Oscar Piastri se stal nejrychlejším jezdcem druhého tréninku v Japonsku, který se proměnil v chaotickou podívanou s hned čtyřmi červenými vlajkami.
Jack Doohan zažil děsivou havárii v první zatáčce, která z jeho Alpine udělala spíše hromadu trosek než závodní vůz. Naštěstí z nehody vyvázl nezraněn a sám potvrdil „všechno v pořádku“ po rádiu. Incident však pro něj znamená velkou nevýhodu, protože už předtím vynechal první trénink, kde dostal prostor Ryo Hirakawa.
Druhý trénink v Suzuce byl celkově chaotický, kromě Doohanovy nehody ho provázely požáry trávy u trati i série červených vlajek, které výrazně narušily program týmů. Kvůli omezenému počtu kol tak zůstává skutečné rozložení sil v poli velkou neznámou.
Nejlépe si v tréninku vedli jezdci McLarenu, kteří ovládli výsledkovou listinu a uzavřeli trénink na prvních dvou místech.
Druhý trénink v Suzuce byl spíše testem trpělivosti než sběrem dat. Po téměř půlhodinové červené vlajce se týmy konečně dočkaly obnovení session, což spustilo závodníky do akce. Na trať vyrazili s různými strategiemi, Russell na tvrdých pneumatikách, Tsunoda na měkkých, Norris na středních, což slibovalo zajímavou podívanou.
Norris se rychle dostal do konfliktu, když měl pocit, že ho Esteban Ocon zpomalil v esíčkách. Jeho reakce byla jasná – těsný souboj, při kterém dal svůj nesouhlas najevo. Než ale stihl někdo dokončit svá kola, přišla další červená vlajka, tentokrát kvůli Fernandu Alonsovi, který havaroval ve štěrku v zatáčce Degner. Alonso po nehodě uvedl, že problém způsobilo „trochu poskakování“ a zřejmě i přední levá pneumatika, která se dostala na trávu.
Po další přestávce se s 19 minutami do konce jezdci znovu vrhli na trať. Russell se dokonce pokusil projet trávou, aby se dostal před Verstappena, ale neúspěšně. Tempo začalo stoupat – Leclerc zajel 1:28.6, což Russell hned překonal. Pak se na vrchol dostal Hamilton a krátce po něm i Isack Hadjar. Jenže McLaren měl jiné plány. Norris se dostal do čela s časem 1:28.163, ale radost mu dlouho nevydržela – Oscar Piastri v posledních minutách zajel 1:28.114 a zajistil McLarenu první a druhé místo.
Pokud někdo myslel, že chaos už skončil, přišel další zásah červených vlajek, tentokrát kvůli požáru trávy v sedmé zatáčce. Když se trať konečně znovu otevřela, zbývalo pouhých sedm minut, ale závěr tréninku byl opět přerušen červenými vlajkami, protože tráva začala hořet znovu.
Závěr? McLaren ovládl trénink, Hamilton a Stroll si možná vysloužili pokárání od závodní režie a plameny dodaly Suzuce pořádně dramatickou kulisu.
1 Oscar Piastri McLaren 1:28.114
2 Lando Norris McLaren +0.049
3 Isack Hadjar Racing Bulls +0.404
4 Lewis Hamilton Ferrari +0.430
5 Liam Lawson Racing Bulls +0.445
6 George Russell Mercedes +0.453
7 Charles Leclerc Ferrari +0.472
8 Max Verstappen Red Bull Racing +0.556
9 Pierre Gasly Alpine +0.643
10 Carlos Sainz Williams +0.718
11 Alexander Albon Williams +0.909
12 Nico Hülkenberg Kick Sauber +0.948
13 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1.221
14 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.393
15 Oliver Bearman Haas F1 Team +1.540
16 Kimi Antonelli Mercedes +1.619
17 Fernando Alonso Aston Martin +1.864
18 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +2.511
19 Lance Stroll Aston Martin +2.731
20 Jack Doohan Alpine +3.545
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.