Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Lewis Hamilton označil španělskou Grand Prix za „nejhorší závod, jaký kdy zažil“ poté, co v Barceloně dojel na šestém místě. Sedminásobný mistr světa byl po závodě v hodně skleslé náladě, když skončil dvě pozice za svou startovní pozicí, a to i přesto, že se mu díky desetivteřinové penalizaci Maxe Verstappena pozice o jedno místo zlepšila.
Hamilton začal závod slibně, v první zatáčce předjel svého týmového kolegu George Russella a posunul se na čtvrté místo. Během zbytku závodu se však trápil s nedostatkem tempa a špatnou přilnavostí, což ho výrazně brzdilo. Už na desátém kole dostal od Ferrari pokyn, aby pustil rychlejšího Charlese Leclerca, a během zastávek v boxech se propadl až na sedmé místo za oba vozy Mercedesu.
Jeho pozice se na chvíli zlepšila díky odstoupení Kimiho Antonelliho, ale později ho předjel Nico Hülkenberg a Hamilton tak nakonec dojel sedmý. Po závodě byl viditelně frustrovaný a v rozhovoru odpovídal stručně a odměřeně, informuje Motorsport.com. Na otázku, proč auto nemělo lepší tempo, řekl: „Všichni měli stejné pneumatiky.“ Když se ho ptali, jestli se auto během závodu zlepšilo, odpověděl: „Nemám ponětí, proč byste to říkal.“ Nakonec uvedl: „Je to nejhorší závod, jaký jsem zažil.“ A když se ho zeptali, co bude dál, stručně odpověděl: „Domů.“
Naopak jeho týmový kolega Charles Leclerc byl po závodě v lepší náladě. Startoval ze sedmého místa, ale v závěru závodu při restartu po safety caru předjel Maxe Verstappena a vybojoval třetí místo. Pro Leclerca to bylo už druhé po sobě jdoucí pódiové umístění, po druhém místě z Monaka, a tentokrát pro něj byl tento výsledek příjemným překvapením.
Leclerc řekl: „Nejsem úplně nadšený z druhého nebo třetího místa, ale i tak to dobře chutná, protože do víkendu jsem nevstupoval s velkými očekáváními.“ Dodal: „V Monaku jsme byli velmi silní v trénincích, tady jsme ale nebyli silní ani v trénincích, ani v kvalifikaci.“
Pokračoval: „Věděl jsem, že včera jsem obětoval kvalitu nastavení, abych dnes mohl být silnější v závodě, a zdá se, že se to s trochou štěstí vyplatilo a přineslo nám místo na pódiu. Je to příjemné překvapení.“ Nakonec podotkl: „Jsem spokojený s naším víkendem, ale ne s celkovým výkonem, a na tom musíme co nejdříve zapracovat.“
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.