Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Yuki Tsunoda se dokázal zlepšit v ovládání vozu Red Bullu, který je pro mnoho jezdců výzvou, a to zejména ve srovnání s výkonem jeho předchůdců, Liama Lawsona a Sergia Péreze. I přesto, že jeho adaptace na tento monopost není ještě úplná, pokrok je evidentní. Tsunoda ale stále cítí, že potřebuje více času, než bude schopný plně ovládnout jeho chování na trati.
„Prostě to chce víc času, abych se s tím autem opravdu plně sžil,“ řekl Tsunoda během tiskové konference pro FIA ve Miami, kde se v této sezóně objevil pouze na třech závodních víkendech.
I když je spokojený s tím, jak se jeho schopnosti v autě vyvíjejí, přiznává, že při maximálním nasazení během kvalifikací se stále objevují momenty, kdy auto reaguje nečekaně. „Jsem spokojený s pokrokem, ale jakmile se dostanu na hranici 100% v kvalifikacích, tam teprve narazím na problémy. Do té doby se do plného limitu nešlape,“ vysvětlil Tsunoda. „V kvalifikacích jsem většinou zažíval nové chování auta, které ne vždy dokážu správně zvládnout. Neřekl bych, že je auto extrémně těžké, jen prostě potřebuje víc času, abych zjistil, kde jsou jeho limity.“
„Někdy musíte prostě přijmout obtíže auta. Když je pocit, že auto trpí podsteerem nebo oversteerem, ale čas na kolo je dobrý, asi je lepší pokračovat tímto směrem. Je to jiný přístup. Snažím se učit co nejvíc,“ přiznal Tsunoda, který se i přes některé komunikační problémy cítí podporován týmem a má důvěru v proces své adaptace.
„Tým mi hodně pomáhá a nasměrovává mě, ale musím si na to ještě zvyknout. Věřím, že to bude lepší, snažím se soustředit na postupný pokrok. Co se týče prostředí v týmu, můj inženýr je Skot, takže mix skotské angličtiny a mé japonské angličtiny je občas zajímavý, ale tyto věci potřebují čas, než se všechno správně sladí,“ dodal Tsunoda s úsměvem.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.