Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Yuki Tsunoda zažil frustrující kvalifikaci na Velkou cenu Španělska, když byl vyřazen už v první části jako poslední s více než půlsekundovou ztrátou na svého týmového kolegu Maxe Verstappena. Přestože se po pátečních trénincích cítil zmatený z nedostatku tempa, po kvalifikaci ho ještě více zaskočilo, že jeho kola byla čistší, ale rychlost se stejně nedostavila.
„Nemám tušení, proč jsem pomalý,“ přiznal Tsunoda. Po Q1 si vyžádal kontrolu podlahy svého vozu kvůli tvrdému přejetí výjezdu ze zatáčky 13, ale žádné poškození mu potvrzeno nebylo. Japonský jezdec Red Bullu letos poprvé závodí pod hlavním týmem po přesunu ze sesterského Racing Bulls.
Tsunoda zdůraznil, že problém není v nastavení auta. „Zkoušeli jsme téměř všechno,“ uvedl. „Vůz není špatně vyvážený, mám v něm i dostatek sebevědomí. Kola v kvalifikaci byla podle mě dobrá, takže výsledky mi úplně nesedí s tím, jaký mám pocit z jízdy.“ Problémy, které pociťuje, podle něj mají hlubší příčinu.
Celý víkend si stěžoval na nadměrné klouzání vozu na obou nápravách a naznačoval, že existuje „základní omezení“ auta, které zatím nedokázal překonat. „V posledních dvou závodech jsem někdy držel tempo s Maxem nebo byl rychlejší, a pak to najednou spadne jako do propasti,“ popsal Tsunoda.
Navíc podle něj auto na trati v Barceloně žere pneumatiky neuvěřitelně rychle a degraduje hodně. „I dlouhé jízdy tady byly špatné. Nezáleží na tom, co dělám, nic nepomáhá.“ Na otázku, co je příčinou, odpověděl jasně: „Nemám na to odpověď.“
Situaci mu ztěžuje i to, že nemá vždy stejné aerodynamické díly jako Verstappen. Ten například dostal nový podlahový díl už v Miami a další aktualizace na Imole. Tsunoda sice nový díl podlahy obdržel až na Imole, ale po nehodě musel využít záložní auto se staršími komponenty, které používá i v Barceloně.
Red Bull i jeho poradce Helmut Marko přiznávají, že výkonnost Tsunody byla zklamáním. „V pátek byl relativně blízko Maxovi, ale v kvalifikaci nic nefungovalo a skončit poslední je pro nás věc k hlubšímu přezkoumání,“ řekl Marko.
Tsunodův bývalý týmový kolega Isack Hadjar věří, že japonský pilot rozhodně nepatří mezi pomalé jezdce. „Nevím přesně, čím teď prochází, ale určitě není jezdec na poslední místo,“ uvedl Hadjar. Tsunoda tak čelí nejen technickým potížím, ale i tlaku, aby našel cestu zpět ke konkurenceschopnosti.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.