Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Aston Martin momentálně prochází těžkým obdobím a na jeho jezdcích je to stále viditelnější. Fernando Alonso se díky svému mistrovství a zkušenostem zvládá vymanit z limitů auta a podává výkony, které soupeři oceňují, ale Lance Stroll čelí nepříjemné realitě.
Kanadský jezdec se totiž čerstvě stal smutným držitelem nelichotivého rekordu. Se 75 vyřazeními v první části kvalifikace překonal dosavadního rekordmana Kevina Magnussena. Tento údaj nezahrnuje sprintové kvalifikace, ale i v nich mají oba piloti stejnou bilanci, takže statistika zůstává nezměněná, informuje Marca.
Aston Martin aktuálně nedodává svým jezdcům stroj, se kterým by mohli zářit. Přesto zatímco Alonso zvládá pravidelně postupovat dále, Stroll se propadá hlouběji do statistik, které by si každý jezdec raději odpustil. Proti svým týmovým kolegům má za svou kariéru nepříznivou bilanci 130 ku 43 ve vzájemných soubojích. Je však třeba uznat, že soupeřil s takovými jmény, jako jsou Sebastian Vettel a Fernando Alonso.
Na přímý dotaz ohledně svého nelichotivého rekordu reagoval Stroll v Džiddě tím, že čísla jsou podle něj podmíněná výkonem vozu. Argumentoval slovy, že kdyby jezdci McLarenu závodili deset let v Sauberu, měli by rekord oni. Podle Strolla totiž v pomalém autě ani největší talent nestačí.
Fernando Alonso však tuto teorii letos zpochybňuje. I přes omezený výkon Aston Martinu se zatím dokázal vyhnout vyřazení v první části kvalifikace. Navzdory těžké sezóně si však Stroll drží solidní deset bodů v šampionátu, především díky výsledkům v chaotické Velké ceně Austrálie a po diskvalifikaci Ferrari v Číně.
Lance Stroll se ocitl v bodě kariéry, kdy bude muset ukázat, že dokáže uspět i v nejtěžších časech.
Lando Norris se naplno soustředí na boj o titul, když výrazně změnil životní styl a veškerou energii věnuje přípravě na závody. Přísný režim, důraz na fyzickou i psychickou kondici a konec večírků jasně ukazují jeho odhodlání stát se šampionem.
Tým Cadillac bude od roku 2029 používat motory General Motors, které získaly oficiální schválení jako dodavatel pro Formuli 1. Americká automobilka tak posílí své postavení v královně motorsportu a spojí vlastní značku i technologii.
Yuki Tsunoda mohl v Saúdské Arábii při správné strategii na tvrdých pneumatikách sahat po bodech. Jeho šance ale zhatily technické problémy po kolizi v prvním kole.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.