Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Aston Martin momentálně prochází těžkým obdobím a na jeho jezdcích je to stále viditelnější. Fernando Alonso se díky svému mistrovství a zkušenostem zvládá vymanit z limitů auta a podává výkony, které soupeři oceňují, ale Lance Stroll čelí nepříjemné realitě.
Kanadský jezdec se totiž čerstvě stal smutným držitelem nelichotivého rekordu. Se 75 vyřazeními v první části kvalifikace překonal dosavadního rekordmana Kevina Magnussena. Tento údaj nezahrnuje sprintové kvalifikace, ale i v nich mají oba piloti stejnou bilanci, takže statistika zůstává nezměněná, informuje Marca.
Aston Martin aktuálně nedodává svým jezdcům stroj, se kterým by mohli zářit. Přesto zatímco Alonso zvládá pravidelně postupovat dále, Stroll se propadá hlouběji do statistik, které by si každý jezdec raději odpustil. Proti svým týmovým kolegům má za svou kariéru nepříznivou bilanci 130 ku 43 ve vzájemných soubojích. Je však třeba uznat, že soupeřil s takovými jmény, jako jsou Sebastian Vettel a Fernando Alonso.
Na přímý dotaz ohledně svého nelichotivého rekordu reagoval Stroll v Džiddě tím, že čísla jsou podle něj podmíněná výkonem vozu. Argumentoval slovy, že kdyby jezdci McLarenu závodili deset let v Sauberu, měli by rekord oni. Podle Strolla totiž v pomalém autě ani největší talent nestačí.
Fernando Alonso však tuto teorii letos zpochybňuje. I přes omezený výkon Aston Martinu se zatím dokázal vyhnout vyřazení v první části kvalifikace. Navzdory těžké sezóně si však Stroll drží solidní deset bodů v šampionátu, především díky výsledkům v chaotické Velké ceně Austrálie a po diskvalifikaci Ferrari v Číně.
Lance Stroll se ocitl v bodě kariéry, kdy bude muset ukázat, že dokáže uspět i v nejtěžších časech.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.