Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
George Russell sice v letošní sezoně Formule 1 vede týmového kolegu Andrea Kimiho Antonelliho v bodovém hodnocení i v kvalifikacích a zatím je také jediným jezdcem Mercedesu, který dokázal vyhrát závod, ale podle Brita čísla nevyprávějí celý příběh o debutové sezoně jeho mladého kolegy.
Italský nováček se letos ocitl v obrovském tlaku. Do Mercedesu nastoupil na místo, které uvolnil Lewis Hamilton po odchodu k Ferrari. Antonelli přitom přicházel s pověstí mimořádného talentu: zvítězil v italské F4, vyhrál šampionát Formula Regional a hned při své první sezoně ve Formuli 2 bral vítězství v závodech, aniž by prošel F3.
Začátek Antonelliho působení ve Formuli 1 nebyl jednoduchý. Přestože si už v Kanadě dojel pro své první pódium a v úvodu sezony nasbíral několik dobrých výsledků, v posledních závodech se mu tolik nedaří. Jen těžko se udržuje v elitní desítce a ve srovnání se zkušenějším Russellem je vidět, že stále sbírá zkušenosti a hledá svůj rytmus.
Russell se však Antonelliho zastává a připomíná, že hrubá čísla neukazují skutečný obraz jeho výkonnosti. „Faktem je, že jeho tempo vůči mně není vůbec jiné, myslím,“ vysvětlil pro Motorsport.com. „V Kanadě jsem startoval z pole position a on byl čtvrtý, šest desetin za mnou. V Belgii sice vypadl už v Q1, zatímco já postoupil až do Q3, ale rozdíl byl jen tři desetiny. Lidé koukají na výsledky, ale realita je, že pořád dělá pokroky. Jenže náš tým mezitím výkonnostně couvl. A to je ta potíž. V současném poli může desetina znamenat šest nebo sedm míst na startu. Dřív to byla jen jedna pozice.“
Mercedes čelí problémům s monopostem W16. Tým nasadil nové zavěšení, které mělo vyřešit potíže s ovladatelností, jenže výsledek se nedostavil. „Upgrady mají přinést výkon,“ přiznal šéf týmu Toto Wolff po třetím a desátém místě v Maďarsku. „Investujeme obrovské množství času do simulací a analýz, ale někdy jsou ty díly prostě úplně špatně.“
Mercedes proto musel po několika závodech nové díly stáhnout a znovu upravovat nastavení, což Antonellimu jeho adaptaci do F1 jen ztížilo. „Od chvíle, co jsme nasadili to zavěšení, jsem měl problémy najít jistotu v autě,“ řekl Ital před závodem v Maďarsku. „Snažil jsem se jezdit svým stylem, ale prostě to nefungovalo.“
Russell přiznal, že tým trápila šňůra špatných výsledků před letní přestávkou, ale věří v obrat. Zároveň upozornil, že Antonelliho příchod znamenal pro Mercedes důležitou změnu. „Každá změna má svá pro a proti. Ale ta největší změna přišla s odchodem Lewise. Pro něj je to dobré. Pro nás jako tým také. Je to nový začátek. Někdy prostě musíte narušit zajetý pořádek, abyste se dokázali vrátit na správnou cestu.“
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.