Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Red Bull zkusil v Silverstonu odvážnou taktiku, ale tentokrát se jim nevyplatila. Podle Christiana Hornera byl sázkou na risk extrémně nízký přítlak na Verstappenově voze, který sice pomohl k pole position, ale v dešti se auto stalo téměř neovladatelným a strategie se nakonec ukázala jako chybná.
Páteční tréninky napověděly, že Red Bull hledá rychlost. Verstappenův monopost postrádal potřebnou rovnováhu, a tak se tým uchýlil k extrémnímu řešení – zmenšit přítlak zadního křídla na úroveň typickou pro vysokorychlostní okruhy. Výsledkem bylo nejrychlejší kolo v kvalifikaci a první místo na startu, tedy ideální pozice pro suchý závod.
Jenže počasí zradilo. Když přišel déšť, Verstappen se potýkal s vážným nedostatkem trakce. Na restartu po safety caru ve 21. kole byl jeho Red Bull téměř neřiditelný, což vyústilo ve smyk a pád z druhého místa až na desáté. Ačkoliv se později dokázal vyšvihnout zpět na pátou příčku, škody byly napáchány nejen na výsledku, ale i v boji o titul.
„Zvolili jsme extrémní nastavení s minimálním přítlakem, protože předpověď dávala malou šanci na déšť. Ale ten přišel mnohem později a silněji, než kdokoli čekal,“ vysvětloval Horner, informuje RN365 „Bylo hned jasné, že McLaren má v takových podmínkách jasně navrch. Oscar byl rychlejší a jakmile trať začala osychat, ztráceli jsme čím dál víc.“
Zklamání v Red Bullu bylo patrné. „Kdyby závod začal o dvě hodiny později, možná by vše dopadlo jinak. Ale v takovém počasí bylo prakticky nemožné porazit McLaren a i pódium pro nás mělo být reálné,“ dodal Horner.
Max Verstappen se po Silverstonu propadl v šampionátu ještě hlouběji. Na vedoucího Oscara Piastriho už ztrácí 69 bodů, což odpovídá téměř třem vítězstvím. Red Bull tak musí rychle najít rovnováhu mezi odvahou a rozvahou, pokud chce udržet šanci na titul.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.