Liam Lawson po pátečních trénincích v Japonsku působil optimisticky, když se vrátil do týmu Racing Bulls po náročné zkušenosti s hlavním týmem Red Bull. Novozélanďan byl plný pozitivní energie a naznačil, že je připraven čelit výzvám a soustředit se na zbytek víkendu.
Liam Lawson, který přišel o místo v týmu Red Bull po závodě v Číně, měl pozitivní náladu po pátečním tréninku na okruhu v Suzuce, který byl poprvé součástí jeho kalendáře pro sezónu 2025. Novozélanďan, který se vrátil do týmu Racing Bulls, skončil po narušeném dni na sedmé pozici, přičemž jeho nový týmový kolega Isack Hadjar skončil na třetí pozici, těsně před ním.
Po vystoupení z auta se Lawson podělil o své dojmy: "Byl to dobrý den. Je fajn být zpět za volantem, skvělé znovu jezdit v Suzuce. Je to opravdu skvělý okruh. S novým povrchem je první sektor ještě rychlejší, takže to cítíte, jako by vám to trhalo hlavu, což je dost vzrušující."
"Ale celkově to byl dobrý den. Zítra je samozřejmě důležitější," dodal s úsměvem.
Když se ho zeptali, jak se vůz VCARB 02 srovnává s RB21, který řídil v Austrálii a Číně, 23letý jezdec řekl: "Cítilo se to dobře. Určitě to vypadá jinak. Možná to není to, co všichni očekávali, ale je to rozhodně jiný pocit při řízení."
Lawson rovněž vyjádřil spokojenost s prací týmu Racing Bulls, zejména s pozitivním přístupem šéfa týmu Laurenta Mekiese, který mu poskytl podporu během posledního týdne. "Bylo to příjemné. Všichni byli opravdu pozitivní. I od Laurenta, který mi hned zavolal, říkal všechno, co jsem potřeboval slyšet... A když jsem přišel do paddocku, bylo to skvělé," přiznal Lawson.
Týmový kolega Hadjar se také ukázal v dobré náladě po své klasifikaci v top 3, kterou získal i přes několik přerušení kvůli červeným vlajkám v FP2. "Bylo to víc než povzbudivé a opravdu zábavné," řekl Francouz. "Tato kombinace auta a okruhu je rozhodně nejlepší. Dnes jsem si to užil. Určitě dobrý pátek. Melbourne a Čína byly také silné, víme, na čem pracovat, a myslím, že jsme na dobré cestě k dobrému výsledku zítra."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.