Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Lewis Hamilton zažívá po přestupu z Mercedesu do Ferrari obtížný rozjezd sezony. Čtyřicetiletý pilot zatím v Grand Prix nepřekročil páté místo a v kvalifikacích ztrácí na Charlese Leclerca. Přesto jeho bývalý šéf Toto Wolff odmítá jakékoli spekulace o úpadku formy sedminásobného mistra světa.
„Myslím, že jsme viděli to kouzlo ve sprintovém závodě – byla to Šanghaj?“ reagoval Wolff během tiskové konference FIA v Miami. „Naprosto tomu závodu dominoval. Není to tak, že byste měli kouzlo v jednom závodě a pak najednou kouzlo ztratili v dalším. Pevně věřím, že tam stále je.“
Hamilton si v pátek postěžoval, že mu chybí potřebná rychlost k boji o špičku. „Myslím, že všechna auta před vámi jsou rychlejší,“ uvedl podle PlanetF1.com. „Takže ano, opravdu nevím, co víc říct.“
Wolff připomněl, že Hamilton byl v Mercedesu 12 let a zvyk na nový tým není automatický. „Dostal se do Ferrari, kde byl jeho týmový kolega už dlouho. A jeho týmový kolega je jednoznačně jedním z těch velmi dobrých,“ řekl. „Zvenčí a když s ním mluvím, je to trajektorie, kterou musí každý nový jezdec projít ve špičkovém týmu.“
Současně poukázal na kontrast s mladým Kimim Antonellim, který Hamiltona letos v Mercedesu nahradil. Ital bodoval ve čtyřech z pěti závodů a v Miami si do sprintu vybojoval pole position. „Jeho příchod letos znamená, že máme rok učení, než začnou platit nová pravidla,“ vysvětlil Wolff. „Bude znát všechny tratě, na které například nikdy nebyl, a to mu připadalo jako správné rozhodnutí.“
Wolff ale zdůraznil, že vztahy s Hamiltonem zůstávají přátelské. „S Lewisem jsme stále velcí přátelé. Minulý rok to dospělo do bodu, kdy je to jako strávit 12 let v kuse na dovolené se svým nejlepším přítelem. V určité fázi si řeknete, no, možná tentokrát udělejte něco jiného,“ popsal. „A Lewis potřeboval osvěžení, znovuobjevení. Ferrari je ikonické, o tom není pochyb.“
Závěrem Wolff popsal novou atmosféru v garáži Mercedesu. „George se v týmu výrazně posunul jako starší jezdec. Kimi je skoro jako ten mladý bratr, který přišel. Dobře spolupracují, což je velmi potěšující vidět. Kimi se příliš nestresuje, jen neustále buduje. A na George se můžete spolehnout, pokud jde o časy na kolo a závodění. Takže nálada je vysoká.“
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.