Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Flavio Briatore, de facto šéf týmu Alpine, se odvážil predikovat budoucnost Lewise Hamiltona v barvách Ferrari a jeho slova naznačují, že příští rok by mohl být pro sedminásobného mistra světa zlomový. „Příští rok se všechno změní,“ prohlásil Briatore v rozhovoru pro Radio Rai.
Hamiltonův přesun do Ferrari pro sezonu 2025 vyvolal velká očekávání. Mnozí předpokládali, že zkušený jezdec přinese italské stáji novou éru úspěchů. Realita letošní sezony je však zatím odlišná. Hamilton sice vyhrál sprint v Číně na začátku roku, ale v samotných Velkých cenách se jeho nejlepší umístění zastavilo na čtvrtém místě.
Vzájemná komunikace mezi Hamiltonem a týmem od začátku narážela na problémy. Už během úvodní Grand Prix v Austrálii docházelo k nedorozuměním a sám Hamilton přiznal, že se za volantem náročného vozu SF-25 cítí „k ničemu“.
Někteří odborníci i fanoušci začali spekulovat, zda Ferrari neudělalo chybu při podepisování Hamiltona. Přesto zůstávají i tací, kteří věří, že se situace může obrátit. Briatore patří mezi optimisty. „Dříve nebo později vyřeší problémy,“ uvedl na adresu Hamiltona.
Podle Briatoreho je současná Formule 1 extrémně vyrovnaná, rozdíl mezi sedmi týmy činí často jen dvě desetiny sekundy. „Letos je jediným opravdu konkurenceschopným týmem McLaren,“ poznamenal. Přesto věří, že nadcházející technické regulace pro rok 2026 přinesou zásadní změnu a znovu srovnají síly napříč startovním polem.
„Příští rok se všechno změní a budeme bojovat i o stupně vítězů. Uvidíte, s novými vozy se Hamilton vrátí do boje o vítězství, vždyť je skvělý,“ dodal Briatore s přesvědčením. Nová éra Formule 1 by podle něj mohla dát druhý dech týmům i jezdcům, kteří letos zůstávají za očekáváním.
Hamiltonovo současné šesté místo v šampionátu sice není jeho nejhorším výsledkem, ale mnozí připomínají paralelu s rokem 2013, kdy přestoupil z McLarenu do Mercedesu. Také tehdy mu trvalo několik závodů, než se plně adaptoval, a právě následující změna pravidel odstartovala jeho cestu k dalším titulům.
Zajímavé je, že Hamiltonovy letošní výkony přiměly Briatoreho změnit názor na jeho působení u Ferrari. Ještě v lednu v rozhovoru pro Sport Bila přiznal, že i když spojení Hamilton a Ferrari respektuje, zpochybňoval jeho smysl. „Ferrari mělo dva špičkové jezdce, Charlese Leclerca a Carlosa Sainze. Nerozumím, proč bylo toto skvělé duo rozděleno. Není mou rolí soudit, ale kdybych byl ve vedení Ferrari, Hamiltona bych nepodepsal,“ uvedl tehdy Briatore.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.
Během Velké ceny Singapuru došlo mezi Oscarem Piastrim a jeho týmovým kolegou Landem Norrisem k incidentu na prvním kole, který vyvolal napětí a diskusi o týmové férovosti. K situaci se vyjádřil také David Coulthard.
Fred Vasseur rychle uklidnil spekulace o bezpečnosti Hamiltonova vozu během závěru Velké ceny Singapuru. Zdůraznil, že vše bylo pod kontrolou a bez rizika.
Lewis Hamilton se po náročném týdnu a Velké ceně Singapuru obrátil na fanoušky s emotivním vzkazem.
Toto Wolff naznačil, že by rád viděl návrat Formule 1 do země, kde se naposledy závodilo v roce 2013. Podle šéfa Mercedesu by taková zastávka mohla být zajímavým zpestřením kalendáře a přinést nové výzvy pro týmy i jezdce.
Martin Brundle po závodě v Singapuru vyslal McLarenu varovný signál. Podle něj je konec sezony stále otevřenou hrou.