Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Aston Martin momentálně prochází těžkým obdobím a na jeho jezdcích je to stále viditelnější. Fernando Alonso se díky svému mistrovství a zkušenostem zvládá vymanit z limitů auta a podává výkony, které soupeři oceňují, ale Lance Stroll čelí nepříjemné realitě.
Kanadský jezdec se totiž čerstvě stal smutným držitelem nelichotivého rekordu. Se 75 vyřazeními v první části kvalifikace překonal dosavadního rekordmana Kevina Magnussena. Tento údaj nezahrnuje sprintové kvalifikace, ale i v nich mají oba piloti stejnou bilanci, takže statistika zůstává nezměněná, informuje Marca.
Aston Martin aktuálně nedodává svým jezdcům stroj, se kterým by mohli zářit. Přesto zatímco Alonso zvládá pravidelně postupovat dále, Stroll se propadá hlouběji do statistik, které by si každý jezdec raději odpustil. Proti svým týmovým kolegům má za svou kariéru nepříznivou bilanci 130 ku 43 ve vzájemných soubojích. Je však třeba uznat, že soupeřil s takovými jmény, jako jsou Sebastian Vettel a Fernando Alonso.
Na přímý dotaz ohledně svého nelichotivého rekordu reagoval Stroll v Džiddě tím, že čísla jsou podle něj podmíněná výkonem vozu. Argumentoval slovy, že kdyby jezdci McLarenu závodili deset let v Sauberu, měli by rekord oni. Podle Strolla totiž v pomalém autě ani největší talent nestačí.
Fernando Alonso však tuto teorii letos zpochybňuje. I přes omezený výkon Aston Martinu se zatím dokázal vyhnout vyřazení v první části kvalifikace. Navzdory těžké sezóně si však Stroll drží solidní deset bodů v šampionátu, především díky výsledkům v chaotické Velké ceně Austrálie a po diskvalifikaci Ferrari v Číně.
Lance Stroll se ocitl v bodě kariéry, kdy bude muset ukázat, že dokáže uspět i v nejtěžších časech.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.