Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
George Russell sice v letošní sezoně Formule 1 vede týmového kolegu Andrea Kimiho Antonelliho v bodovém hodnocení i v kvalifikacích a zatím je také jediným jezdcem Mercedesu, který dokázal vyhrát závod, ale podle Brita čísla nevyprávějí celý příběh o debutové sezoně jeho mladého kolegy.
Italský nováček se letos ocitl v obrovském tlaku. Do Mercedesu nastoupil na místo, které uvolnil Lewis Hamilton po odchodu k Ferrari. Antonelli přitom přicházel s pověstí mimořádného talentu: zvítězil v italské F4, vyhrál šampionát Formula Regional a hned při své první sezoně ve Formuli 2 bral vítězství v závodech, aniž by prošel F3.
Začátek Antonelliho působení ve Formuli 1 nebyl jednoduchý. Přestože si už v Kanadě dojel pro své první pódium a v úvodu sezony nasbíral několik dobrých výsledků, v posledních závodech se mu tolik nedaří. Jen těžko se udržuje v elitní desítce a ve srovnání se zkušenějším Russellem je vidět, že stále sbírá zkušenosti a hledá svůj rytmus.
Russell se však Antonelliho zastává a připomíná, že hrubá čísla neukazují skutečný obraz jeho výkonnosti. „Faktem je, že jeho tempo vůči mně není vůbec jiné, myslím,“ vysvětlil pro Motorsport.com. „V Kanadě jsem startoval z pole position a on byl čtvrtý, šest desetin za mnou. V Belgii sice vypadl už v Q1, zatímco já postoupil až do Q3, ale rozdíl byl jen tři desetiny. Lidé koukají na výsledky, ale realita je, že pořád dělá pokroky. Jenže náš tým mezitím výkonnostně couvl. A to je ta potíž. V současném poli může desetina znamenat šest nebo sedm míst na startu. Dřív to byla jen jedna pozice.“
Mercedes čelí problémům s monopostem W16. Tým nasadil nové zavěšení, které mělo vyřešit potíže s ovladatelností, jenže výsledek se nedostavil. „Upgrady mají přinést výkon,“ přiznal šéf týmu Toto Wolff po třetím a desátém místě v Maďarsku. „Investujeme obrovské množství času do simulací a analýz, ale někdy jsou ty díly prostě úplně špatně.“
Mercedes proto musel po několika závodech nové díly stáhnout a znovu upravovat nastavení, což Antonellimu jeho adaptaci do F1 jen ztížilo. „Od chvíle, co jsme nasadili to zavěšení, jsem měl problémy najít jistotu v autě,“ řekl Ital před závodem v Maďarsku. „Snažil jsem se jezdit svým stylem, ale prostě to nefungovalo.“
Russell přiznal, že tým trápila šňůra špatných výsledků před letní přestávkou, ale věří v obrat. Zároveň upozornil, že Antonelliho příchod znamenal pro Mercedes důležitou změnu. „Každá změna má svá pro a proti. Ale ta největší změna přišla s odchodem Lewise. Pro něj je to dobré. Pro nás jako tým také. Je to nový začátek. Někdy prostě musíte narušit zajetý pořádek, abyste se dokázali vrátit na správnou cestu.“
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.