Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
George Russell sice v letošní sezoně Formule 1 vede týmového kolegu Andrea Kimiho Antonelliho v bodovém hodnocení i v kvalifikacích a zatím je také jediným jezdcem Mercedesu, který dokázal vyhrát závod, ale podle Brita čísla nevyprávějí celý příběh o debutové sezoně jeho mladého kolegy.
Italský nováček se letos ocitl v obrovském tlaku. Do Mercedesu nastoupil na místo, které uvolnil Lewis Hamilton po odchodu k Ferrari. Antonelli přitom přicházel s pověstí mimořádného talentu: zvítězil v italské F4, vyhrál šampionát Formula Regional a hned při své první sezoně ve Formuli 2 bral vítězství v závodech, aniž by prošel F3.
Začátek Antonelliho působení ve Formuli 1 nebyl jednoduchý. Přestože si už v Kanadě dojel pro své první pódium a v úvodu sezony nasbíral několik dobrých výsledků, v posledních závodech se mu tolik nedaří. Jen těžko se udržuje v elitní desítce a ve srovnání se zkušenějším Russellem je vidět, že stále sbírá zkušenosti a hledá svůj rytmus.
Russell se však Antonelliho zastává a připomíná, že hrubá čísla neukazují skutečný obraz jeho výkonnosti. „Faktem je, že jeho tempo vůči mně není vůbec jiné, myslím,“ vysvětlil pro Motorsport.com. „V Kanadě jsem startoval z pole position a on byl čtvrtý, šest desetin za mnou. V Belgii sice vypadl už v Q1, zatímco já postoupil až do Q3, ale rozdíl byl jen tři desetiny. Lidé koukají na výsledky, ale realita je, že pořád dělá pokroky. Jenže náš tým mezitím výkonnostně couvl. A to je ta potíž. V současném poli může desetina znamenat šest nebo sedm míst na startu. Dřív to byla jen jedna pozice.“
Mercedes čelí problémům s monopostem W16. Tým nasadil nové zavěšení, které mělo vyřešit potíže s ovladatelností, jenže výsledek se nedostavil. „Upgrady mají přinést výkon,“ přiznal šéf týmu Toto Wolff po třetím a desátém místě v Maďarsku. „Investujeme obrovské množství času do simulací a analýz, ale někdy jsou ty díly prostě úplně špatně.“
Mercedes proto musel po několika závodech nové díly stáhnout a znovu upravovat nastavení, což Antonellimu jeho adaptaci do F1 jen ztížilo. „Od chvíle, co jsme nasadili to zavěšení, jsem měl problémy najít jistotu v autě,“ řekl Ital před závodem v Maďarsku. „Snažil jsem se jezdit svým stylem, ale prostě to nefungovalo.“
Russell přiznal, že tým trápila šňůra špatných výsledků před letní přestávkou, ale věří v obrat. Zároveň upozornil, že Antonelliho příchod znamenal pro Mercedes důležitou změnu. „Každá změna má svá pro a proti. Ale ta největší změna přišla s odchodem Lewise. Pro něj je to dobré. Pro nás jako tým také. Je to nový začátek. Někdy prostě musíte narušit zajetý pořádek, abyste se dokázali vrátit na správnou cestu.“
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.