Ferrari čelí náročnému období a výsledky posledních závodů naznačují, že tým z Maranella ztrácí tempo. Charles Leclerc se k aktuální situaci vyjádřil otevřeně.
Charles Leclerc po dalším neuspokojivém víkendu přiznal, že on i Lewis Hamilton se v současném Ferrari cítí spíše jako „pasažéři“ než jako piloti schopní ovlivnit výsledek. „Momentálně prostě nemáme vůz, se kterým bychom mohli bojovat s týmy před námi,“ prohlásil Monačan po šestém místě v Singapuru, kde Hamilton skončil osmý.
Ferrari v posledních závodech prochází těžkým obdobím. V Baku ani v Singapuru se vozy Scuderie nedostaly do elitní pětky, a to jak v kvalifikaci, tak v samotném závodě. Zvlášť na okruhu Marina Bay se naplno projevily problémy s brzdami, které zásadně ovlivnily tempo obou jezdců. „Od osmého kola to bylo jen o tom, jak brzdy udržet při životě,“ přiznal Leclerc, informuje Motorsport.com. „Každý musí brzdy trochu hlídat, ale my jsme na tom byli nejhůř. Celý závod byl nesmírně náročný.“
Složitou situaci doplnil i incident mezi oběma jezdci. V Baku Leclerc pustil Hamiltona před sebe, aby mohl útočit na soupeře vpředu, ale Brit mu pozici nevrátil. V Singapuru měl být naopak Hamilton ten, kdo pustí Leclerca, jenže technické problémy s brzdami nakonec situaci vyřešily samy.
Leclerc upozornil, že interní drobnosti nejsou tím, co Ferrari trápí nejvíc. „Upřímně si nemyslím, že by to byl teď ten největší problém Ferrari,“ řekl. „Naším hlavním limitem je samotný závodní vůz. McLaren si od začátku sezóny drží stejný náskok, Red Bull udělal krok vpřed od Monzy a Mercedes se k nim teď přidal. A pak jsme tu my.“
Monačan přiznal, že frustrace v týmu roste, protože ambice jsou daleko vyšší než aktuální realita. „Není to jednoduché, když víte, že nemáte stroj, který by vám umožnil jít na limit,“ vysvětlil. „Momentálně jsme jen pasažéři auta a nedokážeme z něj dostat víc, než v něm je.“
Leclerc zároveň poukázal na nepředvídatelné chování letošního monopostu SF-25. Po kvalifikaci ho popsal jako „nedotáčivé, ale zároveň přehnaně nervózní a nevyzpytatelné“. Podle něj právě to posiluje pocit bezmoci, který s Hamiltonem za volantem sdílí.
Ani výhled do závěrečných závodů sezóny nevnímá příliš optimisticky. „To, co jsme viděli tento víkend, bude pravděpodobně obrazem zbytku sezóny,“ uvedl Leclerc. Po loňském roce, kdy Ferrari bojovalo o titul mezi konstruktéry a skončilo těsně za McLarenem, jde podle něj o těžko stravitelnou realitu.
Přesto zůstává odhodlaný a odmítá se vzdát. „Samozřejmě to bere hodně energie, ale nemotivuje mě to míň, právě naopak,“ zdůraznil. „Nutí mě to ještě víc pracovat a zkusit tuhle situaci obrátit.“
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.