Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
První bezpečnostní vůz v Saúdské Arábii otevřel zajímavou strategickou možnost, kterou se rozhodli využít Esteban Ocon, Gabriel Bortoleto a Jack Doohan. Všichni tři zamířili do boxů už po prvním kole, aby vyměnili středně tvrdé pneumatiky za tvrdou sadu, s nadějí, že by mohli dojet až do cíle bez další zastávky. "Byla to sázka na jednu kartu," komentoval později Ocon.
Plán zněl lákavě, ale realita byla krutá. Ačkoliv díky dřívější zastávce získali v mezičase několik pozic, postupně je soupeři na čerstvějších pneumatikách zase předjeli. Ocon nakonec skončil čtrnáctý, zatímco Doohan, který ještě jednou zastavil v boxech, dokázal na konci závodu předjet Bortoleto o osmnácté místo. "S novými gumami jsem alespoň mohl trochu bojovat," přiznal Doohan.
Představme si však jiný scénář. Co kdyby se Yuki Tsunoda po incidentu s Pierrem Gaslym v úvodní zatáčce rychle vzpamatoval, neutrpěl vážné poškození a rozhodl se vsadit na stejnou taktiku jako zmíněná trojice? "Kdybych mohl, šel bych do toho," naznačil Tsunoda při zpětném hodnocení. Matematický model, vycházející z výkonu Ocona a Bortolety, ukazuje, že by japonský jezdec mohl reálně bojovat o body.
Simulace ukazuje, že Tsunoda by po restartu po boku ostatních rychleji zahřál pneumatiky a držel stabilní tempo kolem 1m 34s na kolo. Degradace by ho sice v závěru zpomalila, ale stále by byl v pásmu kolem osmé příčky, pět sekund za Lewisem Hamiltonem a před Carlosem Sainzem. "Bylo by to těsné, ale dosažitelné," naznačuje výpočet, který počítá i s časem ztraceným při výjezdu safety caru.
Takový scénář je samozřejmě spíše optimistický, ale ukazuje, že odvážná strategie může přinést nečekané výsledky i z těžké situace. Pro Tsunodu mohla být tato riskantní volba klíčem k cenným bodům, což by v Saúdské Arábii, kde se štěstí často mění během chvíle, mohlo mít rozhodující význam.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.