Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
Nový šéf Red Bullu Laurent Mekies přiznal, že monopost RB21, který letos řídí Max Verstappen a Yuki Tsunoda, obdrží do konce sezony jen minimální technické vylepšení. „Sezóna je stále velmi dlouhá,“ uvedl Mekies pro PlanetF1.com. „I když se vývoj vozu značně zpomalí, nebo bude prakticky minimální, stále máme spoustu věcí, z nichž se můžeme poučit.“
Red Bull se momentálně nachází na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů, více než 40 bodů za třetím Mercedesem. Z celkových 194 bodů získal Max Verstappen 187, což ukazuje, že tým stále silně spoléhá na svého nizozemského jezdce, podobně jako v roce 2024. Přesto je letošní monopost obtížně ovladatelný, a to i přes dvě Verstappenova vítězství. Mekies naznačil, že výraznější vylepšení vozu v průběhu sezony nejsou pravděpodobná.
Nejvíce se problém projevil na Grand Prix Maďarska, kde Verstappen obsadil deváté místo a Tsunoda skončil sedmnáctý. „Přijímáme, že na trati jako Hungaroring nejsme příliš silní,“ uvedl Mekies. „McLaren je bezpochyby rychlejší, ale podívejte se na Spa, tam Max dokázal v sobotu překvapit všechny a bojovat o přední pozice ve sprintu.“
Podle Mekiese však negativní výsledky z Maďarska nemusí nutně odrážet celou sezónu ani předpovídat, jak si tým povede v jejím zbytku. „Pokud dokážeme z takových víkendů jako Maďarsko vytěžit něco navíc z vozu, mohli bychom se lépe prosadit v dalších závodech,“ dodal.
Stejně jako ostatní týmy i Red Bull nyní směřuje většinu svých zdrojů do vývoje monopostu pro příští rok. Nová regulace přinese zásadní změny, větší důraz na hybridní pohonné jednotky, návrat k plochým podlahám a zavedení pohyblivých aerodynamických prvků. S omezenými zdroji v rámci finančních pravidel Formule 1 se proto většina týmů rozhodla letošní sezónu spíše „odsunout“ a soustředit se na přípravu na rok 2026.
Pro Red Bull je úkol ještě náročnější, protože tým letos začíná vyrábět vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem. „Chtěli jsme se učit o elektrifikaci, bateriích, motorech, invertorech, kalibraci a interakci s klasickým spalovacím motorem,“ vysvětlil Mark Rushbrook, šéf motorsportu Fordu. „Zpočátku jsme nechtěli být tak zapojeni do spalovacích motorů, ale nyní jsme, protože se toho musíme hodně naučit. Pomáháme s výrobou dílů a nyní se podílíme prakticky na celém voze včetně provozní části.“
Tento komplexní přístup ukazuje, že Red Bull se snaží nejen maximalizovat letošní sezónu, ale zároveň strategicky připravit na zásadní změny v roce 2026 a zároveň rozvíjet svou technickou spolupráci s Fordem.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.