Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Lewis Hamilton označil španělskou Grand Prix za „nejhorší závod, jaký kdy zažil“ poté, co v Barceloně dojel na šestém místě. Sedminásobný mistr světa byl po závodě v hodně skleslé náladě, když skončil dvě pozice za svou startovní pozicí, a to i přesto, že se mu díky desetivteřinové penalizaci Maxe Verstappena pozice o jedno místo zlepšila.
Hamilton začal závod slibně, v první zatáčce předjel svého týmového kolegu George Russella a posunul se na čtvrté místo. Během zbytku závodu se však trápil s nedostatkem tempa a špatnou přilnavostí, což ho výrazně brzdilo. Už na desátém kole dostal od Ferrari pokyn, aby pustil rychlejšího Charlese Leclerca, a během zastávek v boxech se propadl až na sedmé místo za oba vozy Mercedesu.
Jeho pozice se na chvíli zlepšila díky odstoupení Kimiho Antonelliho, ale později ho předjel Nico Hülkenberg a Hamilton tak nakonec dojel sedmý. Po závodě byl viditelně frustrovaný a v rozhovoru odpovídal stručně a odměřeně, informuje Motorsport.com. Na otázku, proč auto nemělo lepší tempo, řekl: „Všichni měli stejné pneumatiky.“ Když se ho ptali, jestli se auto během závodu zlepšilo, odpověděl: „Nemám ponětí, proč byste to říkal.“ Nakonec uvedl: „Je to nejhorší závod, jaký jsem zažil.“ A když se ho zeptali, co bude dál, stručně odpověděl: „Domů.“
Naopak jeho týmový kolega Charles Leclerc byl po závodě v lepší náladě. Startoval ze sedmého místa, ale v závěru závodu při restartu po safety caru předjel Maxe Verstappena a vybojoval třetí místo. Pro Leclerca to bylo už druhé po sobě jdoucí pódiové umístění, po druhém místě z Monaka, a tentokrát pro něj byl tento výsledek příjemným překvapením.
Leclerc řekl: „Nejsem úplně nadšený z druhého nebo třetího místa, ale i tak to dobře chutná, protože do víkendu jsem nevstupoval s velkými očekáváními.“ Dodal: „V Monaku jsme byli velmi silní v trénincích, tady jsme ale nebyli silní ani v trénincích, ani v kvalifikaci.“
Pokračoval: „Věděl jsem, že včera jsem obětoval kvalitu nastavení, abych dnes mohl být silnější v závodě, a zdá se, že se to s trochou štěstí vyplatilo a přineslo nám místo na pódiu. Je to příjemné překvapení.“ Nakonec podotkl: „Jsem spokojený s naším víkendem, ale ne s celkovým výkonem, a na tom musíme co nejdříve zapracovat.“
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.