Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Aston Martin momentálně prochází těžkým obdobím a na jeho jezdcích je to stále viditelnější. Fernando Alonso se díky svému mistrovství a zkušenostem zvládá vymanit z limitů auta a podává výkony, které soupeři oceňují, ale Lance Stroll čelí nepříjemné realitě.
Kanadský jezdec se totiž čerstvě stal smutným držitelem nelichotivého rekordu. Se 75 vyřazeními v první části kvalifikace překonal dosavadního rekordmana Kevina Magnussena. Tento údaj nezahrnuje sprintové kvalifikace, ale i v nich mají oba piloti stejnou bilanci, takže statistika zůstává nezměněná, informuje Marca.
Aston Martin aktuálně nedodává svým jezdcům stroj, se kterým by mohli zářit. Přesto zatímco Alonso zvládá pravidelně postupovat dále, Stroll se propadá hlouběji do statistik, které by si každý jezdec raději odpustil. Proti svým týmovým kolegům má za svou kariéru nepříznivou bilanci 130 ku 43 ve vzájemných soubojích. Je však třeba uznat, že soupeřil s takovými jmény, jako jsou Sebastian Vettel a Fernando Alonso.
Na přímý dotaz ohledně svého nelichotivého rekordu reagoval Stroll v Džiddě tím, že čísla jsou podle něj podmíněná výkonem vozu. Argumentoval slovy, že kdyby jezdci McLarenu závodili deset let v Sauberu, měli by rekord oni. Podle Strolla totiž v pomalém autě ani největší talent nestačí.
Fernando Alonso však tuto teorii letos zpochybňuje. I přes omezený výkon Aston Martinu se zatím dokázal vyhnout vyřazení v první části kvalifikace. Navzdory těžké sezóně si však Stroll drží solidní deset bodů v šampionátu, především díky výsledkům v chaotické Velké ceně Austrálie a po diskvalifikaci Ferrari v Číně.
Lance Stroll se ocitl v bodě kariéry, kdy bude muset ukázat, že dokáže uspět i v nejtěžších časech.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.