Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Yuki Tsunoda se dokázal zlepšit v ovládání vozu Red Bullu, který je pro mnoho jezdců výzvou, a to zejména ve srovnání s výkonem jeho předchůdců, Liama Lawsona a Sergia Péreze. I přesto, že jeho adaptace na tento monopost není ještě úplná, pokrok je evidentní. Tsunoda ale stále cítí, že potřebuje více času, než bude schopný plně ovládnout jeho chování na trati.
„Prostě to chce víc času, abych se s tím autem opravdu plně sžil,“ řekl Tsunoda během tiskové konference pro FIA ve Miami, kde se v této sezóně objevil pouze na třech závodních víkendech.
I když je spokojený s tím, jak se jeho schopnosti v autě vyvíjejí, přiznává, že při maximálním nasazení během kvalifikací se stále objevují momenty, kdy auto reaguje nečekaně. „Jsem spokojený s pokrokem, ale jakmile se dostanu na hranici 100% v kvalifikacích, tam teprve narazím na problémy. Do té doby se do plného limitu nešlape,“ vysvětlil Tsunoda. „V kvalifikacích jsem většinou zažíval nové chování auta, které ne vždy dokážu správně zvládnout. Neřekl bych, že je auto extrémně těžké, jen prostě potřebuje víc času, abych zjistil, kde jsou jeho limity.“
„Někdy musíte prostě přijmout obtíže auta. Když je pocit, že auto trpí podsteerem nebo oversteerem, ale čas na kolo je dobrý, asi je lepší pokračovat tímto směrem. Je to jiný přístup. Snažím se učit co nejvíc,“ přiznal Tsunoda, který se i přes některé komunikační problémy cítí podporován týmem a má důvěru v proces své adaptace.
„Tým mi hodně pomáhá a nasměrovává mě, ale musím si na to ještě zvyknout. Věřím, že to bude lepší, snažím se soustředit na postupný pokrok. Co se týče prostředí v týmu, můj inženýr je Skot, takže mix skotské angličtiny a mé japonské angličtiny je občas zajímavý, ale tyto věci potřebují čas, než se všechno správně sladí,“ dodal Tsunoda s úsměvem.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.