Andrea Stella, šéf McLarenu, po závodě v Suzuce hodnotil strategii týmu proti Verstappenovi. McLaren s oběma vozy na stupních vítězů podal silný výkon, ale zůstával pocit, že tým mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku.
Andrea Stella, šéf stáje McLaren, po závodě v Suzuce čelil dotazům ohledně strategie, kterou tým zvolil v boji proti Maxu Verstappenovi. Nizozemec si sice dojel pro vítězství, ale McLaren s oběma vozy na stupních vítězů rozhodně nebyl jen do počtu. I tak ale zůstává pocit, že na víc možná bylo.
McLaren se snažil znejistit Red Bull falešným zavoláním Norrise do boxů, které rychle stáhli. Byla to promyšlená hra na nervy, která však nakonec nevykolejila soupeře ani nezajistila výhodu v zastávkách. Ani undercut, ani overcut tentokrát nevycházely.
V závěru závodu pak Piastri tlačil na tým, zda by mohl dostat šanci zaútočit na Verstappena, ale vedení stáje se rozhodlo do souboje mezi jezdci nezasahovat.
Stella po závodě přiznal, že rozhodující momenty se udály už v sobotu: „Karty se rozdaly se už v kvalifikaci. Dnes se toho na trati moc nezměnilo a výsledky v podstatě kopírovaly startovní rošt. I tak ale bereme spoustu bodů a naše auto opět ukázalo dobrý potenciál.“
K otázce strategie dodal, že data ze závodu ukázala, že ani zdržení s výměnou pneumatik by nepřineslo výhodu: „Viděli jsme to třeba na Russellovi – tvrdé pneumatiky po zastávce fungovaly hned dobře. Jakmile se přiblížíte na vteřinu, auto vpředu vám začne brát výkon kvůli špinavému vzduchu. V takových podmínkách je prostě předjíždění na trati jako Suzuka extrémně obtížné.“
Oscar Piastri situaci okomentoval podobně: „Věděl jsem, že pokud bych měl lepší pozici na trati, mohl bych Maxe ohrozit. Ale když startujete za ním, moc šancí už nepřijde.“
Z pohledu týmu z Wokingu tedy silný výsledek, ale i povzdech nad tím, že možná chyběl jen krůček k tomu, aby se šance proměnila ve vítězství.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.