Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Charles Leclerc po dalším neuspokojivém víkendu přiznal, že on i Lewis Hamilton se v současném Ferrari cítí spíše jako „pasažéři“ než jako piloti schopní ovlivnit výsledek. „Momentálně prostě nemáme vůz, se kterým bychom mohli bojovat s týmy před námi,“ prohlásil Monačan po šestém místě v Singapuru, kde Hamilton skončil osmý.
Ferrari v posledních závodech prochází těžkým obdobím. V Baku ani v Singapuru se vozy Scuderie nedostaly do elitní pětky, a to jak v kvalifikaci, tak v samotném závodě. Zvlášť na okruhu Marina Bay se naplno projevily problémy s brzdami, které zásadně ovlivnily tempo obou jezdců. „Od osmého kola to bylo jen o tom, jak brzdy udržet při životě,“ přiznal Leclerc, informuje Motorsport.com. „Každý musí brzdy trochu hlídat, ale my jsme na tom byli nejhůř. Celý závod byl nesmírně náročný.“
Složitou situaci doplnil i incident mezi oběma jezdci. V Baku Leclerc pustil Hamiltona před sebe, aby mohl útočit na soupeře vpředu, ale Brit mu pozici nevrátil. V Singapuru měl být naopak Hamilton ten, kdo pustí Leclerca, jenže technické problémy s brzdami nakonec situaci vyřešily samy.
Leclerc upozornil, že interní drobnosti nejsou tím, co Ferrari trápí nejvíc. „Upřímně si nemyslím, že by to byl teď ten největší problém Ferrari,“ řekl. „Naším hlavním limitem je samotný závodní vůz. McLaren si od začátku sezóny drží stejný náskok, Red Bull udělal krok vpřed od Monzy a Mercedes se k nim teď přidal. A pak jsme tu my.“
Monačan přiznal, že frustrace v týmu roste, protože ambice jsou daleko vyšší než aktuální realita. „Není to jednoduché, když víte, že nemáte stroj, který by vám umožnil jít na limit,“ vysvětlil. „Momentálně jsme jen pasažéři auta a nedokážeme z něj dostat víc, než v něm je.“
Leclerc zároveň poukázal na nepředvídatelné chování letošního monopostu SF-25. Po kvalifikaci ho popsal jako „nedotáčivé, ale zároveň přehnaně nervózní a nevyzpytatelné“. Podle něj právě to posiluje pocit bezmoci, který s Hamiltonem za volantem sdílí.
Ani výhled do závěrečných závodů sezóny nevnímá příliš optimisticky. „To, co jsme viděli tento víkend, bude pravděpodobně obrazem zbytku sezóny,“ uvedl Leclerc. Po loňském roce, kdy Ferrari bojovalo o titul mezi konstruktéry a skončilo těsně za McLarenem, jde podle něj o těžko stravitelnou realitu.
Přesto zůstává odhodlaný a odmítá se vzdát. „Samozřejmě to bere hodně energie, ale nemotivuje mě to míň, právě naopak,“ zdůraznil. „Nutí mě to ještě víc pracovat a zkusit tuhle situaci obrátit.“
Oscar Piastri označil „papaya rules“ McLarenu za jednoduchou zásadu pro bezpečnost jezdců, ale po Singapuru se jejich význam opět stal diskutovaným tématem.
Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Jenson Button byl po závodě v Singapuru překvapen rozhodnutím komisařů ohledně Lewise Hamiltona. Podle něj bylo neobvyklé, jak se situace vyřešila.
Fernando Alonso a Isack Hadjar na dráze předvedli nejaktivnější souboj závodu. Poté se ale souboj strhl i po závodě.
Fernando Alonso opět ukázal, proč ho fanoušci milují. Během Velké ceny Singapuru byl jeden z mála aktérů, který se staral o zábavu na dráze.
Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.
Lewis Hamilton čelil v závěru GP Singapuru problémům s brzdami, které mu výrazně zkomplikovaly dojezd. Jak se ukázalo, následky těchto technických potíží pokračovaly i po dojezdu a zásadně ovlivnily jeho konečné umístění.
Oscar Piastri po singapurské Grand Prix zaujal velmi opatrný postoj. Při rozhovorech s médii se k otázkám ohledně střetu s Landem Norrisem stavěl vyhýbavě.
George Russell triumfoval v Singapuru před Maxem Verstappenem a připsal Mercedesu cenné vítězství. O největší pozornost se však postaral McLaren, který získal pohár konstruktérů.
George Russell z Mercedesu překvapil soupeře, když ovládl sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Singapuru. Britský pilot si sedmou pole position kariéry zajistil precizním výkonem a věří, že vůz má sílu bojovat o vítězství.
Charles Leclerc naznačil, že závěr sezony 2025 nebude pro Ferrari jednoduchý. Podle něj čeká tým série náročných víkendů, v nichž bude rozhodovat každý detail.
Alex Dunne oznámil, že se vzájemně dohodl na ukončení spolupráce s McLarenem v rámci jejich programu rozvoje jezdců. Nyní stojí před novými výzvami a rozhodnutím o dalším směru své kariéry.