Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Investiční skupina SKM Capital, vedená kuwaitským investorem Saadem Kassis-Mohamedem, plánuje vrátit legendární značku Caterham zpět do Formule 1. Jejich ambicí je založit nový tým SKM Racing, který by se objevil na startovním roštu v roce 2027 prostřednictvím zákaznické pohonné jednotky.
„F1 dnes funguje s jasnými finančními limity a stabilními technickými pravidly, což ji činí atraktivní pro investory,“ vysvětluje Kassis-Mohamed. „Caterham má silnou značku, ale momentálně není přítomen na okruzích. Použití licence značky umožňuje rychlý start marketingu bez nutnosti obnovovat zaniklou společnost nebo řešit její závazky.“
Investor vidí dvě možné cesty, jak vrátit Caterham do F1: „Buď převzít kontrolu nad existujícím týmem, nebo se přihlásit do příštího kola FIA jako menší, dobře financovaný zákaznický tým s dlouhodobou dodávkou motorů. Naším cílem je, aby tým startoval v roce 2027.“
Caterham původně vstoupil do F1 v roce 2012 po převzetí týmu Tonym Fernandesem, který dříve vedl tým pod názvem Lotus. Přestože tým nikdy nezískal body a po roce 2014 kvůli finančním problémům z tratě zmizel, značka si zachovala silnou pověst.
„Formule 1 se od té doby zásadně změnila,“ pokračuje Kassis-Mohamed. „Zavedení rozpočtového stropu snížilo rozdíly mezi největšími a nejmenšími týmy a rostoucí popularita sportu přináší lepší finanční stabilitu. To vytváří ideální podmínky pro vstup nového hráče na scénu.“
Cesta k přijetí do F1 však nebude jednoduchá. „Respektujeme limity stanovené FIA a F1,“ připomíná Kassis-Mohamed. Historie ukazuje, že bez podpory renomovaného výrobce motorů nemusí samotné oživení značky stačit.
Prezident FIA Ben Sulayem rovněž zdůraznil, že rozšíření startovního pole není otázkou počtu týmů, ale jejich kvality. „Nejde jen o to, abychom měli 12. tým. Každý nový účastník musí přinést skutečnou hodnotu a zajistit dlouhodobou udržitelnost pro sport,“ řekl Sulayem.
Pokud by SKM Racing uspělo, vstoupilo by do prostředí, kde se kombinuje více příležitostí, ale i vysoké nároky na strategii a výkon. „Pro nás musí být každý nový tým přínosem pro udržení zdraví a dlouhověkosti šampionátu, ne jen dalším účastníkem pro počet,“ uzavírá Sulayem.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.