Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Oscar Piastri po Velké ceně Velké Británie přiznal, že jeho žádost o výměnu pozic s týmovým kolegou Landem Norrisem by nebyla spravedlivá. Australan doufal, že by mohl získat vedení zpět poté, co byl penalizován za incident pod safety carem, ale nakonec uznal, že Norris neudělal nic špatného a tým podle něj postupoval správně.
Piastriho závod ovlivnil moment na 21. kole, kdy při restartu závodu na rovince Hangar prudce brzdil ve chvíli, kdy zhasla světla na safety caru. Verstappen za ním se mu jen těsně vyhnul a FIA rozhodla, že Piastri jednal nebezpečně. Trest v podobě desetisekundové penalizace znamenal konec jeho nadějí na vítězství, přestože do té doby vedl závod.
Po návratu na trať po odpykání trestu a ztrátě vedení požádal tým přes rádio o zvážení týmových pokynů. „Vím, že je to velká otázka, ale pokud si taky myslíte, že ten trest nebyl fér, mohli bychom si pozici prohodit zpět a závodit,“ zaznělo z jeho úst. McLaren ale žádosti nevyhověl.
„Věděl jsem, jaká bude odpověď, ještě než jsem se zeptal, ale chtěl jsem si nechat aspoň malou naději,“ řekl později novinářům. Ačkoli neskrýval zklamání z druhého místa, připustil, že Norris si vítězství zasloužil. „Lando nic neudělal špatně, nebylo by fér ho kvůli mému trestu nechat pustit zpět přede mě.“
Piastri navzdory hořkému konci hodnotil svůj výkon pozitivně a věří, že se z frustrace poučí. „Cítím, že jsem odvedl skvělou práci. Bolí to, protože jsem měl na víc, ale ne všechno bylo v mých rukou. Nezmění to můj přístup – jen mě to víc motivuje vyhrát další závody,“ dodal.
Zajímavý moment přišel i v pozávodní tiskové konferenci, kde se Piastri zdržel přímého uznání Norrisovi. Místo toho obrátil pozornost k Nico Hülkenbergovi, který se po 239 startech poprvé dostal na stupně vítězů. „Nico, jaký je to pocit po 15 letech na pódiu – a navíc s trofejí z Lega?“ žertoval Piastri.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.