Oscar Piastri se stal nejrychlejším jezdcem druhého tréninku v Japonsku, který se proměnil v chaotickou podívanou s hned čtyřmi červenými vlajkami.
Jack Doohan zažil děsivou havárii v první zatáčce, která z jeho Alpine udělala spíše hromadu trosek než závodní vůz. Naštěstí z nehody vyvázl nezraněn a sám potvrdil „všechno v pořádku“ po rádiu. Incident však pro něj znamená velkou nevýhodu, protože už předtím vynechal první trénink, kde dostal prostor Ryo Hirakawa.
Druhý trénink v Suzuce byl celkově chaotický, kromě Doohanovy nehody ho provázely požáry trávy u trati i série červených vlajek, které výrazně narušily program týmů. Kvůli omezenému počtu kol tak zůstává skutečné rozložení sil v poli velkou neznámou.
Nejlépe si v tréninku vedli jezdci McLarenu, kteří ovládli výsledkovou listinu a uzavřeli trénink na prvních dvou místech.
Druhý trénink v Suzuce byl spíše testem trpělivosti než sběrem dat. Po téměř půlhodinové červené vlajce se týmy konečně dočkaly obnovení session, což spustilo závodníky do akce. Na trať vyrazili s různými strategiemi, Russell na tvrdých pneumatikách, Tsunoda na měkkých, Norris na středních, což slibovalo zajímavou podívanou.
Norris se rychle dostal do konfliktu, když měl pocit, že ho Esteban Ocon zpomalil v esíčkách. Jeho reakce byla jasná – těsný souboj, při kterém dal svůj nesouhlas najevo. Než ale stihl někdo dokončit svá kola, přišla další červená vlajka, tentokrát kvůli Fernandu Alonsovi, který havaroval ve štěrku v zatáčce Degner. Alonso po nehodě uvedl, že problém způsobilo „trochu poskakování“ a zřejmě i přední levá pneumatika, která se dostala na trávu.
Po další přestávce se s 19 minutami do konce jezdci znovu vrhli na trať. Russell se dokonce pokusil projet trávou, aby se dostal před Verstappena, ale neúspěšně. Tempo začalo stoupat – Leclerc zajel 1:28.6, což Russell hned překonal. Pak se na vrchol dostal Hamilton a krátce po něm i Isack Hadjar. Jenže McLaren měl jiné plány. Norris se dostal do čela s časem 1:28.163, ale radost mu dlouho nevydržela – Oscar Piastri v posledních minutách zajel 1:28.114 a zajistil McLarenu první a druhé místo.
Pokud někdo myslel, že chaos už skončil, přišel další zásah červených vlajek, tentokrát kvůli požáru trávy v sedmé zatáčce. Když se trať konečně znovu otevřela, zbývalo pouhých sedm minut, ale závěr tréninku byl opět přerušen červenými vlajkami, protože tráva začala hořet znovu.
Závěr? McLaren ovládl trénink, Hamilton a Stroll si možná vysloužili pokárání od závodní režie a plameny dodaly Suzuce pořádně dramatickou kulisu.
1 Oscar Piastri McLaren 1:28.114
2 Lando Norris McLaren +0.049
3 Isack Hadjar Racing Bulls +0.404
4 Lewis Hamilton Ferrari +0.430
5 Liam Lawson Racing Bulls +0.445
6 George Russell Mercedes +0.453
7 Charles Leclerc Ferrari +0.472
8 Max Verstappen Red Bull Racing +0.556
9 Pierre Gasly Alpine +0.643
10 Carlos Sainz Williams +0.718
11 Alexander Albon Williams +0.909
12 Nico Hülkenberg Kick Sauber +0.948
13 Gabriel Bortoleto Kick Sauber +1.221
14 Esteban Ocon Haas F1 Team +1.393
15 Oliver Bearman Haas F1 Team +1.540
16 Kimi Antonelli Mercedes +1.619
17 Fernando Alonso Aston Martin +1.864
18 Yuki Tsunoda Red Bull Racing +2.511
19 Lance Stroll Aston Martin +2.731
20 Jack Doohan Alpine +3.545
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.