Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Oscar Piastri měl v Baku velmi náročný víkend, který vyvrcholil havárií už v prvním kole závodu. Lídr šampionátu ztratil kontrolu v zatáčce číslo čtyři a po špatném startu se propadl z devátého místa až na poslední. „Byl to špatný start a pak už jsem se jen snažil napravit situaci,“ komentoval Australan svůj okamžik smůly, informuje Motorsport.com.
Pro Piastriho však nebyl víkend v Ázerbájdžánu vůbec jednoduchý. Už v prvním tréninku nedokončil většinu kol kvůli problémům s pohonnou jednotkou, ve druhém tréninku dojel dvanáctý po kontaktu se zdí v zatáčce 15 a i když ve třetím tréninku skončil třetí, několikrát ztratil kontrolu v klíčových zatáčkách. „Každá session byla chaotická a nepovedla se úplně podle plánu,“ přiznal.
Tyto potíže pokračovaly i v kvalifikaci, kde Piastri skončil devátý po havárii v Q3. Následující den pak jeho kolize ukončila jeho sérii 34 závodů v bodované desítce. „Nejde o žádnou zásadní změnu, prostě se mi tento víkend nedařilo a udělal jsem příliš mnoho chyb,“ komentoval situaci Piastri.
Australan se však snaží zůstat realistický a poučit se z vlastních chyb. „Každá chyba je pro mě lekce. Důležité je se z toho poučit a příště být přesnější,“ dodal. Zdůraznil, že většina chyb nebyla způsobena tím, že by se snažil dohánět ztrátu, ale spíše drobnými výpadky koncentrace.
I přes tento nepovedený víkend si Piastri udržuje náskok 25 bodů před týmovým kolegou Landem Norrisem, který závod dokončil až sedmý a nedokázal plně využít situace. „Neztrácím hlavu. Takové víkendy se občas stanou a je vzácné, abych udělal tolik chyb,“ uvedl australský závodník.
Piastri také připomněl, že jeho tempo bylo během víkendu stále dobré a že se chce soustředit na zlepšení výkonnosti v následujících závodech. „Hlavní je nepanikařit a vrátit se tam, kde vím, že mohu být. To je teď můj hlavní cíl,“ řekl.
Závod v Baku nakonec ovládl čtyřnásobný mistr světa Max Verstappen, který si připsal druhé vítězství v řadě. Přestože nyní zaostává o 69 bodů za Piastrim, Australan ho nevylučuje z boje o titul. „Nechci ho úplně odepisovat, ale teď se soustředím hlavně na sebe a na to, abych předvedl nejlepší možné výkony,“ uzavřel lídr šampionátu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.