Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Red Bull zkusil v Silverstonu odvážnou taktiku, ale tentokrát se jim nevyplatila. Podle Christiana Hornera byl sázkou na risk extrémně nízký přítlak na Verstappenově voze, který sice pomohl k pole position, ale v dešti se auto stalo téměř neovladatelným a strategie se nakonec ukázala jako chybná.
Páteční tréninky napověděly, že Red Bull hledá rychlost. Verstappenův monopost postrádal potřebnou rovnováhu, a tak se tým uchýlil k extrémnímu řešení – zmenšit přítlak zadního křídla na úroveň typickou pro vysokorychlostní okruhy. Výsledkem bylo nejrychlejší kolo v kvalifikaci a první místo na startu, tedy ideální pozice pro suchý závod.
Jenže počasí zradilo. Když přišel déšť, Verstappen se potýkal s vážným nedostatkem trakce. Na restartu po safety caru ve 21. kole byl jeho Red Bull téměř neřiditelný, což vyústilo ve smyk a pád z druhého místa až na desáté. Ačkoliv se později dokázal vyšvihnout zpět na pátou příčku, škody byly napáchány nejen na výsledku, ale i v boji o titul.
„Zvolili jsme extrémní nastavení s minimálním přítlakem, protože předpověď dávala malou šanci na déšť. Ale ten přišel mnohem později a silněji, než kdokoli čekal,“ vysvětloval Horner, informuje RN365 „Bylo hned jasné, že McLaren má v takových podmínkách jasně navrch. Oscar byl rychlejší a jakmile trať začala osychat, ztráceli jsme čím dál víc.“
Zklamání v Red Bullu bylo patrné. „Kdyby závod začal o dvě hodiny později, možná by vše dopadlo jinak. Ale v takovém počasí bylo prakticky nemožné porazit McLaren a i pódium pro nás mělo být reálné,“ dodal Horner.
Max Verstappen se po Silverstonu propadl v šampionátu ještě hlouběji. Na vedoucího Oscara Piastriho už ztrácí 69 bodů, což odpovídá téměř třem vítězstvím. Red Bull tak musí rychle najít rovnováhu mezi odvahou a rozvahou, pokud chce udržet šanci na titul.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.