Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Během závodního víkendu na Silverstonu se počasí často měnilo, což mělo velký vliv na taktiku týmů. Většina jezdců proto odstartovala na přechodných pneumatikách, které jsou vhodné pro mokrou nebo částečně vlhkou trať. Přesto se ale někteří odvážní jezdci, mezi nimi i Gabriel Bortoleto z týmu Kick Sauber, rozhodli risknout a ještě před startem zajeli do boxů pro suché pneumatiky.
Bortoleto se na trať vrátil s médii, které však rychle ukázaly svou nevyhovující přilnavost na stále vlhkém povrchu. Pouhých pár kol po restartu se mladý jezdec dostal do smyku a skončil v štěrku, odkud se sice vrátil zpět na trať, ale s poškozeným předním křídlem. V důsledku toho byla vyvěšena žlutá vlajka a následně se na trať dostal virtuální safety car, což výrazně ovlivnilo průběh závodu.
Při následném rozhovoru Bortoleto otevřeně přiznal svoji chybu: „Nebylo to nic složitého, prostě jsem udělal chybu. Rozhodl jsem se pro médium, protože jsem věřil, že trať rychle vyschne. Vítr a slunečné počasí tomu nasvědčovaly. Nečekal jsem další déšť a chtěl jsem tím získat několik pozic.“ Přiznal však, že restart byl náročný kvůli nízké přilnavosti, a když vyjel z první zatáčky na plný plyn, vůz náhle ztratil kontrolu. „Snažil jsem se to zachránit, ale nepovedlo se,“ doplnil.
Kontakt zadní části vozu s bariérou poškodil křídlo natolik, že Bortoleto raději závod ukončil přímo na trati, aby neohrozil ostatní jezdce případným odpadem. „Bylo to pro mě okamžik, kdy bylo jasné, že závod je u konce.“
Přestože Bortoleto musel závod předčasně ukončit, tým Kick Sauber měl důvod k radosti. Nico Hülkenberg si totiž po dlouhém čekání konečně vybojoval své první pódiové umístění ve Formuli 1, když dojel na třetím místě. Mladý pilot týmu vyjádřil svůj obdiv zkušenému kolegovi: „Je to pro nás všechny výjimečný den. Práce s Nicem je pro mě velkou inspirací – je to jeden z nejvíce talentovaných jezdců, které jsem kdy potkal.“
Bortoleto vyzdvihl nejen jeho jezdecké schopnosti, ale i osobní kvality: „Nico je nejlepší týmový kolega, kterého jsem kdy měl. Je to tvrdý pracant a zaslouží si tento úspěch, protože letos předvádí opravdu výjimečné výkony.“
Díky této třetí příčce se Kick Sauber posunul na šestou pozici v Poháru konstruktérů, s 41 body, což je pět bodů před Racing Bulls a Aston Martinem, kteří jsou na sedmém a osmém místě. Výsledek tak týmu dává dobrou motivaci do pokračování sezóny.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.