Yuki Tsunoda se zatím obtížně sžívá s novým monopostem Red Bullu RB21, jehož nastavení se mu nedaří ideálně naladit. Debut v Japonsku mu navíc zkomplikoval omezený čas na trati a technické potíže, což zpomalilo jeho adaptaci.
Yuki Tsunoda přiznal, že jeho adaptace na monopost Red Bullu RB21 zatím není snadná a klíčem k posunu vpřed bude pochopení zcela jiného přístupu k nastavení. Po ne zcela ideálním debutu v Japonsku, kde ho brzdily časté přerušení tréninků kvůli nehodám i požárům trávy, se mladý Japonec snaží najít cestu, jak z vozu vytěžit maximum.
„Naučil jsem se toho hodně, ale většina z toho je zatím příliš v rané fázi na nějaké závěry,“ řekl pro web F1 před víkendem v Bahrajnu. „Odjel jsem sotva čtyři, pět tréninků. Spíš čtyři, protože bylo hodně červených vlajek.“
Velkou výzvou je pro Tsunodu samotné nastavení vozu, které se výrazně liší od toho, na co byl zvyklý u Racing Bulls. „Myslím, že auto se umí chovat podobně jako to v Racing Bulls, pokud jde o vyvážení, ale ne vždy to přináší lepší výkon. Musím se do toho ponořit víc. Momentálně prostě nevím, jaké nastavení je pro tenhle vůz nejrychlejší,“ přiznává. „Připadám si jako ve vědecké laboratoři plné chemikálií, někdy to zafunguje, jindy vybouchne. Ale to je přirozené, když naskočíte do úplně nového auta.“
S ohledem na blížící se závod v Bahrajnu si Tsunoda stanovuje realistické cíle:
„Chtěl bych postoupit do Q3 a získat body. Samozřejmě bych nejraději mluvil o pódiu, ale víme, že tenhle vůz je náročný na správné nastavení a stále se s ním učím pracovat,“ říká. „Pokud se mi podaří získat body, nebo se alespoň přiblížit k Maxovi a být mu nápomocný v závodě, bude to pro mě dobrý výsledek.“
Tsunoda byl do hlavního týmu Red Bullu povolán po čtyřech sezónách u sesterské stáje. Původně měl po boku Maxe Verstappena startovat nováček Liam Lawson, ale ten byl už po dvou závodech přesunut zpět do Racing Bulls, a místo zaujal právě Tsunoda. Nyní je na něm, aby dokázal, že si místo v elitním týmu zaslouží.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.