Lando Norris se stal nejrychlejším v první tréninkové hodině před Grand Prix Bahrajnu, když se všichni jezdci potýkali s problémy s vyvážením a gripem na horkém a náročném okruhu v Sakhiru. Podmínky na trati byly extrémně náročné, což způsobilo potíže s nastavením aut a ovládáním.
Lando Norris se ukázal jako nejrychlejší v první tréninkové hodině před Grand Prix Bahrajnu, když dosáhl času 1:33.204, což ho posunulo o 0,238 sekundy před Pierrea Gaslyho. Lewis Hamilton se umístil třetí, ale jeho čas byl o půl sekundy horší než Norrisův. Tento výkon přišel na extrémně horkém dni na okruhu v Sakhiru, kde mnoho jezdců zápasilo s vyvážením svých vozů a gripem na trati, což vytvořilo velmi náročné podmínky pro všechny účastníky.
V úvodu tréninku se do auta poprvé podívalo šest nováčků, kteří využili svou povinnou účast. Mezi nimi byl i Ayumu Iwasa, jenž nahradil Maxe Verstappena. Ten s časem 1:41,5 skončil až na 16. místě, zatímco Norris a Alex Albon se usadili na prvních dvou pozicích. Iwasa se stal jedním z několika jezdců, kteří se setkali s problémy, přičemž Kimi Antonelli měl technické potíže, když hlásil ztrátu výkonu kvůli pravděpodobné poruše vodní soustavy, a Kimi Räikkönen měl potíže s gripem, což se ukázalo jako častý problém mezi všemi jezdci.
Zatímco jezdci stále ladili nastavení, Norris postupně zrychloval, až se dostal k času 1:35.2, což naznačilo, že žádný z pilotů nebyl spokojen s vyvážením svého vozu. Horké podmínky a vysoké teploty trati v kombinaci s náročnými požadavky na auta v tomto počasí způsobily, že první trénink byl plný frustrace pro většinu jezdců, kteří se snažili najít optimální nastavení pro nadcházející víkend.
Lewis Hamilton se během prvního tréninku hodiny umístili na sedmém místě, přičemž se svému týmu Ferrari svěřil, že jeho auto se chovalo „hrozně“. Po návratu do boxů byl jeho týmový kolega, Dino Beganovic, na 17. pozici, zatímco Ferrari testovalo nový podlahový panel.
Jako první zlepšil čas Nico Hülkenberg, který se dostal na čelo tabulky, ale brzy byl překonán Estebanem Oconem a následně i Pierrem Gaslym. Mezitím se Kimi Antonelli stále potýkal s problémy na svém voze W16, jeho mechanici měli problémy s opravou.
Yuki Tsunoda si stěžoval na pomalu reagující plynový pedál, který popsal jako „lenivý“, a Liam Lawson si stěžoval na „šokující“ vyvážení svého vozu VCARB02. V pit lane se pak Tsunoda střetl s Alexem Albonem, a Browning, jenž zastupoval Sainze v Williamsu, měl incident s Lawsonem, když ho v jednom momentě zablokoval.
Ke konci tréninku se Lando Norris vrátil na první místo s časem 1:33.204, což mu zajistilo náskok o dvě desetiny sekundy před Gaslym, přičemž Hamilton se posunul na třetí místo, ale jeho čas byl o téměř šest desetin horší než Norrisův. Mezi náhradníky v FP1 byl nejlépe umístěný Browning, který skončil na 13. pozici.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:33.204
2. Pierre Gasly (Alpine) – +0.238
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.596
4. Alexander Albon (Williams) – +0.724
5. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +0.980
6. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.058
7. Jack Doohan (Alpine) – +1.192
8. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.193
9. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.280
10. Oscar Piastri (McLaren) – +1.304
11.Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.424
12. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.463
13. Luke Browning (Williams) – +1.681
14. Dino Beganovic (Ferrari) – +1.851
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.912
16. Felipe Drugovich (Aston Martin) – +1.994
17. Ryo Hirakawa (Haas F1 Team) – +2.057
18. Frederik Vesti (Mercedes) – +2.121
19. Ayumu Iwasa (Red Bull Racing) – +2.271
20. Kimi Antonelli (Mercedes) – +4.847
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.