Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Yuki Tsunoda se dokázal zlepšit v ovládání vozu Red Bullu, který je pro mnoho jezdců výzvou, a to zejména ve srovnání s výkonem jeho předchůdců, Liama Lawsona a Sergia Péreze. I přesto, že jeho adaptace na tento monopost není ještě úplná, pokrok je evidentní. Tsunoda ale stále cítí, že potřebuje více času, než bude schopný plně ovládnout jeho chování na trati.
„Prostě to chce víc času, abych se s tím autem opravdu plně sžil,“ řekl Tsunoda během tiskové konference pro FIA ve Miami, kde se v této sezóně objevil pouze na třech závodních víkendech.
I když je spokojený s tím, jak se jeho schopnosti v autě vyvíjejí, přiznává, že při maximálním nasazení během kvalifikací se stále objevují momenty, kdy auto reaguje nečekaně. „Jsem spokojený s pokrokem, ale jakmile se dostanu na hranici 100% v kvalifikacích, tam teprve narazím na problémy. Do té doby se do plného limitu nešlape,“ vysvětlil Tsunoda. „V kvalifikacích jsem většinou zažíval nové chování auta, které ne vždy dokážu správně zvládnout. Neřekl bych, že je auto extrémně těžké, jen prostě potřebuje víc času, abych zjistil, kde jsou jeho limity.“
„Někdy musíte prostě přijmout obtíže auta. Když je pocit, že auto trpí podsteerem nebo oversteerem, ale čas na kolo je dobrý, asi je lepší pokračovat tímto směrem. Je to jiný přístup. Snažím se učit co nejvíc,“ přiznal Tsunoda, který se i přes některé komunikační problémy cítí podporován týmem a má důvěru v proces své adaptace.
„Tým mi hodně pomáhá a nasměrovává mě, ale musím si na to ještě zvyknout. Věřím, že to bude lepší, snažím se soustředit na postupný pokrok. Co se týče prostředí v týmu, můj inženýr je Skot, takže mix skotské angličtiny a mé japonské angličtiny je občas zajímavý, ale tyto věci potřebují čas, než se všechno správně sladí,“ dodal Tsunoda s úsměvem.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.