Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Bitva mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem v Singapuru jasně ukázala, že i ve vyrovnaných týmech může rivalita rychle vystoupit na povrch. V úvodním kole závodu v Singapuru došlo k lehkému kontaktu, když se podle Piastriho Norris „natlačil“ do jeho vozu.
McLaren má jasná interní pravidla, která zní jednoduše „nebourat se navzájem“, ale tentokrát tým nezasáhl. Piastri s tím nesouhlasil a prohlásil, že to „není fér“.
Oba jezdci nakonec dokončili závod na třetím a čtvrtém místě, Norris před Piastrim, čímž McLaren zajistil vítězství v Poháru konstruktérů, zatímco boj o titul mistra světa zůstává otevřený.
Toto Wolff, šéf Mercedesu, situaci okomentoval s lehkým humorem a přiznal, že rivalitu mezi týmovými kolegy velmi dobře zná. „Tenhle film jsem už párkrát viděl,“ řekl novinářům. „Andrea a Zak to zvládají skvěle, mluví o tom otevřeně a transparentně. Ale čím víc se situace přiostří, tím víc vyplavou instinkty na povrch, a právě tehdy to začne být zajímavé.“
Podle Wolffa je McLaren zatím připravený a situaci má pevně pod kontrolou. „Management v McLarenu má vše pod dohledem a pro nás fanoušky to bude skutečně napínavá podívaná,“ dodal.
Bývalý sportovní ředitel Red Bullu Jonathan Wheatley, který zažil komplikace mezi Sebastianem Vettelem a Markem Webberem při „Multi 21“ v roce 2013, ocenil přístup McLarenu k rivalitě mezi jezdci. „Řídit dva mimořádně soutěživé piloty, kteří jsou si výkonově tak blízko, není jednoduché,“ podotkl Wheatley. „McLaren to zvládá transparentně, otevřeně a férově. A fakt, že získali titul konstruktérů tak brzy, jen potvrzuje jejich dominanci.“
Pro šéfa Ferrari Frédérica Vasseura by podobná „problémová“ situace byla spíše příjemným bonusem. „Každý tým má své starosti,“ uvedl Vasseur. „Pokud je vaším problémem to, že vaši jezdci jsou první a druhý v šampionátu, není to žádný problém. Každý dělá svou práci a tým by neměl určovat, kdo má být rychlejší.“
Události v McLarenu ukazují, že i mezi přátelskými a respektujícími se jezdci se může rivalita rychle projevit. Napětí mezi Piastrim a Norrisem přináší nejen dynamiku pro tým, ale i napínavou podívanou pro fanoušky až do konce sezóny.
Situace jasně potvrzuje, že i při dobré komunikaci a respektu nelze rivalitu mezi špičkovými jezdci zcela eliminovat. Každý moment, kdy se jejich soupeření přiostří, přidává do šampionátu další vrstvu napětí.
McLaren přitom ukazuje, že je možné zvládnout vysokou konkurenci mezi jezdci bez ztráty kontroly nad týmem. Transparentní pravidla a otevřená komunikace zajišťují, že napětí nenaruší týmovou efektivitu a výkon.
Pro ostatní týmy v paddocku je sledování McLarenu zajímavou lekcí, jak zvládat rivalitu mezi piloty na nejvyšší úrovni. Pro fanoušky F1 to znamená nejen dramatické momenty na trati, ale i fascinující pohled do zákulisí řízení špičkového týmu.
Max Verstappen okamžitě ovládl start Velké ceny Las Vegas a prakticky nechal Landa Norrise za sebou bez šance na reakci. Nizozemský šampion předvedl brilantní manévr, který Norrisovi nedal žádnou možnost bránit svou pozici.
George Russell po závodě v Las Vegas prozradil, že jej během klíčových momentů trápily technické komplikace, které zásadně ovlivnily průběh jeho jízdy. Co přesně stálo za jeho náročným večerem na okruhu, však odhalil až později.
Diskvalifikace obou jezdců McLarenu v Las Vegas výrazně snížila náskok Landa Norrise v šampionátu a otevřela prostor pro Maxe Verstappena, jehož příznivci nyní cítí stále větší naději na zvrat v boji o titul.
Po Velké ceně Las Vegas Oscar Piastri naznačil, že průběh závodu zásadně ovlivnil jeho pohled na zbytek sezony. Jeho vyjádření po dojezdu působilo zdrženlivě a naznačovalo, že výsledky závodu zanechaly několik otazníků ohledně jeho šancí v šampionátu.
Lando Norris odjížděl z Las Vegas s rozporuplnými pocity a po diskvalifikaci podal vyjádření. McLaren se teď soustředí na přípravu na závod v Kataru, kde bude mít Norris možnost napravit ztrátu.
Po závodě v Las Vegas Gabriel Bortoleto přišel osobně za Lancem Strollem, kvůli nehodě v prvním kole.
Fred Vasseur reagoval na slova Lewise Hamiltona po Las Vegas, kdy jezdec uvedl, že si z víkendu neodnesl žádné pozitivní momenty.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.