Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
McLaren měl v Baku naději na dobrý výsledek jen díky jedinému zastavení v boxech Landa Norrise, který byl po havárii Oscara Piastriho jediným jezdcem týmu v závodě. Špatná zastávka na pravém předním kole však zhatila jeho šance na umístění v top pětce.
Karun Chandhok ze Sky Sports F1 uvedl, že každá sekunda byla rozhodující, protože Norris mohl projít před balík aut. „Pro Landa a McLaren je to nesmírně frustrující. Problém způsobilo přední pravé kolo, jehož mechanik s pistolí nestihl správně utáhnout matici,“ dodal.
Norris zastavil v 38. kole, ale problém s kolem prodloužil zastávku na více než čtyři sekundy. Brit se tak propadl na osmou pozici za Liamem Lawsonem a Charlesem Leclercem, místo aby se vrátil do volného vzduchu, jak tým očekával.
Předjíždění v úzkých ulicích Baku je velmi obtížné. Ve 41. kole se Norissovi podařilo předjet Leclerca při nájezdu do první zatáčky, ale o dvě kola později se zase ocitl za Liamem Lawsonem a Yukim Tsunodou. DRS vlak mu výrazně omezil možnosti posunu vpřed.
„Nedopadlo to pro Landa dobře, kvůli pomalé zastávce by mohl projít celým balíkem aut,“ uvedl Karun Chandhok. Nakonec Norris závod dokončil až na sedmém místě, což bylo zklamání pro tým i fanoušky.
Týmový šéf Andrea Stella přiznal, že bude třeba vše pečlivě zhodnotit. „Byl problém s předním pravým kolem, budeme to analyzovat a doladíme i další detaily pitstopů. Musíme se podívat na data, aby bylo jasné, co bylo možné,“ řekl pro Sky Germany.
Norris popsal, že jízda v DRS vlaku byla velmi obtížná. „Auto nebylo špatné, ale těžko jsem držel krok s Tsunodou. Na některých úsecích byl Red Bull neuvěřitelně rychlý a neměl jsem šanci. Auto bylo někdy velmi citlivé, snadno jste byli příliš pomalí nebo jste zablokovali kola a něco se pokazilo. Tento víkend jsme se necítili moc sebejistě a myslím, že to ukázaly i naše výkony.“
Analýza Bernieho Collinse ze Sky Sports F1 ukázala, že bez pomalé zastávky mohl Norris skončit pátý a měl by lepší šanci na souboj s Antonellim a Sainzem. „McLaren si musí tuto zastávku vyhodnotit, byla velmi nákladná pro jejich den. Je to už druhý závod v řadě, kdy se jim zastávka nepovedla, a na tom musí tým zapracovat,“ dodal.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.