Yuki Tsunoda vyjádřil přesvědčení, že Liam Lawson se dokáže rychle vzpamatovat a vrátí se k dobrým výkonům s týmem Racing Bulls. Tsunoda věří, že Lawson bude i nadále schopný ukázat svůj talent a předvést silné výsledky na trati.
Yuki Tsunoda se v rámci víkendu japonské Grand Prix vyjádřil k přesunu Liama Lawsona z Red Bullu, přičemž vyjádřil silné přesvědčení, že jeho kolega se z této situace rychle zotaví a bude se znovu posouvat vpřed. Tsunoda, který v Suzuce usedl do kokpitu vedle čtyřnásobného mistra světa Maxe Verstappena, převzal místo po Lawssonovi po pouhých dvou závodech v sezóně 2025. Tento rychlý přesun mezi jezdci byl pro Red Bull nezvyklým krokem, ale Tsunoda věří, že Lawson je dost silný na to, aby se opět postavil na nohy.
Tsunoda přiznal, že Lawsonova cesta do Red Bullu nebyla jednoduchá a že on sám na konci loňské sezóny čelil podobné situaci, kdy musel přijmout skutečnost, že Red Bull dal důvěru právě novozélandskému jezdci. „Pro mě to taky nebylo snadné na konci loňské sezóny. Dělal, co mohl, a nakonec získal místo v Red Bullu, což bylo fér. Musel jsem to přijmout,“ uvedl Tsunoda pro Sky Sports. I přes výzvy, kterým Lawson čelil, Tsunoda věří, že jeho kolega se z této zkušenosti rychle vzpamatuje a vrátí se silnější. „Vrátí se zpět silně, to si jsem jistý,“ dodal.
Dále Tsunoda vyjádřil optimismus ohledně týmu Red Bull, který podle něj momentálně zažívá výborné období. „Red Bull je v současnosti ve skvělé kondici. Lidé tam jsou úžasní, velmi podporující,“ řekl Tsunoda. Podle něj tým, pokud bude mít všechny čtyři vozy v boji o bodované pozice, může dosáhnout svého nejlepšího výsledku v historii. Tento pozitivní pohled na budoucnost týmu a jeho spolupráci s ostatními piloty v Red Bullu ukazuje, že Tsunoda je dobře integrovaný do týmu a že má velkou podporu od svých kolegů.
Navzdory tomu, že Tsunoda skončil na 12. místě v domácí Grand Prix, což znamenalo zklamání bez bodů, šéf týmu Christian Horner se neztotožňuje s negativním pohledem a věří, že Tsunoda bude v nadcházejících závodech schopen dosahovat lepších výsledků. "Tento závod byl převážně ovlivněn kvalifikací, asi 90 % jezdců skončilo tam, kde kvalifikovali," poznamenal Horner. Podle něj kvalifikace sehrála zásadní roli v umístění všech jezdců, včetně Tsunody, a tím pádem se ovlivnila i jeho celková výkonnost během závodu.
Horner také podotkl, že Tsunoda již našel rytmus s autem a týmem, což naznačuje, že v příštích závodech by měl být schopen zlepšit své výsledky. „Udělali jsme jednu předjížděcí akci, během pitstopů jsme se dostali před Pierra, a pak jsme zůstali za Fernandem,“ popisoval Horner. "Tsunoda se už dostal do rytmu, jak s autem, tak s týmem. A věřím, že v příštích závodech udělá pokrok,“ dodal optimisticky, čímž potvrdil svou víru ve schopnosti japonského jezdce a jeho potenciál pro zlepšení v nadcházejících závodních víkendech.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.