Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Lewis Hamilton zažívá po přestupu z Mercedesu do Ferrari obtížný rozjezd sezony. Čtyřicetiletý pilot zatím v Grand Prix nepřekročil páté místo a v kvalifikacích ztrácí na Charlese Leclerca. Přesto jeho bývalý šéf Toto Wolff odmítá jakékoli spekulace o úpadku formy sedminásobného mistra světa.
„Myslím, že jsme viděli to kouzlo ve sprintovém závodě – byla to Šanghaj?“ reagoval Wolff během tiskové konference FIA v Miami. „Naprosto tomu závodu dominoval. Není to tak, že byste měli kouzlo v jednom závodě a pak najednou kouzlo ztratili v dalším. Pevně věřím, že tam stále je.“
Hamilton si v pátek postěžoval, že mu chybí potřebná rychlost k boji o špičku. „Myslím, že všechna auta před vámi jsou rychlejší,“ uvedl podle PlanetF1.com. „Takže ano, opravdu nevím, co víc říct.“
Wolff připomněl, že Hamilton byl v Mercedesu 12 let a zvyk na nový tým není automatický. „Dostal se do Ferrari, kde byl jeho týmový kolega už dlouho. A jeho týmový kolega je jednoznačně jedním z těch velmi dobrých,“ řekl. „Zvenčí a když s ním mluvím, je to trajektorie, kterou musí každý nový jezdec projít ve špičkovém týmu.“
Současně poukázal na kontrast s mladým Kimim Antonellim, který Hamiltona letos v Mercedesu nahradil. Ital bodoval ve čtyřech z pěti závodů a v Miami si do sprintu vybojoval pole position. „Jeho příchod letos znamená, že máme rok učení, než začnou platit nová pravidla,“ vysvětlil Wolff. „Bude znát všechny tratě, na které například nikdy nebyl, a to mu připadalo jako správné rozhodnutí.“
Wolff ale zdůraznil, že vztahy s Hamiltonem zůstávají přátelské. „S Lewisem jsme stále velcí přátelé. Minulý rok to dospělo do bodu, kdy je to jako strávit 12 let v kuse na dovolené se svým nejlepším přítelem. V určité fázi si řeknete, no, možná tentokrát udělejte něco jiného,“ popsal. „A Lewis potřeboval osvěžení, znovuobjevení. Ferrari je ikonické, o tom není pochyb.“
Závěrem Wolff popsal novou atmosféru v garáži Mercedesu. „George se v týmu výrazně posunul jako starší jezdec. Kimi je skoro jako ten mladý bratr, který přišel. Dobře spolupracují, což je velmi potěšující vidět. Kimi se příliš nestresuje, jen neustále buduje. A na George se můžete spolehnout, pokud jde o časy na kolo a závodění. Takže nálada je vysoká.“
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.