Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
První bezpečnostní vůz v Saúdské Arábii otevřel zajímavou strategickou možnost, kterou se rozhodli využít Esteban Ocon, Gabriel Bortoleto a Jack Doohan. Všichni tři zamířili do boxů už po prvním kole, aby vyměnili středně tvrdé pneumatiky za tvrdou sadu, s nadějí, že by mohli dojet až do cíle bez další zastávky. "Byla to sázka na jednu kartu," komentoval později Ocon.
Plán zněl lákavě, ale realita byla krutá. Ačkoliv díky dřívější zastávce získali v mezičase několik pozic, postupně je soupeři na čerstvějších pneumatikách zase předjeli. Ocon nakonec skončil čtrnáctý, zatímco Doohan, který ještě jednou zastavil v boxech, dokázal na konci závodu předjet Bortoleto o osmnácté místo. "S novými gumami jsem alespoň mohl trochu bojovat," přiznal Doohan.
Představme si však jiný scénář. Co kdyby se Yuki Tsunoda po incidentu s Pierrem Gaslym v úvodní zatáčce rychle vzpamatoval, neutrpěl vážné poškození a rozhodl se vsadit na stejnou taktiku jako zmíněná trojice? "Kdybych mohl, šel bych do toho," naznačil Tsunoda při zpětném hodnocení. Matematický model, vycházející z výkonu Ocona a Bortolety, ukazuje, že by japonský jezdec mohl reálně bojovat o body.
Simulace ukazuje, že Tsunoda by po restartu po boku ostatních rychleji zahřál pneumatiky a držel stabilní tempo kolem 1m 34s na kolo. Degradace by ho sice v závěru zpomalila, ale stále by byl v pásmu kolem osmé příčky, pět sekund za Lewisem Hamiltonem a před Carlosem Sainzem. "Bylo by to těsné, ale dosažitelné," naznačuje výpočet, který počítá i s časem ztraceným při výjezdu safety caru.
Takový scénář je samozřejmě spíše optimistický, ale ukazuje, že odvážná strategie může přinést nečekané výsledky i z těžké situace. Pro Tsunodu mohla být tato riskantní volba klíčem k cenným bodům, což by v Saúdské Arábii, kde se štěstí často mění během chvíle, mohlo mít rozhodující význam.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.