Velká cena Singapuru přinesla McLarenu nejen titul, ale i nové otázky ohledně vnitřní dynamiky týmu. Šéf McLarenu Andrea Stella se k celé situaci vyjádřil.
Velká cena Singapuru nepřinesla McLarenu jen další body do šampionátu, ale také znovu otevřela otázky o vnitřní rovnováze týmu. Hned v úvodním kole totiž došlo ke kontaktu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, který rozpoutal diskusi ještě během závodu. A přestože se oba jezdci dokázali udržet v závodě bez vážnější újmy, následná debata o týmové spolupráci a férovém soupeření se ukázala být stejně důležitá jako samotný výsledek na trati.
„Myslím, že situace v prvním kole je jedna z těch, které se mohou stát při těsném závodění,“ hodnotil po závodě v Singapuru šéf McLarenu Andrea Stella střet mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, informuje Motorsport.com. Podle jeho slov půjde hlavně o to, aby se událost správně vyhodnotila a tým se z ní poučil.
Stella připomněl, že podobné rozhovory už McLaren vedl po Kanadě, kde Norris kolidoval s Piastrim a vyřadil se ze závodu. „Budeme situaci společně s našimi jezdci analyzovat, povedeme dobré rozhovory, jako po Kanadě. Tehdy nám to umožnilo vrátit se ještě silnější a jednotnější jako tým,“ řekl.
Stella věří, že podobná analýza povede k posílení týmové soudržnosti i nyní. „Uvidíme, jestli je možné se z této situace něco naučit a zda potřebujeme něco v našem přístupu doladit. Ale myslím, že to povede k dobrým rozhovorům,“ zdůraznil.
V zákulisí však už kolovaly spekulace o napětí. Na sociálních sítích se objevily záběry, které měly naznačovat, že Piastri odpojil rádio, zatímco se mu šéf McLarenu Zak Brown snažil poblahopřát k výkonu. Tým později vysvětlil, že Piastri už měl v té chvíli vypnutý vůz a zprávu vůbec neslyšel.
McLaren zároveň obhajoval otevřenou komunikaci svých jezdců. „Oscar pronesl v autě nějaké výroky, ale právě takový charakter od našich jezdců chceme. Musí jasně vyjádřit svůj postoj,“ konstatoval Stella. Podle něj se musí vždy zohlednit perspektiva pilota, který vidí situaci jen z kokpitu, a často reaguje bez znalosti všech faktů.
Napětí přiživily i vzpomínky na Monzu, kde Norris sice souhlasil, že pustí Piastriho do boxů dříve, nakonec se ale ocitl za ním. Tehdy tým přímo v závodě rozhodl o výměně pořadí. V Singapuru se však podobný zásah nekonal, přestože Piastri do vysílačky ironicky komentoval: „Takže je v pořádku, že mě Lando prostě vytlačil?“
Na otázku, zda Monza nastavila precedent, Stella odpověděl: „Je v pravomoci týmu zasáhnout, pokud je to nutné. Tentokrát jsme vyhodnotili, že potřeba nebyla.“ Připustil ale, že proces vyhodnocování bude pokračovat a že tým se znovu vrátí k interní debatě.
Základním problémem pro McLaren zůstává rovnováha mezi férovostí a volným závoděním. „Každý závod začínáme připomínkou, že toto je těžké,“ poznamenal Stella. „Naši jezdci mají vlastní ambice a chceme jim umožnit závodit. To ale vždy přináší komplikace.“ Připomněl přitom, že úspěch týmu stojí na důvěře a spolupráci obou jezdců.
Historie F1 ukazuje, jak křehká tato rovnováha může být. McLaren sám si pamatuje slavný konflikt mezi Ayrtonem Sennou a Alainem Prostem, který vyvrcholil v roce 1989. Stella tak stojí před výzvou zajistit, aby se současné vnitřní napětí nerozvinulo v podobně ničivý konflikt.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.