Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
Nový šéf Red Bullu Laurent Mekies přiznal, že monopost RB21, který letos řídí Max Verstappen a Yuki Tsunoda, obdrží do konce sezony jen minimální technické vylepšení. „Sezóna je stále velmi dlouhá,“ uvedl Mekies pro PlanetF1.com. „I když se vývoj vozu značně zpomalí, nebo bude prakticky minimální, stále máme spoustu věcí, z nichž se můžeme poučit.“
Red Bull se momentálně nachází na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů, více než 40 bodů za třetím Mercedesem. Z celkových 194 bodů získal Max Verstappen 187, což ukazuje, že tým stále silně spoléhá na svého nizozemského jezdce, podobně jako v roce 2024. Přesto je letošní monopost obtížně ovladatelný, a to i přes dvě Verstappenova vítězství. Mekies naznačil, že výraznější vylepšení vozu v průběhu sezony nejsou pravděpodobná.
Nejvíce se problém projevil na Grand Prix Maďarska, kde Verstappen obsadil deváté místo a Tsunoda skončil sedmnáctý. „Přijímáme, že na trati jako Hungaroring nejsme příliš silní,“ uvedl Mekies. „McLaren je bezpochyby rychlejší, ale podívejte se na Spa, tam Max dokázal v sobotu překvapit všechny a bojovat o přední pozice ve sprintu.“
Podle Mekiese však negativní výsledky z Maďarska nemusí nutně odrážet celou sezónu ani předpovídat, jak si tým povede v jejím zbytku. „Pokud dokážeme z takových víkendů jako Maďarsko vytěžit něco navíc z vozu, mohli bychom se lépe prosadit v dalších závodech,“ dodal.
Stejně jako ostatní týmy i Red Bull nyní směřuje většinu svých zdrojů do vývoje monopostu pro příští rok. Nová regulace přinese zásadní změny, větší důraz na hybridní pohonné jednotky, návrat k plochým podlahám a zavedení pohyblivých aerodynamických prvků. S omezenými zdroji v rámci finančních pravidel Formule 1 se proto většina týmů rozhodla letošní sezónu spíše „odsunout“ a soustředit se na přípravu na rok 2026.
Pro Red Bull je úkol ještě náročnější, protože tým letos začíná vyrábět vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem. „Chtěli jsme se učit o elektrifikaci, bateriích, motorech, invertorech, kalibraci a interakci s klasickým spalovacím motorem,“ vysvětlil Mark Rushbrook, šéf motorsportu Fordu. „Zpočátku jsme nechtěli být tak zapojeni do spalovacích motorů, ale nyní jsme, protože se toho musíme hodně naučit. Pomáháme s výrobou dílů a nyní se podílíme prakticky na celém voze včetně provozní části.“
Tento komplexní přístup ukazuje, že Red Bull se snaží nejen maximalizovat letošní sezónu, ale zároveň strategicky připravit na zásadní změny v roce 2026 a zároveň rozvíjet svou technickou spolupráci s Fordem.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.