Liam Lawson po pátečních trénincích v Japonsku působil optimisticky, když se vrátil do týmu Racing Bulls po náročné zkušenosti s hlavním týmem Red Bull. Novozélanďan byl plný pozitivní energie a naznačil, že je připraven čelit výzvám a soustředit se na zbytek víkendu.
Liam Lawson, který přišel o místo v týmu Red Bull po závodě v Číně, měl pozitivní náladu po pátečním tréninku na okruhu v Suzuce, který byl poprvé součástí jeho kalendáře pro sezónu 2025. Novozélanďan, který se vrátil do týmu Racing Bulls, skončil po narušeném dni na sedmé pozici, přičemž jeho nový týmový kolega Isack Hadjar skončil na třetí pozici, těsně před ním.
Po vystoupení z auta se Lawson podělil o své dojmy: "Byl to dobrý den. Je fajn být zpět za volantem, skvělé znovu jezdit v Suzuce. Je to opravdu skvělý okruh. S novým povrchem je první sektor ještě rychlejší, takže to cítíte, jako by vám to trhalo hlavu, což je dost vzrušující."
"Ale celkově to byl dobrý den. Zítra je samozřejmě důležitější," dodal s úsměvem.
Když se ho zeptali, jak se vůz VCARB 02 srovnává s RB21, který řídil v Austrálii a Číně, 23letý jezdec řekl: "Cítilo se to dobře. Určitě to vypadá jinak. Možná to není to, co všichni očekávali, ale je to rozhodně jiný pocit při řízení."
Lawson rovněž vyjádřil spokojenost s prací týmu Racing Bulls, zejména s pozitivním přístupem šéfa týmu Laurenta Mekiese, který mu poskytl podporu během posledního týdne. "Bylo to příjemné. Všichni byli opravdu pozitivní. I od Laurenta, který mi hned zavolal, říkal všechno, co jsem potřeboval slyšet... A když jsem přišel do paddocku, bylo to skvělé," přiznal Lawson.
Týmový kolega Hadjar se také ukázal v dobré náladě po své klasifikaci v top 3, kterou získal i přes několik přerušení kvůli červeným vlajkám v FP2. "Bylo to víc než povzbudivé a opravdu zábavné," řekl Francouz. "Tato kombinace auta a okruhu je rozhodně nejlepší. Dnes jsem si to užil. Určitě dobrý pátek. Melbourne a Čína byly také silné, víme, na čem pracovat, a myslím, že jsme na dobré cestě k dobrému výsledku zítra."
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.