Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Pierre Gasly zazářil během Velké ceny Velké Británie, když ve složitých podmínkách zajel svůj nejlepší výsledek letošní sezony. Zatímco ostatní chybovali v taktice nebo boji s proměnlivým počasím, francouzský jezdec vsadil na opatrný začátek na přechodných pneumatikách a vyplatilo se. Díky skvělému startu se hned od úvodu držel v první desítce a ve finále si v napínavém souboji poradil s Lancem Strollem, čímž si zajistil výborné šesté místo.
„Nevím, co říct, je to náš nejlepší výsledek roku a dokázat to zrovna tady v Silverstonu za těchto podmínek je neskutečné,“ komentoval Gasly po závodě. „Od první do poslední zatáčky jsem si to neskutečně užil. Bojovat s Fernandem, s Lewisem, s Maxem… chvílemi jsem si připadal jako ve snu, když si uvědomím, odkud jsme tenhle víkend začínali.“
Jeho slova odkazovala na těžký začátek víkendu, kdy se ve všech třech trénincích pohyboval až u samého dna výsledkové listiny. Právě proto zvolil s týmem odvážnou strategii a když přišla příležitost, nezaváhal. „V takových podmínkách musíte riskovat. Nemáme co ztratit a věděli jsme, že boj o body bude tvrdý. Ale risk se tentokrát vyplatil,“ dodal.
Zatímco Gasly se radoval, jeho týmový kolega Franco Colapinto zažil hořké zklamání. Po sobotní nehodě a výměně pohonných jednotek musel startovat z boxové uličky. Ihned po zahřívacím kole zamířil pro suché pneumatiky, ale technický problém s pohonem ho zcela vyřadil ze hry.
„Těšil jsem se, že si v dnešním závodě napravím chuť, zvlášť když podmínky nabízely velké šance,“ řekl zklamaný Colapinto. „Ale nemohl jsem ani odjet z boxu. Zkoušeli jsme několik věcí, ale nakonec jsme to museli vzdát. Byl to den, kdy jste jako jezdec prostě chcete být na trati a já tu šanci nedostal.“
Pro Colapinta, který naskočil do vozu Alpine teprve po Velké ceně v Miami, to znamená další nulu do šampionátu. Na rozdíl od svého zkušenějšího kolegy tak zůstává čekání na první body nadále otevřené.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.