Helmut Marko z Red Bullu ocenil výkon Yukiho Tsundou při jeho domácí premiéře s monopostem RB21. Podle Marka zvládl japonský jezdec svou roli dobře a před domácím publikem podal stabilní a spolehlivý výkon, který naplnil očekávání týmu.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, se po Velké ceně Japonska vyjádřil k výkonu Yukiho Tsunodu, který v Suzuce nahradil Liama Lawsona a usedl poprvé v závodě do vozu RB21. Přestože kvalifikace neproběhla ideálně, závod zvládl podle Marka obstojně.
„Bylo to dobré. Měl prostě smůlu, že v Q2 udělal chybu. Jinak to bylo v pořádku,“ řekl Marko pro Motorsport.com.
Tsunoda po chybě v kvalifikaci odstartoval jako patnáctý, ale po penalizaci Carlose Sainze se posunul na čtrnácté místo. V závodě pak získal dvě pozice a cílem projel dvanáctý, těsně za Fernandem Alonsem.
Sám jezdec přiznal, že měl vyšší ambice. „Jsem spokojený se svým výkonem v závodě,“ uvedl. „Ale co se týče výsledku, je to těžké, hlavně protože to byl můj domácí závod. Určitě jsem čekal víc – chtěl jsem alespoň bodovat, takže mám smíšené pocity.“
Tsunoda také podotkl, že šlo o jeho nejdelší stint ve voze RB21, což mu pomohlo lépe pochopit auto a získat potřebnou jistotu. „Těch 53 nebo 54 kol bylo nejvíc, co jsem s tímhle autem zatím jel. Každým kolem jsem se učil. Ke konci jsem už měl pocit, že auto víc kontroluju.“
Dodal, že se těší na další závod v Bahrajnu a že se chce učit od týmového kolegy Maxe Verstappena: „Jsem spokojený s tím, co jsem odvedl, když vezmu v úvahu, kolik jsem měl času. Ale protože to byl domácí závod, bod by byl krásný. Musím dál budovat tempo. Je štěstí, že se můžu učit od Maxe.“
Zatímco Tsunoda nabíral zkušenosti, Verstappen znovu předvedl mistrovskou jízdu, když suverénně vyhrál a Marko nešetřil chválou: „Auto mělo výborný setup a Max byl neuvěřitelný – 53 kol bez jediné chyby, absolutně na hraně,“ řekl. „Čeká nás ještě 21 závodů. Bude to těsné, ale musíme auto ještě zlepšit, to je jasné.“
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.