Jack Doohan havaroval v druhém tréninku na Velkou cenu Japonska, když nezavřel DRS před první zatáčkou, což vedlo k masivní ztrátě přítlaku a neovladatelnosti vozu. Mistr světa Jacques Villeneuve naznačil, že Doohanovo zoufalství může být způsobeno tlakem, který cítí po příchodu konkurenta Franca Colapinta do týmu Alpine.
Jack Doohan zažil v tréninku na Velkou cenu Japonska dramatický moment, když ztratil kontrolu nad svým Alpine v rychlé první zatáčce. Stalo se to už při jeho druhém ostrém kole na trati, kde v prvním tréninku za Doohana odjel rezervní jezdec Ryo Hirakawa.
Původně se zdálo, že Doohanův monopost kvůli nízkému podvozku ztratil přilnavost, ale detailní analýza ukázala, že jeho zadní křídlo mělo stále aktivovaný systém DRS. Běžně se DRS zavírá automaticky při sešlápnutí brzdy, ale na první zatáčce v Suzuce, kde je obvykle možné jet naplno bez brzdění, musí jezdec zavřít křídlo manuálně. Doohan to neudělal, což vedlo k masivní ztrátě přítlaku a následné nehodě.
Šéf týmu Alpine Oliver Oakes potvrdil, že Doohan je po nehodě v pořádku, ale přiznal, že šlo o jezdeckou chybu. „Byla to špatná kalkulace, když nezavřel DRS před první zatáčkou. Je to něco, z čeho se musí poučit, ale věřím, že on i tým budou na zítřek připraveni,“ uvedl Oakes a poděkoval mechanikům za opravu vozu.
Doohan sám uznal, že nehoda byla tvrdá a nečekaná. „V první řadě jsem v pořádku, což je nejdůležitější. Byla to opravdu velká rána, překvapila mě, ale musím se z toho poučit,“ prohlásil australský jezdec. „Tým má teď hodně práce s opravou vozu, takže jim předem děkuji za jejich úsilí.“
Expert Sky Sports F1 Anthony Davidson podrobně analyzoval nehodu a zdůraznil, že hlavním faktorem bylo otevřené DRS. „Na zpomaleném záběru je jasně vidět, že DRS zůstalo otevřené. Nešlo o žádný nízký podvozek, ale o to, že ztratil obrovské množství přítlaku, což vedlo k prudké ztrátě kontroly.“
K situaci se vyjádřil i mistr světa F1 z roku 1997 Jacques Villeneuve, který naznačil, že Doohan možná jedná pod tlakem. „Je pod obrovským tlakem, hlavně ze strany Flavia Briatoreho, protože na svou šanci čeká Franco Colapinto,“ uvedl Villeneuve. „Jeho jízda ukazuje známky zoufalství, protože se snaží dokázat, že je lepší než Gasly a měl by si místo udržet. Když už mu bylo řečeno, že asi sezónu nedokončí, začínají se dít tyhle chyby.“
Doohan má smlouvu u Alpine pouze na jeden rok a jeho budoucnost je nejistá. Red Bull nedávno vyměnil Liama Lawsona za Jukiho Cunodu, což podle Naomi Schiff může ovlivnit i Alpine. „Pokud Red Bull udělá takové rozhodnutí po dvou závodech, může to inspirovat i ostatní týmy k rychlým změnám,“ upozornila expertka Sky Sports.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.