Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Lewis Hamilton zažívá po přestupu z Mercedesu do Ferrari obtížný rozjezd sezony. Čtyřicetiletý pilot zatím v Grand Prix nepřekročil páté místo a v kvalifikacích ztrácí na Charlese Leclerca. Přesto jeho bývalý šéf Toto Wolff odmítá jakékoli spekulace o úpadku formy sedminásobného mistra světa.
„Myslím, že jsme viděli to kouzlo ve sprintovém závodě – byla to Šanghaj?“ reagoval Wolff během tiskové konference FIA v Miami. „Naprosto tomu závodu dominoval. Není to tak, že byste měli kouzlo v jednom závodě a pak najednou kouzlo ztratili v dalším. Pevně věřím, že tam stále je.“
Hamilton si v pátek postěžoval, že mu chybí potřebná rychlost k boji o špičku. „Myslím, že všechna auta před vámi jsou rychlejší,“ uvedl podle PlanetF1.com. „Takže ano, opravdu nevím, co víc říct.“
Wolff připomněl, že Hamilton byl v Mercedesu 12 let a zvyk na nový tým není automatický. „Dostal se do Ferrari, kde byl jeho týmový kolega už dlouho. A jeho týmový kolega je jednoznačně jedním z těch velmi dobrých,“ řekl. „Zvenčí a když s ním mluvím, je to trajektorie, kterou musí každý nový jezdec projít ve špičkovém týmu.“
Současně poukázal na kontrast s mladým Kimim Antonellim, který Hamiltona letos v Mercedesu nahradil. Ital bodoval ve čtyřech z pěti závodů a v Miami si do sprintu vybojoval pole position. „Jeho příchod letos znamená, že máme rok učení, než začnou platit nová pravidla,“ vysvětlil Wolff. „Bude znát všechny tratě, na které například nikdy nebyl, a to mu připadalo jako správné rozhodnutí.“
Wolff ale zdůraznil, že vztahy s Hamiltonem zůstávají přátelské. „S Lewisem jsme stále velcí přátelé. Minulý rok to dospělo do bodu, kdy je to jako strávit 12 let v kuse na dovolené se svým nejlepším přítelem. V určité fázi si řeknete, no, možná tentokrát udělejte něco jiného,“ popsal. „A Lewis potřeboval osvěžení, znovuobjevení. Ferrari je ikonické, o tom není pochyb.“
Závěrem Wolff popsal novou atmosféru v garáži Mercedesu. „George se v týmu výrazně posunul jako starší jezdec. Kimi je skoro jako ten mladý bratr, který přišel. Dobře spolupracují, což je velmi potěšující vidět. Kimi se příliš nestresuje, jen neustále buduje. A na George se můžete spolehnout, pokud jde o časy na kolo a závodění. Takže nálada je vysoká.“
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.