Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Lewis Hamilton označil španělskou Grand Prix za „nejhorší závod, jaký kdy zažil“ poté, co v Barceloně dojel na šestém místě. Sedminásobný mistr světa byl po závodě v hodně skleslé náladě, když skončil dvě pozice za svou startovní pozicí, a to i přesto, že se mu díky desetivteřinové penalizaci Maxe Verstappena pozice o jedno místo zlepšila.
Hamilton začal závod slibně, v první zatáčce předjel svého týmového kolegu George Russella a posunul se na čtvrté místo. Během zbytku závodu se však trápil s nedostatkem tempa a špatnou přilnavostí, což ho výrazně brzdilo. Už na desátém kole dostal od Ferrari pokyn, aby pustil rychlejšího Charlese Leclerca, a během zastávek v boxech se propadl až na sedmé místo za oba vozy Mercedesu.
Jeho pozice se na chvíli zlepšila díky odstoupení Kimiho Antonelliho, ale později ho předjel Nico Hülkenberg a Hamilton tak nakonec dojel sedmý. Po závodě byl viditelně frustrovaný a v rozhovoru odpovídal stručně a odměřeně, informuje Motorsport.com. Na otázku, proč auto nemělo lepší tempo, řekl: „Všichni měli stejné pneumatiky.“ Když se ho ptali, jestli se auto během závodu zlepšilo, odpověděl: „Nemám ponětí, proč byste to říkal.“ Nakonec uvedl: „Je to nejhorší závod, jaký jsem zažil.“ A když se ho zeptali, co bude dál, stručně odpověděl: „Domů.“
Naopak jeho týmový kolega Charles Leclerc byl po závodě v lepší náladě. Startoval ze sedmého místa, ale v závěru závodu při restartu po safety caru předjel Maxe Verstappena a vybojoval třetí místo. Pro Leclerca to bylo už druhé po sobě jdoucí pódiové umístění, po druhém místě z Monaka, a tentokrát pro něj byl tento výsledek příjemným překvapením.
Leclerc řekl: „Nejsem úplně nadšený z druhého nebo třetího místa, ale i tak to dobře chutná, protože do víkendu jsem nevstupoval s velkými očekáváními.“ Dodal: „V Monaku jsme byli velmi silní v trénincích, tady jsme ale nebyli silní ani v trénincích, ani v kvalifikaci.“
Pokračoval: „Věděl jsem, že včera jsem obětoval kvalitu nastavení, abych dnes mohl být silnější v závodě, a zdá se, že se to s trochou štěstí vyplatilo a přineslo nám místo na pódiu. Je to příjemné překvapení.“ Nakonec podotkl: „Jsem spokojený s naším víkendem, ale ne s celkovým výkonem, a na tom musíme co nejdříve zapracovat.“
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.