Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Yuki Tsunoda doufá, že právě nadcházející Velká cena Kanady by mohla představovat potřebný „reset“ jeho dosud nevyrovnaného působení v týmu Red Bull. Japonský jezdec přiznává, že dobře ví, co ho čeká, pokud se mu nepodaří zlepšit výkony, a otevřeně říká, že pokud sám nebude podávat odpovídající výkony, „není to místo, kde by měl být“.
Po přesunu do hlavního týmu po Velké ceně Číny podal Yuki Tsunoda v Suzuce slušný výkon, ale později měl problémy s nevyváženým vozem RB21 a nesplnil očekávání. Red Bull k němu na rozdíl od přístupu k Lawsonovi nyní přistupuje trpělivě a dal mu možnost otestovat i vůz RB19, informuje Autosport.
I když zatím nehrozí jeho výměna, Tsunoda přiznává tlak a věří, že s každým závodem si lépe zvyká na vůz, i když se to zatím neprojevuje ve výsledcích. „Myslím, že jsem se za poslední roky zlepšil a posun je vidět i letos na začátku sezony. Jen to potřebuji přenést na trať. Jsem si jistý, že to přijde.“
Okruh Gillese Villeneuva v Montrealu vnímá jako šanci na restart, protože podle něj je nejlepší pochopit auto přímo při závodění. „Věci se nejlíp chápou, když je prožíváte na trati. Pokrok tu je, i když to zatím není perfektní, netlačím na sebe víc, než je potřeba.“
Test v Barceloně, kde si vyzkoušel RB19 před pneumatikovým testem pro sezonu 2026, označil za užitečný. Rozdíly mezi loňským a letošním vozem podle něj nebyly zásadní, ale podařilo se mu týmu předat zpětnou vazbu, která může pomoci. „Některé prvky z RB19 by se nám mohly hodit i teď.“
O konkrétních oblastech zlepšení ale veřejně nemluví. „Mám nějaké nápady,“ uvedl stručně. Je jasné, že si je vědom své nejisté pozice a Montreal vidí jako klíčovou příležitost ukázat, že místo v Red Bullu si zaslouží.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.