Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
McLaren měl v Baku naději na dobrý výsledek jen díky jedinému zastavení v boxech Landa Norrise, který byl po havárii Oscara Piastriho jediným jezdcem týmu v závodě. Špatná zastávka na pravém předním kole však zhatila jeho šance na umístění v top pětce.
Karun Chandhok ze Sky Sports F1 uvedl, že každá sekunda byla rozhodující, protože Norris mohl projít před balík aut. „Pro Landa a McLaren je to nesmírně frustrující. Problém způsobilo přední pravé kolo, jehož mechanik s pistolí nestihl správně utáhnout matici,“ dodal.
Norris zastavil v 38. kole, ale problém s kolem prodloužil zastávku na více než čtyři sekundy. Brit se tak propadl na osmou pozici za Liamem Lawsonem a Charlesem Leclercem, místo aby se vrátil do volného vzduchu, jak tým očekával.
Předjíždění v úzkých ulicích Baku je velmi obtížné. Ve 41. kole se Norissovi podařilo předjet Leclerca při nájezdu do první zatáčky, ale o dvě kola později se zase ocitl za Liamem Lawsonem a Yukim Tsunodou. DRS vlak mu výrazně omezil možnosti posunu vpřed.
„Nedopadlo to pro Landa dobře, kvůli pomalé zastávce by mohl projít celým balíkem aut,“ uvedl Karun Chandhok. Nakonec Norris závod dokončil až na sedmém místě, což bylo zklamání pro tým i fanoušky.
Týmový šéf Andrea Stella přiznal, že bude třeba vše pečlivě zhodnotit. „Byl problém s předním pravým kolem, budeme to analyzovat a doladíme i další detaily pitstopů. Musíme se podívat na data, aby bylo jasné, co bylo možné,“ řekl pro Sky Germany.
Norris popsal, že jízda v DRS vlaku byla velmi obtížná. „Auto nebylo špatné, ale těžko jsem držel krok s Tsunodou. Na některých úsecích byl Red Bull neuvěřitelně rychlý a neměl jsem šanci. Auto bylo někdy velmi citlivé, snadno jste byli příliš pomalí nebo jste zablokovali kola a něco se pokazilo. Tento víkend jsme se necítili moc sebejistě a myslím, že to ukázaly i naše výkony.“
Analýza Bernieho Collinse ze Sky Sports F1 ukázala, že bez pomalé zastávky mohl Norris skončit pátý a měl by lepší šanci na souboj s Antonellim a Sainzem. „McLaren si musí tuto zastávku vyhodnotit, byla velmi nákladná pro jejich den. Je to už druhý závod v řadě, kdy se jim zastávka nepovedla, a na tom musí tým zapracovat,“ dodal.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.