Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Incident mezi Maxem Verstappenem (Red Bull) a Georgem Russellem (Mercedes) v závěrečných fázích Velké ceny Španělska přinesl nizozemskému jezdci další postih. Po udělení desetisekundové penalizace během závodu rozhodli sportovní komisaři FIA také o přidání tří trestných bodů do jeho superlicence.
K incidentu došlo v páté zatáčce po restartu závodu, který následoval po odstoupení Kimiho Antonelliho na Mercedesu. Verstappen tehdy jel na tvrdých pneumatikách, zatímco Russell a další jezdci měli měkčí směs. Charles Leclerc se v té chvíli posunul na třetí místo a Russell se snažil následovat, když Verstappen vyjel mimo trať a vrátil se před pilota Mercedesu.
Ačkoliv komisaři později rozhodli, že za opuštění trati Verstappen trest nedostane, tým Red Bull mu přesto nařídil, aby Russella před sebe pustil na 4. místo. „Z rádiové komunikace bylo jasné, že řidič vozu 1 byl svým týmem požádán, aby ‘vrátil pozici’ vozu 63,“ stojí ve verdiktu FIA. Verstappen byl podle komisařů s pokynem „zjevně nespokojený“.
V páté zatáčce poté Verstappen výrazně zpomalil, což naznačovalo, že chce Russella skutečně pustit. Jakmile se ale Russell dostal vedle něj, Verstappen náhle zrychlil a došlo ke kontaktu mezi oběma vozy. Verstappen se později ve 12. zatáčce své pozice vzdal. „Kolize byla nepochybně způsobena jednáním vozu číslo 1,“ konstatovali komisaři, kteří následně udělili desetisekundovou penalizaci a rozhodli i o třech trestných bodech.
Verstappen se tak v cílové klasifikaci propadl na 10. místo. Co je ale pro něj vážnější, počet trestných bodů v jeho superlicenci dosáhl 11 za posledních 12 měsíců. Pokud během následujících závodů obdrží ještě jeden bod, automaticky dostane zákaz startu v jednom závodě, jak určují pravidla FIA.
K události se Verstappen bezprostředně po závodě ještě nevyjádřil. Red Bull ani Mercedes nevydaly zatím oficiální prohlášení k samotnému incidentu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.