Lando Norris se stal nejrychlejším v první tréninkové hodině před Grand Prix Bahrajnu, když se všichni jezdci potýkali s problémy s vyvážením a gripem na horkém a náročném okruhu v Sakhiru. Podmínky na trati byly extrémně náročné, což způsobilo potíže s nastavením aut a ovládáním.
Lando Norris se ukázal jako nejrychlejší v první tréninkové hodině před Grand Prix Bahrajnu, když dosáhl času 1:33.204, což ho posunulo o 0,238 sekundy před Pierrea Gaslyho. Lewis Hamilton se umístil třetí, ale jeho čas byl o půl sekundy horší než Norrisův. Tento výkon přišel na extrémně horkém dni na okruhu v Sakhiru, kde mnoho jezdců zápasilo s vyvážením svých vozů a gripem na trati, což vytvořilo velmi náročné podmínky pro všechny účastníky.
V úvodu tréninku se do auta poprvé podívalo šest nováčků, kteří využili svou povinnou účast. Mezi nimi byl i Ayumu Iwasa, jenž nahradil Maxe Verstappena. Ten s časem 1:41,5 skončil až na 16. místě, zatímco Norris a Alex Albon se usadili na prvních dvou pozicích. Iwasa se stal jedním z několika jezdců, kteří se setkali s problémy, přičemž Kimi Antonelli měl technické potíže, když hlásil ztrátu výkonu kvůli pravděpodobné poruše vodní soustavy, a Kimi Räikkönen měl potíže s gripem, což se ukázalo jako častý problém mezi všemi jezdci.
Zatímco jezdci stále ladili nastavení, Norris postupně zrychloval, až se dostal k času 1:35.2, což naznačilo, že žádný z pilotů nebyl spokojen s vyvážením svého vozu. Horké podmínky a vysoké teploty trati v kombinaci s náročnými požadavky na auta v tomto počasí způsobily, že první trénink byl plný frustrace pro většinu jezdců, kteří se snažili najít optimální nastavení pro nadcházející víkend.
Lewis Hamilton se během prvního tréninku hodiny umístili na sedmém místě, přičemž se svému týmu Ferrari svěřil, že jeho auto se chovalo „hrozně“. Po návratu do boxů byl jeho týmový kolega, Dino Beganovic, na 17. pozici, zatímco Ferrari testovalo nový podlahový panel.
Jako první zlepšil čas Nico Hülkenberg, který se dostal na čelo tabulky, ale brzy byl překonán Estebanem Oconem a následně i Pierrem Gaslym. Mezitím se Kimi Antonelli stále potýkal s problémy na svém voze W16, jeho mechanici měli problémy s opravou.
Yuki Tsunoda si stěžoval na pomalu reagující plynový pedál, který popsal jako „lenivý“, a Liam Lawson si stěžoval na „šokující“ vyvážení svého vozu VCARB02. V pit lane se pak Tsunoda střetl s Alexem Albonem, a Browning, jenž zastupoval Sainze v Williamsu, měl incident s Lawsonem, když ho v jednom momentě zablokoval.
Ke konci tréninku se Lando Norris vrátil na první místo s časem 1:33.204, což mu zajistilo náskok o dvě desetiny sekundy před Gaslym, přičemž Hamilton se posunul na třetí místo, ale jeho čas byl o téměř šest desetin horší než Norrisův. Mezi náhradníky v FP1 byl nejlépe umístěný Browning, který skončil na 13. pozici.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:33.204
2. Pierre Gasly (Alpine) – +0.238
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.596
4. Alexander Albon (Williams) – +0.724
5. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +0.980
6. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.058
7. Jack Doohan (Alpine) – +1.192
8. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.193
9. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.280
10. Oscar Piastri (McLaren) – +1.304
11.Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.424
12. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.463
13. Luke Browning (Williams) – +1.681
14. Dino Beganovic (Ferrari) – +1.851
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.912
16. Felipe Drugovich (Aston Martin) – +1.994
17. Ryo Hirakawa (Haas F1 Team) – +2.057
18. Frederik Vesti (Mercedes) – +2.121
19. Ayumu Iwasa (Red Bull Racing) – +2.271
20. Kimi Antonelli (Mercedes) – +4.847
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.