Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.
Oscar Piastri si v rozhodující fázi kvalifikace na Velkou cenu Španělska vylepšil čas svého týmového kolegy Landa Norrise a s kolem 1:11.546 si jasně zajistil pole position. „Po prvním pokusu jsem byl za Landem, ale věděl jsem, že mám rezervu. Naštěstí to vyšlo,“ řekl spokojený Australan. Max Verstappen skončil třetí.
Kvalifikace začala za velmi horkých podmínek, kdy se teplota asfaltu vyšplhala na 48 °C. McLareny hned od začátku dominovaly a Verstappen sice držel druhý nejlepší čas, ale na Piastriho ztrácel více než dvě desetiny. V Q1 přišel zmatek, když Franco Colapinto měl technický problém a zdržel ostatní. Carlos Sainz skončil na domácí půdě až osmnáctý a stručně poznamenal: „Jo, nic moc.“ Yuki Tsunoda, i když zajel „čisté kolo“, byl nejpomalejší.
Ve druhé části kvalifikace Alex Albon jako jediný z Williamsu zajel 1:13.1, ale Verstappen ho brzy překonal o osm desetin. Lando Norris zajel 1:12.0, nicméně Piastri opět potvrdil svou formu a s časem 1:11.9 vedl McLareny před Verstappenem a Georgem Russellem. Russell navíc přes vysílačku slíbil, že pomůže svému kolegovi Kimimu Antonellimu s „větrným stínem“. Antonelli svůj čas sice zlepšil, ale klesl na deváté místo. Albon po nepostupu kritizoval „špinavý“ vzduch od Haasu, kterému Oliver Bearman podle něj vědomě ztěžoval jízdu. Z Q2 vypadli Albon, Bortoleto, Lawson, Stroll a Bearman.
V poslední části kvalifikace (Q3) vyrazil Piastri jako první a zajel čas 1:11.8. Když Norris dokončoval svůj výjezd, Piastri se dokonce vyhnul ideální stopě, aby mu znemožnil využít aerodynamický stín. Norris přesto jeho čas překonal o 0,017 sekundy, což Piastri komentoval slovy: „Ten je drzý.“ Dočasná druhá řada patřila Russelovi a Leclercovi před Alonsem a Verstappenem.
Norris při druhém pokusu zlepšil čas jen o desetinu, což otevřelo prostor Piastrimu, který následně překonal svého týmového kolegu o dvě desetiny a získal pole position zpět. Rivalové McLarenu ho už nepřekonali, a tak si Australan připsal další pole position před Norrisem, Verstappenem a Russellem. Na pátém a šestém místě skončili Hamilton a Antonelli.
1. Oscar Piastri (McLaren) 1:11.546
2. Lando Norris (McLaren) +0.209
3. Max Verstappen (Red Bull Racing) +0.302
4. George Russell (Mercedes) +0.302
5. Lewis Hamilton (Ferrari) +0.499
6. Kimi Antonelli (Mercedes) +0.565
7. Charles Leclerc (Ferrari) +0.585
8. Pierre Gasly (Alpine) +0.653
9. Isack Hadjar (Racing Bulls) +0.706
10. Fernando Alonso (Aston Martin) +0.738
11. Alex Albon (Williams) 1:12.641
12. Gabriel Bortoleto (Sauber) 1:12.756
13. Liam Lawson (Racing Bulls) 1:12.763
14. Lance Stroll (Aston Martin) 1:13.058
15. Oliver Bearman (Haas) 1:13.315
16. Nico Hulkenberg (Sauber) 1:13.190
17. Esteban Ocon (Haas) 1:13.201
18. Carlos Sainz (Williams) 1:13.203
19. Franco Colapinto (Alpine) 1:13.334
20. Yuki Tsunoda (Red Bull) 1:13.385
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.