Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Mercedes si z Monzy nepřivezl dobrý výsledek. Šéf týmu Toto Wolff ostře zhodnotil výkon svého mladého jezdce Kimiho Antonelliho.
Antonelli dojel osmý, ale pětisekundová penalizace za vytlačení Alexa Albona v třetí zatáčce jej posunula na deváté místo. Jeho týmový kolega George Russell skončil pátý, což ukázalo na rozdíly mezi jezdci i celkovou nedostatečnou konkurenceschopnost Mercedesu. Wolff označil vítěze závodu Maxe Verstappena za jezdce, který „vypadal, že všechny ostatní dělá hloupě“ a vyjádřil zklamání z nevýrazného výkonu svého týmu, který zůstává na třetím místě konstruktérů v sezóně 2025.
„Musíme se opravdu zamyslet nad tím, co Max dělá jinak,“ řekl Wolff v rozhovoru pro Servus TV. „Celkově jsme během víkendu nebyli konkurenceschopní. Páté a osmé místo rozhodně není uspokojivé. S naším aktuálním nastavením nemáme auto, s nímž bychom mohli pravidelně bojovat o stupně vítězů. Ale Kimi udělal příliš mnoho chyb.“
Wolff zdůraznil, že Antonelli potřebuje odjet „solidní víkend“, aby mohl závodit na úrovni s Charlesem Leclercem a Georgem Russellem. „S Georgem dnes také úplně všechno neprobíhalo hladce,“ dodal.
Incident s Albonem jen podtrhl těžký víkend mladého jezdce, který se po špatném startu propadl a navíc během tréninku FP2 způsobil červenou vlajku. Wolff označil jeho manévr za „zbytečný“ a podotkl, že Antonelli měl hledat bezpečnější a efektivnější způsob, jak ubránit svou pozici.
„Albon byl mnohem rychlejší – můžete se bránit, použít lokty, pokud musíte. Nebo pokud se bránit nedá, tak se ujistěte, že neztratíte čas. Ale tohle nebylo potřeba,“ uzavřel Wolff pro Sky Sports Germany.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.