Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
První bezpečnostní vůz v Saúdské Arábii otevřel zajímavou strategickou možnost, kterou se rozhodli využít Esteban Ocon, Gabriel Bortoleto a Jack Doohan. Všichni tři zamířili do boxů už po prvním kole, aby vyměnili středně tvrdé pneumatiky za tvrdou sadu, s nadějí, že by mohli dojet až do cíle bez další zastávky. "Byla to sázka na jednu kartu," komentoval později Ocon.
Plán zněl lákavě, ale realita byla krutá. Ačkoliv díky dřívější zastávce získali v mezičase několik pozic, postupně je soupeři na čerstvějších pneumatikách zase předjeli. Ocon nakonec skončil čtrnáctý, zatímco Doohan, který ještě jednou zastavil v boxech, dokázal na konci závodu předjet Bortoleto o osmnácté místo. "S novými gumami jsem alespoň mohl trochu bojovat," přiznal Doohan.
Představme si však jiný scénář. Co kdyby se Yuki Tsunoda po incidentu s Pierrem Gaslym v úvodní zatáčce rychle vzpamatoval, neutrpěl vážné poškození a rozhodl se vsadit na stejnou taktiku jako zmíněná trojice? "Kdybych mohl, šel bych do toho," naznačil Tsunoda při zpětném hodnocení. Matematický model, vycházející z výkonu Ocona a Bortolety, ukazuje, že by japonský jezdec mohl reálně bojovat o body.
Simulace ukazuje, že Tsunoda by po restartu po boku ostatních rychleji zahřál pneumatiky a držel stabilní tempo kolem 1m 34s na kolo. Degradace by ho sice v závěru zpomalila, ale stále by byl v pásmu kolem osmé příčky, pět sekund za Lewisem Hamiltonem a před Carlosem Sainzem. "Bylo by to těsné, ale dosažitelné," naznačuje výpočet, který počítá i s časem ztraceným při výjezdu safety caru.
Takový scénář je samozřejmě spíše optimistický, ale ukazuje, že odvážná strategie může přinést nečekané výsledky i z těžké situace. Pro Tsunodu mohla být tato riskantní volba klíčem k cenným bodům, což by v Saúdské Arábii, kde se štěstí často mění během chvíle, mohlo mít rozhodující význam.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.