Andrea Stella, šéf McLarenu, po závodě v Suzuce hodnotil strategii týmu proti Verstappenovi. McLaren s oběma vozy na stupních vítězů podal silný výkon, ale zůstával pocit, že tým mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku.
Andrea Stella, šéf stáje McLaren, po závodě v Suzuce čelil dotazům ohledně strategie, kterou tým zvolil v boji proti Maxu Verstappenovi. Nizozemec si sice dojel pro vítězství, ale McLaren s oběma vozy na stupních vítězů rozhodně nebyl jen do počtu. I tak ale zůstává pocit, že na víc možná bylo.
McLaren se snažil znejistit Red Bull falešným zavoláním Norrise do boxů, které rychle stáhli. Byla to promyšlená hra na nervy, která však nakonec nevykolejila soupeře ani nezajistila výhodu v zastávkách. Ani undercut, ani overcut tentokrát nevycházely.
V závěru závodu pak Piastri tlačil na tým, zda by mohl dostat šanci zaútočit na Verstappena, ale vedení stáje se rozhodlo do souboje mezi jezdci nezasahovat.
Stella po závodě přiznal, že rozhodující momenty se udály už v sobotu: „Karty se rozdaly se už v kvalifikaci. Dnes se toho na trati moc nezměnilo a výsledky v podstatě kopírovaly startovní rošt. I tak ale bereme spoustu bodů a naše auto opět ukázalo dobrý potenciál.“
K otázce strategie dodal, že data ze závodu ukázala, že ani zdržení s výměnou pneumatik by nepřineslo výhodu: „Viděli jsme to třeba na Russellovi – tvrdé pneumatiky po zastávce fungovaly hned dobře. Jakmile se přiblížíte na vteřinu, auto vpředu vám začne brát výkon kvůli špinavému vzduchu. V takových podmínkách je prostě předjíždění na trati jako Suzuka extrémně obtížné.“
Oscar Piastri situaci okomentoval podobně: „Věděl jsem, že pokud bych měl lepší pozici na trati, mohl bych Maxe ohrozit. Ale když startujete za ním, moc šancí už nepřijde.“
Z pohledu týmu z Wokingu tedy silný výsledek, ale i povzdech nad tím, že možná chyběl jen krůček k tomu, aby se šance proměnila ve vítězství.
Max Verstappen ovládl Velkou cenu Japonska, ale přesto varuje před Mclareny. Ačkoliv Red Bull těžil z ideální pozice a strategie, Verstappen upozorňuje na rostoucí formu soupeře, který je stále rychlý.
Helmut Marko z Red Bullu ocenil výkon Yukiho Tsundou při jeho domácí premiéře s monopostem RB21. Podle Marka zvládl japonský jezdec svou roli dobře a před domácím publikem podal stabilní a spolehlivý výkon, který naplnil očekávání týmu.
Andrea Stella, šéf McLarenu, po závodě v Suzuce hodnotil strategii týmu proti Verstappenovi. McLaren s oběma vozy na stupních vítězů podal silný výkon, ale zůstával pocit, že tým mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku.
Max Verstappen si v Japonsku připsal první letošní vítězství ve Velké ceně, když odolal nátlaku dvojici McLarenu. Po náročném začátku sezony tak opět ukázal, proč je čtyřnásobným mistrem světa.
Lewis Hamilton si do závodu v japonské Suzuce odveze startovní pozici ze čtvrté řady, když v sobotní kvalifikaci obsadil až osmé místo. Pro sedminásobného mistra světa jde o vyrovnání nejhoršího výsledku od příchodu do Ferrari.
Lewis Hamilton se v kvalifikaci na Velkou cenu Japonska trápil a skončil až osmý. Na týmového kolegu Charlese Leclerca ztratil nejvíc ze všech letošních závodů, což rozvířilo debatu o jeho formě i stylu.
Carlos Sainz se na startovním roštu Velké ceny Japonska propadá z 12. na 15. pozici. Španělský jezdec tak ztrácí tři příčky a do závodu bude vyrážet z méně výhodné pozice, než původně plánoval.
Přestože šlo o očekávaný výsledek, Liam Lawson přepsal titulky, když ve Velké ceně Japonska porazil v kvalifikaci Yukiho Tsunodu – muže, který ho nahradil. Byl to scénář, který mnozí předpovídali, ale pro Christiana Hornera je přesto trochu trapný.
Max Verstappen překvapil pole position v momentě, kdy se zdálo, že Red Bull zůstane ve stínu konkurence. Svým mistrovským kolem zajistil týmu stylové rozloučení s Hondou při jejich poslední společné Velké ceně Japonska.
Lando Norris si v třetím tréninku na Velkou cenu Japonska připsal nejrychlejší čas, když těsně překonal týmového kolegu Oscara Piastriho. Třetí trénink ovšem výrazně narušily dvě červené vlajky, které musely být vyvěšeny kvůli požárům trávy v okolí trati.
Jack Doohan havaroval v druhém tréninku na Velkou cenu Japonska, když nezavřel DRS před první zatáčkou, což vedlo k masivní ztrátě přítlaku a neovladatelnosti vozu. Mistr světa Jacques Villeneuve naznačil, že Doohanovo zoufalství může být způsobeno tlakem, který cítí po příchodu konkurenta Franca Colapinta do týmu Alpine.
Lando Norris a Oscar Piastri byli ohromeni rychlostí George Russella během tréninků na japonskou Grand Prix Formule 1. Oba piloti ocenili jeho výkon na trati, který naznačuje, že Russell má velký potenciál pro tento víkend.