Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Toto Wolff otevřeně přiznal, že přestup Lewise Hamiltona do Ferrari mu umožnil vyhnout se “obtížnému” rozhodnutí ohledně budoucnosti sedminásobného mistra světa u Mercedesu. Brit šokoval paddock Formule 1, když oznámil přesun k italské stájí pro sezónu 2025, a i když změna týmu nepřinesla okamžitou změnu výsledků, kterou si Hamilton možná přál, pro Wolffa to znamenalo úlevu.
„Schopnosti vám nezmizí ze dne na den,“ řekl Wolff v rozhovoru pro Motorsport.com, když mluvil o Hamiltonově současné situaci. „Každý sportovec dokáže určité oslabení v jedné oblasti vyrovnat tím, že vynikne v jiné. Zkušenosti mohou nahradit i drobný úbytek rychlosti na jedno kolo. U Fernanda Alonsa jsem to viděl mnohokrát, vždy si uměl najít způsob, jak ztrátu kompenzovat. Proto věřím, že pokud Lewis dostane vůz, který mu dodá jistotu a poskytne správnou zpětnou vazbu, může být pořád na špičkové úrovni.“
Hamiltonova první sezóna v barvách Ferrari byla však poznamenána pokračujícími problémy a kritikou, že by měl zvážit odstoupení. Wolff ale odmítá naznačit, že by Brit ztratil svůj talent. “Měl u nás špatné chvíle, kdy měl pocit, že strategie proti němu fungovala,” dodal šéf Mercedesu. “Člověka začnete chápat lépe, když víte, jak funguje. U něj jsem věděl, kdy ho okamžitě podržet nebo mu dát půl hodiny, aby se uklidnil, a pak se věci zase normalizovaly.”
Podle Wolffa Hamiltonovi pomohlo, že své počáteční problémy s novou érou F1 zažil v Mercedesu, kde se cítil doma. “Když jste ve své rodině, můžete křičet a všichni vědí proč. V novém prostředí neznáte ostatní, ale stejně chcete křičet. Dynamika je prostě neznámá – není lepší ani horší, jen neznámá, a to věci ztěžuje.”
Wolff zároveň chápe důvody Hamiltonova přestupu. “Všechny důvody, proč šel do Ferrari, platí i dnes. Potřeboval změnu prostředí a my také. Nebyli jsme tak konkurenceschopní, jak bychom si přáli. Ferrari vypadalo lépe. Každý závodník chce závodit za Ferrari, a jemu se navíc líbí červená. Dohoda byla velmi dobrá,” řekl Wolff s odkazem na finanční stránku přestupu.
Hamilton se navíc nyní potýká s výzvou soupeřit s mladším týmovým kolegou Charlesem Leclercem a přizpůsobit se odlišné charakteristice auta. Wolff připustil, že jeho současný pokles formy ukazuje, jak těžká byla situace Mercedesu, který měl v záloze Andrea Kimi Antonelliho. “Byli jsme připraveni riskovat, ale nemůžete Lewisovi říct: ‘končíme’. Takže to udělal on, a taková byla trajektorie,” vysvětlil.
A když se Wolff vyjádřil k tomu, jak těžké by bylo rozhodnutí ohledně Hamiltonovy budoucnosti, dodal: “Velmi obtížné. Z osobního i týmového pohledu by to byla konverzace, které bychom se obávali.”
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.