Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Téma změny pravidel pro motory roku 2026 opět vzbudilo diskuzi ve Formuli 1. Na nedávném jednání Komise F1 se debatovalo o možnosti snížit výkon elektrické části pohonných jednotek, což by znamenalo změnu těsně před jednou z největších revolucí v technických předpisech poslední dekády. Ačkoli se očekávalo hlasování, k tomu nakonec nedošlo, protože pro schválení změny bylo potřeba souhlasu čtyř z pěti výrobců motorů, informuje Sky.
Původní návrh počítal s tím, že výkon elektromotoru bude snížen ze 350 kW na 200 kW, což by změnilo poměr mezi spalovacím a elektrickým pohonem z plánovaného 50:50 na 60:40 ve prospěch spalovacího motoru. Tento krok měl zmírnit obavy z přehnaného rekuperování energie a zlepšit závodní podívanou, která by jinak mohla trpět nadměrným „lift and coast“ stylem jízdy. Podle Christiana Hornera z Red Bullu se téma rekuperace energie řeší již několik let a změna by mohla přispět ke zlepšení závodů, aniž by se zasahovalo do konstrukce motorů.
Toto Wolff, jenž původně označil návrh za „vtip“, nyní zaujímá smířlivější postoj. Podle něj je důležité zůstat flexibilní, i když připouští, že není jednoduché měnit pravidla takto pozdě, zvláště když noví hráči jako Audi či znovu přítomná Honda se připravují podle původních specifikací. Wolff zdůrazňuje, že změny nejsou potřeba na úrovni hardwaru, stačily by softwarové úpravy.
Velkým tématem zůstává také hmotnost vozů. Nová pravidla stanovují minimální hmotnost na 768 kg, což je o 32 kg méně než u současných vozů. Záměrem FIA je zlepšit ovladatelnost a atraktivitu závodění. Christian Horner však varuje, že těžší motory a nové požadavky budou znamenat extrémně náročnou výzvu pro všechny týmy, protože šetření váhy je v F1 velmi nákladné a každý kilogram navíc znamená ztrátu zhruba tří desetin na kolo.
Wolff ale s cílem FIA souhlasí a připomíná, že všechny týmy budou čelit stejným výzvám. Změny považuje za nutný první krok k oživení sportu a větší dynamice na trati. Podle něj je důležité najít rovnováhu mezi zájmy jednotlivých týmů a tím, co je nejlepší pro Formuli 1 jako celek.
S blížícím se rokem 2026 zůstává jasné, že debata o podobě nové éry Formule 1 ještě neskončila. Klíčem bude sladit konkurenceschopnost, technickou proveditelnost a atraktivitu závodění a zároveň neztratit důvěru nových výrobců, kteří se na tuto novou kapitolu připravují.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.