Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Tým Alpine se opět ocitá pod palbou otázek a spekulací. Jen pár hodin poté, co Oliver Oakes nečekaně rezignoval na pozici šéfa týmu, přišlo oficiální potvrzení toho, o čem se v paddocku už delší dobu šuškalo, Jack Doohan bude nahrazen Francem Colapintem pro nadcházející Velkou cenu Emilia-Romagna.
Ačkoliv se původně zdálo, že mezi oběma událostmi existuje přímá souvislost, zprávy ze zákulisí tuto teorii zpochybňují. To ale neznamená, že by Alpine působil jako stabilní tým, právě naopak. Tato sezóna zatím připomíná spíš pokračování chaosu, který v týmu panuje už několik let.
Zajímavé je i to, jak Alpine prezentoval změnu v jezdeckém složení, nikoli jako definitivní výměnu, ale jako „rotaci“. Colapinto tak zatím přebírá místo po Doohanovi jen na pět závodů, což v prostředí Formule 1 nebývá běžnou praxí. Důvod? Podle vedení týmu jde o snahu vyzkoušet různé možnosti před klíčovým rokem 2026, kdy vstoupí v platnost nová technická pravidla.
Za touto „rotací“ ale možná stojí prostý důvod – peníze. Colapinto během svého krátkého působení u Williamsu zaujal nejen výkonem, ale také sponzory. Podle zákulisních informací Alpine zaplatil za jeho příchod asi 4,5 milionu eur a doufá, že se investice vrátí díky novým sponzorům z jihoamerického trhu, informuje Sky Sports.
Pro Jacka Doohana je situace o to bolestivější, že byl pod tlakem prakticky ještě před svou první sezonou. Jeho výkony sice ukázaly potenciál, ale dvě nehody a slabší výsledek v Miami mu pozici u týmu výrazně zkomplikovaly. A i když Alpine tvrdí, že jde jen o dočasnou změnu, spekuluje se, že příští šanci by dostal spíš Paul Aron, další z mladých talentů v programu týmu.
Ještě větší otazníky však vzbuzuje samotná rezignace Olivera Oakese. Flavio Briatore sice tvrdí, že šlo o osobní rozhodnutí a vztahy zůstávají přátelské, ale komentátoři jako Karun Chandhok si myslí něco jiného. „Cítím, že je tu něco shnilého,“ řekl otevřeně. Podle něj se za odchodem skrývá víc než jen neshoda ohledně jezdecké sestavy.
Alpine navíc přichází o status továrního týmu – Renault v příštím roce končí s vývojem motorů pro F1. To vede k otázce, co vlastně značka Alpine v šampionátu chce. Budování značky? Přestavba? Nebo jde jen o zvyšování hodnoty před případným prodejem?
Po letech nestability, promarněných příležitostech a odchodu silných osobností je jasné jedno – Alpine zoufale potřebuje najít směr. Otázkou zůstává, jestli současné kroky vedou ke stabilitě, nebo k dalšímu pádu.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.