Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Téma změny pravidel pro motory roku 2026 opět vzbudilo diskuzi ve Formuli 1. Na nedávném jednání Komise F1 se debatovalo o možnosti snížit výkon elektrické části pohonných jednotek, což by znamenalo změnu těsně před jednou z největších revolucí v technických předpisech poslední dekády. Ačkoli se očekávalo hlasování, k tomu nakonec nedošlo, protože pro schválení změny bylo potřeba souhlasu čtyř z pěti výrobců motorů, informuje Sky.
Původní návrh počítal s tím, že výkon elektromotoru bude snížen ze 350 kW na 200 kW, což by změnilo poměr mezi spalovacím a elektrickým pohonem z plánovaného 50:50 na 60:40 ve prospěch spalovacího motoru. Tento krok měl zmírnit obavy z přehnaného rekuperování energie a zlepšit závodní podívanou, která by jinak mohla trpět nadměrným „lift and coast“ stylem jízdy. Podle Christiana Hornera z Red Bullu se téma rekuperace energie řeší již několik let a změna by mohla přispět ke zlepšení závodů, aniž by se zasahovalo do konstrukce motorů.
Toto Wolff, jenž původně označil návrh za „vtip“, nyní zaujímá smířlivější postoj. Podle něj je důležité zůstat flexibilní, i když připouští, že není jednoduché měnit pravidla takto pozdě, zvláště když noví hráči jako Audi či znovu přítomná Honda se připravují podle původních specifikací. Wolff zdůrazňuje, že změny nejsou potřeba na úrovni hardwaru, stačily by softwarové úpravy.
Velkým tématem zůstává také hmotnost vozů. Nová pravidla stanovují minimální hmotnost na 768 kg, což je o 32 kg méně než u současných vozů. Záměrem FIA je zlepšit ovladatelnost a atraktivitu závodění. Christian Horner však varuje, že těžší motory a nové požadavky budou znamenat extrémně náročnou výzvu pro všechny týmy, protože šetření váhy je v F1 velmi nákladné a každý kilogram navíc znamená ztrátu zhruba tří desetin na kolo.
Wolff ale s cílem FIA souhlasí a připomíná, že všechny týmy budou čelit stejným výzvám. Změny považuje za nutný první krok k oživení sportu a větší dynamice na trati. Podle něj je důležité najít rovnováhu mezi zájmy jednotlivých týmů a tím, co je nejlepší pro Formuli 1 jako celek.
S blížícím se rokem 2026 zůstává jasné, že debata o podobě nové éry Formule 1 ještě neskončila. Klíčem bude sladit konkurenceschopnost, technickou proveditelnost a atraktivitu závodění a zároveň neztratit důvěru nových výrobců, kteří se na tuto novou kapitolu připravují.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.