Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Alex Palou, šampion IndyCar a vítěz Indy 500, se ocitl uprostřed právní bitvy s týmem McLaren, který po něm požaduje 21 milionů dolarů za porušení smlouvy. Španěl měl podle původní dohody závodit za McLaren v americké sérii od sezóny 2024 s vyhlídkou na postup do Formule 1, nakonec se však rozhodl zůstat u Chip Ganassi Racing. V londýnském Nejvyšším soudu teď popsal, jak se cítil podveden sliby, které se nikdy nenaplnily.
„Byl jsem velmi rozrušený, znepokojený a rozzlobený, že McLaren podepsal jiného nováčka místo mě,“ řekl Palou s odkazem na Oscara Piastriho, který v roce 2023 debutoval ve Formuli 1. Podle něj mu Zak Brown osobně slíbil, že příchod Australana jeho šance neovlivní. „Na schůzce 22. září mi Zak řekl, že potřebují rychlého jezdce pro rok 2023, ale že to nijak nenaruší mou cestu do F1,“ vysvětlil.
Palou také připomněl, že to byl McLaren, kdo ho původně oslovil. Po konzultaci s poradcem Danielem Auderem dal pokyn svému managementu, aby Brownovi sdělil, že má zájem výhradně o projekt Formule 1. „Jediným lákadlem byla F1. Moje ambice byla jasná, jde o největší sérii monopostů na světě,“ zdůraznil.
Španěl si vybavil i své testy s McLarenem, které tehdy v něm posílily naději, že přechod do F1 je skutečně reálný. „Zak mi tehdy řekl, že věří, že to dokážeme a že mi poskytne veškerou přípravu, kterou budu potřebovat. V tu chvíli jsem si myslel, že to myslí vážně,“ uvedl Palou.
Napětí se podle něj vystupňovalo po podpisu Piastriho. Palou popsal, že s Brownem měl večeři krátce poté, co tým oznámil příchod Australana. „Zak mi řekl, že to bylo rozhodnutí Andrease Seidla a že Piastriho výkon se bude hodnotit vůči mému. Tvrdil, že moje šance na místo ve Formuli 1 tím nejsou ohroženy. Ale já věděl, že se všechno změnilo,“ řekl. „Od té chvíle jsem začal být nakloněný zůstat u Ganassiho.“
Zak Brown u soudu popřel, že by Alexe Paloua klamal nebo mu dával falešné naděje. Tvrdí, že nikdy neslíbil místo ve Formuli 1 pro rok 2023, pouze naznačil, že by se v budoucnu mohla otevřít příležitost. Palou, který si v roce 2022 vyzkoušel trénink s McLarenem v Austinu a letos získal už čtvrtý titul v IndyCar, teď čeká na výsledek sporu, jenž může ovlivnit jeho kariéru i pověst McLarenu.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.