Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Mercedes si z Monzy nepřivezl dobrý výsledek. Šéf týmu Toto Wolff ostře zhodnotil výkon svého mladého jezdce Kimiho Antonelliho.
Antonelli dojel osmý, ale pětisekundová penalizace za vytlačení Alexa Albona v třetí zatáčce jej posunula na deváté místo. Jeho týmový kolega George Russell skončil pátý, což ukázalo na rozdíly mezi jezdci i celkovou nedostatečnou konkurenceschopnost Mercedesu. Wolff označil vítěze závodu Maxe Verstappena za jezdce, který „vypadal, že všechny ostatní dělá hloupě“ a vyjádřil zklamání z nevýrazného výkonu svého týmu, který zůstává na třetím místě konstruktérů v sezóně 2025.
„Musíme se opravdu zamyslet nad tím, co Max dělá jinak,“ řekl Wolff v rozhovoru pro Servus TV. „Celkově jsme během víkendu nebyli konkurenceschopní. Páté a osmé místo rozhodně není uspokojivé. S naším aktuálním nastavením nemáme auto, s nímž bychom mohli pravidelně bojovat o stupně vítězů. Ale Kimi udělal příliš mnoho chyb.“
Wolff zdůraznil, že Antonelli potřebuje odjet „solidní víkend“, aby mohl závodit na úrovni s Charlesem Leclercem a Georgem Russellem. „S Georgem dnes také úplně všechno neprobíhalo hladce,“ dodal.
Incident s Albonem jen podtrhl těžký víkend mladého jezdce, který se po špatném startu propadl a navíc během tréninku FP2 způsobil červenou vlajku. Wolff označil jeho manévr za „zbytečný“ a podotkl, že Antonelli měl hledat bezpečnější a efektivnější způsob, jak ubránit svou pozici.
„Albon byl mnohem rychlejší – můžete se bránit, použít lokty, pokud musíte. Nebo pokud se bránit nedá, tak se ujistěte, že neztratíte čas. Ale tohle nebylo potřeba,“ uzavřel Wolff pro Sky Sports Germany.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.