Yuki Tsunoda se zatím obtížně sžívá s novým monopostem Red Bullu RB21, jehož nastavení se mu nedaří ideálně naladit. Debut v Japonsku mu navíc zkomplikoval omezený čas na trati a technické potíže, což zpomalilo jeho adaptaci.
Yuki Tsunoda přiznal, že jeho adaptace na monopost Red Bullu RB21 zatím není snadná a klíčem k posunu vpřed bude pochopení zcela jiného přístupu k nastavení. Po ne zcela ideálním debutu v Japonsku, kde ho brzdily časté přerušení tréninků kvůli nehodám i požárům trávy, se mladý Japonec snaží najít cestu, jak z vozu vytěžit maximum.
„Naučil jsem se toho hodně, ale většina z toho je zatím příliš v rané fázi na nějaké závěry,“ řekl pro web F1 před víkendem v Bahrajnu. „Odjel jsem sotva čtyři, pět tréninků. Spíš čtyři, protože bylo hodně červených vlajek.“
Velkou výzvou je pro Tsunodu samotné nastavení vozu, které se výrazně liší od toho, na co byl zvyklý u Racing Bulls. „Myslím, že auto se umí chovat podobně jako to v Racing Bulls, pokud jde o vyvážení, ale ne vždy to přináší lepší výkon. Musím se do toho ponořit víc. Momentálně prostě nevím, jaké nastavení je pro tenhle vůz nejrychlejší,“ přiznává. „Připadám si jako ve vědecké laboratoři plné chemikálií, někdy to zafunguje, jindy vybouchne. Ale to je přirozené, když naskočíte do úplně nového auta.“
S ohledem na blížící se závod v Bahrajnu si Tsunoda stanovuje realistické cíle:
„Chtěl bych postoupit do Q3 a získat body. Samozřejmě bych nejraději mluvil o pódiu, ale víme, že tenhle vůz je náročný na správné nastavení a stále se s ním učím pracovat,“ říká. „Pokud se mi podaří získat body, nebo se alespoň přiblížit k Maxovi a být mu nápomocný v závodě, bude to pro mě dobrý výsledek.“
Tsunoda byl do hlavního týmu Red Bullu povolán po čtyřech sezónách u sesterské stáje. Původně měl po boku Maxe Verstappena startovat nováček Liam Lawson, ale ten byl už po dvou závodech přesunut zpět do Racing Bulls, a místo zaujal právě Tsunoda. Nyní je na něm, aby dokázal, že si místo v elitním týmu zaslouží.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .