Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
První bezpečnostní vůz v Saúdské Arábii otevřel zajímavou strategickou možnost, kterou se rozhodli využít Esteban Ocon, Gabriel Bortoleto a Jack Doohan. Všichni tři zamířili do boxů už po prvním kole, aby vyměnili středně tvrdé pneumatiky za tvrdou sadu, s nadějí, že by mohli dojet až do cíle bez další zastávky. "Byla to sázka na jednu kartu," komentoval později Ocon.
Plán zněl lákavě, ale realita byla krutá. Ačkoliv díky dřívější zastávce získali v mezičase několik pozic, postupně je soupeři na čerstvějších pneumatikách zase předjeli. Ocon nakonec skončil čtrnáctý, zatímco Doohan, který ještě jednou zastavil v boxech, dokázal na konci závodu předjet Bortoleto o osmnácté místo. "S novými gumami jsem alespoň mohl trochu bojovat," přiznal Doohan.
Představme si však jiný scénář. Co kdyby se Yuki Tsunoda po incidentu s Pierrem Gaslym v úvodní zatáčce rychle vzpamatoval, neutrpěl vážné poškození a rozhodl se vsadit na stejnou taktiku jako zmíněná trojice? "Kdybych mohl, šel bych do toho," naznačil Tsunoda při zpětném hodnocení. Matematický model, vycházející z výkonu Ocona a Bortolety, ukazuje, že by japonský jezdec mohl reálně bojovat o body.
Simulace ukazuje, že Tsunoda by po restartu po boku ostatních rychleji zahřál pneumatiky a držel stabilní tempo kolem 1m 34s na kolo. Degradace by ho sice v závěru zpomalila, ale stále by byl v pásmu kolem osmé příčky, pět sekund za Lewisem Hamiltonem a před Carlosem Sainzem. "Bylo by to těsné, ale dosažitelné," naznačuje výpočet, který počítá i s časem ztraceným při výjezdu safety caru.
Takový scénář je samozřejmě spíše optimistický, ale ukazuje, že odvážná strategie může přinést nečekané výsledky i z těžké situace. Pro Tsunodu mohla být tato riskantní volba klíčem k cenným bodům, což by v Saúdské Arábii, kde se štěstí často mění během chvíle, mohlo mít rozhodující význam.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.