Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Incident mezi Maxem Verstappenem (Red Bull) a Georgem Russellem (Mercedes) v závěrečných fázích Velké ceny Španělska přinesl nizozemskému jezdci další postih. Po udělení desetisekundové penalizace během závodu rozhodli sportovní komisaři FIA také o přidání tří trestných bodů do jeho superlicence.
K incidentu došlo v páté zatáčce po restartu závodu, který následoval po odstoupení Kimiho Antonelliho na Mercedesu. Verstappen tehdy jel na tvrdých pneumatikách, zatímco Russell a další jezdci měli měkčí směs. Charles Leclerc se v té chvíli posunul na třetí místo a Russell se snažil následovat, když Verstappen vyjel mimo trať a vrátil se před pilota Mercedesu.
Ačkoliv komisaři později rozhodli, že za opuštění trati Verstappen trest nedostane, tým Red Bull mu přesto nařídil, aby Russella před sebe pustil na 4. místo. „Z rádiové komunikace bylo jasné, že řidič vozu 1 byl svým týmem požádán, aby ‘vrátil pozici’ vozu 63,“ stojí ve verdiktu FIA. Verstappen byl podle komisařů s pokynem „zjevně nespokojený“.
V páté zatáčce poté Verstappen výrazně zpomalil, což naznačovalo, že chce Russella skutečně pustit. Jakmile se ale Russell dostal vedle něj, Verstappen náhle zrychlil a došlo ke kontaktu mezi oběma vozy. Verstappen se později ve 12. zatáčce své pozice vzdal. „Kolize byla nepochybně způsobena jednáním vozu číslo 1,“ konstatovali komisaři, kteří následně udělili desetisekundovou penalizaci a rozhodli i o třech trestných bodech.
Verstappen se tak v cílové klasifikaci propadl na 10. místo. Co je ale pro něj vážnější, počet trestných bodů v jeho superlicenci dosáhl 11 za posledních 12 měsíců. Pokud během následujících závodů obdrží ještě jeden bod, automaticky dostane zákaz startu v jednom závodě, jak určují pravidla FIA.
K události se Verstappen bezprostředně po závodě ještě nevyjádřil. Red Bull ani Mercedes nevydaly zatím oficiální prohlášení k samotnému incidentu.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.