Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Otázky ohledně budoucnosti Maxe Verstappena u Red Bullu a možného přestupu k Mercedesu stále žhavě rezonují v paddocku, a to i během víkendu Velké ceny Velké Británie. Řada jezdců už svůj názor na toto téma vyslovila, ale mediální pozornost se tentokrát soustředila na zkušeného Fernanda Alonsa, který byl tázán, zda by Verstappenovi doporučil změnu týmu.
Alonso na dotaz reagoval svým obvyklým vtipem a nadhledem. „Ne. Žádné rady. Mohu být konzultantem, ale za pořádnou sumu peněz. Teď žádné rady,“ zaznělo s úsměvem z úst španělského veterána. Jeho lehce ironická odpověď odráží nejen jeho smysl pro humor, ale i komplexnost situace, která se kolem Verstappenovy budoucnosti vyvíjí.
Spekulace o Verstappenově možném přestupu k Mercedesu totiž neustávají. Toto Wolff potvrdil, že mezi nimi probíhají jednání, ale detaily těchto rozhovorů zůstávají tajemstvím. Tento vývoj navíc koresponduje s nedávným propadem Red Bullu v Poháru konstruktérů, kde tým klesl na čtvrté místo. Naopak Mercedes zaznamenal první vítězství sezóny díky Georgi Russellovi, který vede ve šampionátu těsně za Verstappenem s devíti body ztráty.
Příští rok by však mohl znamenat zásadní zlom. Nová pravidla přinesou do Formule 1 reset, který dává všem týmům šanci posunout se výš bez ohledu na dosavadní výsledky. Alonso to komentoval s optimismem: „Příští rok máme všichni velkou příležitost, nejen Aston Martin, ale i další týmy, které chtějí být na vrcholu. Pravidla se resetují a všichni chceme být v pozici bojovat o větší věci.“
Mercedes se na sezónu 2026 připravuje s velkými ambicemi. Nedávno tým přivítal do svých řad Adriana Neweyho a investoval značné prostředky do rozvoje. Alonso vyzdvihl kvalitu zázemí: „Víme, že máme jednu z nejlepších továren ve sportu. Ale není to jen o tom, kde vyrábíme auta, výsledky ukazují, jak silný tým skutečně je. Začali jsme sezónu velmi těžce a dlouho jsme nebodovali.“
Španěl věří, že zlepšení je na cestě: „Někteří z vás byli z Aston Martin nedávno zklamaní a říkali, že tým není na správné cestě. Ale když dnes navštívíte naši továrnu, zůstanete šokováni úrovní zázemí i týmu. Doufám, že vaši kolegové na to nezapomenou, až příště o nás budou mluvit.“
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.