Yuki Tsunoda se zatím obtížně sžívá s novým monopostem Red Bullu RB21, jehož nastavení se mu nedaří ideálně naladit. Debut v Japonsku mu navíc zkomplikoval omezený čas na trati a technické potíže, což zpomalilo jeho adaptaci.
Yuki Tsunoda přiznal, že jeho adaptace na monopost Red Bullu RB21 zatím není snadná a klíčem k posunu vpřed bude pochopení zcela jiného přístupu k nastavení. Po ne zcela ideálním debutu v Japonsku, kde ho brzdily časté přerušení tréninků kvůli nehodám i požárům trávy, se mladý Japonec snaží najít cestu, jak z vozu vytěžit maximum.
„Naučil jsem se toho hodně, ale většina z toho je zatím příliš v rané fázi na nějaké závěry,“ řekl pro web F1 před víkendem v Bahrajnu. „Odjel jsem sotva čtyři, pět tréninků. Spíš čtyři, protože bylo hodně červených vlajek.“
Velkou výzvou je pro Tsunodu samotné nastavení vozu, které se výrazně liší od toho, na co byl zvyklý u Racing Bulls. „Myslím, že auto se umí chovat podobně jako to v Racing Bulls, pokud jde o vyvážení, ale ne vždy to přináší lepší výkon. Musím se do toho ponořit víc. Momentálně prostě nevím, jaké nastavení je pro tenhle vůz nejrychlejší,“ přiznává. „Připadám si jako ve vědecké laboratoři plné chemikálií, někdy to zafunguje, jindy vybouchne. Ale to je přirozené, když naskočíte do úplně nového auta.“
S ohledem na blížící se závod v Bahrajnu si Tsunoda stanovuje realistické cíle:
„Chtěl bych postoupit do Q3 a získat body. Samozřejmě bych nejraději mluvil o pódiu, ale víme, že tenhle vůz je náročný na správné nastavení a stále se s ním učím pracovat,“ říká. „Pokud se mi podaří získat body, nebo se alespoň přiblížit k Maxovi a být mu nápomocný v závodě, bude to pro mě dobrý výsledek.“
Tsunoda byl do hlavního týmu Red Bullu povolán po čtyřech sezónách u sesterské stáje. Původně měl po boku Maxe Verstappena startovat nováček Liam Lawson, ale ten byl už po dvou závodech přesunut zpět do Racing Bulls, a místo zaujal právě Tsunoda. Nyní je na něm, aby dokázal, že si místo v elitním týmu zaslouží.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.