Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Během Velké ceny Itálie způsobil McLaren rozruch, když nařídil Oscarovi Piastrimu vrátit pozici Landu Norrisovi po jeho pomalém zastavení v boxech. Piastri, který zastavil o kolo dříve, krátce protestoval: „Řekli jsme si, že pomalý pit stop je součást závodění, takže moc nechápu, co se změnilo. Ale pokud to opravdu chcete, udělám to.“ Nakonec poslechl a pustil Norrise zpět na druhé místo.
Situace vzbudila pozornost i u Maxe Verstappena, který závod vedl. Jeho inženýr Gianpiero Lambiase ho informoval o výměně pozic, na což Verstappen s nadsázkou reagoval: „Ha. Jen proto, že měl pomalý pit stop?“ a dodal, že se raději soustředí na trať před sebou.
Pro Verstappena tak souboj mezi Norrisem a Piastrim nebyl prioritou. Na tiskové konferenci po závodě uvedl: „Vím, že chcete nějakou zábavnou odpověď, ale není to moje věc. Raději o tom nemluvím.“ Podle Tima Glocka jeho reakce jasně ukázala, že by se v podobné situaci zachoval odlišně: „Verstappen by to nikdy neudělal.“
Glock označil zásah Mclarenu za spravedlivý, ale varoval, že podobná rozhodnutí mohou vést k problémům, zejména pokud se situace opakuje v dalších závodech. Doufá, že to Piastrimu na konci sezóny nezkomplikuje boj o titul a připomněl, že ideálně by pořadí mělo být určeno výkonem na trati.
Oscar Piastri po závodě obhajoval své rozhodnutí jako správné: „Myslím, že dnes šlo o férové rozhodnutí. Lando byl celý závod přede mnou a nebylo to jeho chyba. Pro mě je to v pořádku.“ Zdůraznil, že hlavním cílem je vyhrávat šampionáty díky vlastním výkonům, nikoli díky zásahům týmu.
Piastri také vysvětlil dlouhodobou strategii McLarenu: „Chceme mít co nejlepší šanci na vítězství v šampionátech dlouhodobě a chránit lidi kolem nás, kteří nám to umožňují. V takových situacích je snadné ustoupit a dát někomu druhé místo, aby byla zachována spravedlnost.“ Jeho rozhodnutí respektovat týmový příkaz bylo motivováno úctou k výkonu spoluhráče a zohledněním dlouhodobé strategie týmu.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.