstappena k nejnáročnějším ve Formuli 1, ale osud Liama Lawsona vzbudil ještě větší pozdvižení, než odsuny ostatních pilotů. Jeho nečekaná degradace po pouhých dvou závodech představuje extrémní rozhodnutí, které překvapilo i veliké osobnosti samotné královny motorsportu.
Lando Norris o interním fungování McLarenu. Po VC Číny zdůraznil, že týmová dynamika je bez problémů a rivalita s Piastrim prospívá výkonnosti.
Jeremy Clarkson byl překvapen rychlým poklesem formy Lewise Hamiltona během víkendu Velké ceny Číny. Podle něj je těžké pochopit, jak se Hamilton, dříve považovaný za hrdinu, tak rychle stal outsiderem.
Toto Wolff potvrdil, že Mercedes je blízko dohodě o prodloužení smlouvy s Georgem Russellem. Podle něj je to „téměř veřejné tajemství“, což naznačuje brzké oficiální oznámení.
Liam Lawson dostal od Red Bullu šanci, ale po pouhých dvou závodech sezóny 2025 se s hlavním týmem loučí. Po neuspokojivých výkonech v Austrálii a Číně se Novozélanďan vrací do Racing Bulls, čímž Red Bull opět potvrzuje svou nelítostnou politiku vůči jezdcům.
Očekává se, že Red Bull nasadí speciální bílou livery na vozech během Velké ceny Japonska 2025, aby oslavili své poslední závody s Hondou před plánovaným ukončením spolupráce v roce 2026.
Lewis Hamilton naznačil, že by byl otevřený návratu k motorem V10, když vyjádřil souhlas s názorem Maxe Verstappena na toto téma.
Red Bull překvapil, když Liam Lawson ztratil místo v hlavním týmu už po dvou závodech sezóny 2025, ale podle Helmuta Marka zůstane Yuki Tsunoda minimálně do konce roku. Tým se tím snaží stabilizovat situaci, i když další změny nelze vyloučit.
Lewis Hamilton možná doplatil na problémy z předsezónních testů F1 2025 v Bahrajnu, kde nedokončil ve Ferrari závodní simulaci. Jeho výkon na Velké ceně Číny tak mohl být ovlivněn nedostatečnou přípravou.
Jos Verstappen reagoval na příspěvek Racing Bulls, který vítal Liama Lawsona zpět v týmu po jeho nečekaném odchodu z Red Bullu. Otec trojnásobného mistra světa tak dal najevo svůj zájem o situaci kolem mladého jezdce.