Helmut Marko z Red Bullu ocenil výkon Yukiho Tsundou při jeho domácí premiéře s monopostem RB21. Podle Marka zvládl japonský jezdec svou roli dobře a před domácím publikem podal stabilní a spolehlivý výkon, který naplnil očekávání týmu.
Helmut Marko, poradce Red Bullu, se po Velké ceně Japonska vyjádřil k výkonu Yukiho Tsunodu, který v Suzuce nahradil Liama Lawsona a usedl poprvé v závodě do vozu RB21. Přestože kvalifikace neproběhla ideálně, závod zvládl podle Marka obstojně.
„Bylo to dobré. Měl prostě smůlu, že v Q2 udělal chybu. Jinak to bylo v pořádku,“ řekl Marko pro Motorsport.com.
Tsunoda po chybě v kvalifikaci odstartoval jako patnáctý, ale po penalizaci Carlose Sainze se posunul na čtrnácté místo. V závodě pak získal dvě pozice a cílem projel dvanáctý, těsně za Fernandem Alonsem.
Sám jezdec přiznal, že měl vyšší ambice. „Jsem spokojený se svým výkonem v závodě,“ uvedl. „Ale co se týče výsledku, je to těžké, hlavně protože to byl můj domácí závod. Určitě jsem čekal víc – chtěl jsem alespoň bodovat, takže mám smíšené pocity.“
Tsunoda také podotkl, že šlo o jeho nejdelší stint ve voze RB21, což mu pomohlo lépe pochopit auto a získat potřebnou jistotu. „Těch 53 nebo 54 kol bylo nejvíc, co jsem s tímhle autem zatím jel. Každým kolem jsem se učil. Ke konci jsem už měl pocit, že auto víc kontroluju.“
Dodal, že se těší na další závod v Bahrajnu a že se chce učit od týmového kolegy Maxe Verstappena: „Jsem spokojený s tím, co jsem odvedl, když vezmu v úvahu, kolik jsem měl času. Ale protože to byl domácí závod, bod by byl krásný. Musím dál budovat tempo. Je štěstí, že se můžu učit od Maxe.“
Zatímco Tsunoda nabíral zkušenosti, Verstappen znovu předvedl mistrovskou jízdu, když suverénně vyhrál a Marko nešetřil chválou: „Auto mělo výborný setup a Max byl neuvěřitelný – 53 kol bez jediné chyby, absolutně na hraně,“ řekl. „Čeká nás ještě 21 závodů. Bude to těsné, ale musíme auto ještě zlepšit, to je jasné.“
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.