Lando Norris se stal nejrychlejším v první tréninkové hodině před Grand Prix Bahrajnu, když se všichni jezdci potýkali s problémy s vyvážením a gripem na horkém a náročném okruhu v Sakhiru. Podmínky na trati byly extrémně náročné, což způsobilo potíže s nastavením aut a ovládáním.
Lando Norris se ukázal jako nejrychlejší v první tréninkové hodině před Grand Prix Bahrajnu, když dosáhl času 1:33.204, což ho posunulo o 0,238 sekundy před Pierrea Gaslyho. Lewis Hamilton se umístil třetí, ale jeho čas byl o půl sekundy horší než Norrisův. Tento výkon přišel na extrémně horkém dni na okruhu v Sakhiru, kde mnoho jezdců zápasilo s vyvážením svých vozů a gripem na trati, což vytvořilo velmi náročné podmínky pro všechny účastníky.
V úvodu tréninku se do auta poprvé podívalo šest nováčků, kteří využili svou povinnou účast. Mezi nimi byl i Ayumu Iwasa, jenž nahradil Maxe Verstappena. Ten s časem 1:41,5 skončil až na 16. místě, zatímco Norris a Alex Albon se usadili na prvních dvou pozicích. Iwasa se stal jedním z několika jezdců, kteří se setkali s problémy, přičemž Kimi Antonelli měl technické potíže, když hlásil ztrátu výkonu kvůli pravděpodobné poruše vodní soustavy, a Kimi Räikkönen měl potíže s gripem, což se ukázalo jako častý problém mezi všemi jezdci.
Zatímco jezdci stále ladili nastavení, Norris postupně zrychloval, až se dostal k času 1:35.2, což naznačilo, že žádný z pilotů nebyl spokojen s vyvážením svého vozu. Horké podmínky a vysoké teploty trati v kombinaci s náročnými požadavky na auta v tomto počasí způsobily, že první trénink byl plný frustrace pro většinu jezdců, kteří se snažili najít optimální nastavení pro nadcházející víkend.
Lewis Hamilton se během prvního tréninku hodiny umístili na sedmém místě, přičemž se svému týmu Ferrari svěřil, že jeho auto se chovalo „hrozně“. Po návratu do boxů byl jeho týmový kolega, Dino Beganovic, na 17. pozici, zatímco Ferrari testovalo nový podlahový panel.
Jako první zlepšil čas Nico Hülkenberg, který se dostal na čelo tabulky, ale brzy byl překonán Estebanem Oconem a následně i Pierrem Gaslym. Mezitím se Kimi Antonelli stále potýkal s problémy na svém voze W16, jeho mechanici měli problémy s opravou.
Yuki Tsunoda si stěžoval na pomalu reagující plynový pedál, který popsal jako „lenivý“, a Liam Lawson si stěžoval na „šokující“ vyvážení svého vozu VCARB02. V pit lane se pak Tsunoda střetl s Alexem Albonem, a Browning, jenž zastupoval Sainze v Williamsu, měl incident s Lawsonem, když ho v jednom momentě zablokoval.
Ke konci tréninku se Lando Norris vrátil na první místo s časem 1:33.204, což mu zajistilo náskok o dvě desetiny sekundy před Gaslym, přičemž Hamilton se posunul na třetí místo, ale jeho čas byl o téměř šest desetin horší než Norrisův. Mezi náhradníky v FP1 byl nejlépe umístěný Browning, který skončil na 13. pozici.
1. Lando Norris (McLaren) – 1:33.204
2. Pierre Gasly (Alpine) – +0.238
3. Lewis Hamilton (Ferrari) – +0.596
4. Alexander Albon (Williams) – +0.724
5. Esteban Ocon (Haas F1 Team) – +0.980
6. Nico Hülkenberg (Kick Sauber) – +1.058
7. Jack Doohan (Alpine) – +1.192
8. Liam Lawson (Racing Bulls) – +1.193
9. Yuki Tsunoda (Red Bull Racing) – +1.280
10. Oscar Piastri (McLaren) – +1.304
11.Gabriel Bortoleto (Kick Sauber) – +1.424
12. Isack Hadjar (Racing Bulls) – +1.463
13. Luke Browning (Williams) – +1.681
14. Dino Beganovic (Ferrari) – +1.851
15. Lance Stroll (Aston Martin) – +1.912
16. Felipe Drugovich (Aston Martin) – +1.994
17. Ryo Hirakawa (Haas F1 Team) – +2.057
18. Frederik Vesti (Mercedes) – +2.121
19. Ayumu Iwasa (Red Bull Racing) – +2.271
20. Kimi Antonelli (Mercedes) – +4.847
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.