Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Ferrari má za sebou další závodní víkend, který skončil daleko za očekáváními a podle šéfa týmu Frédérica Vasseura je na čase vzít si příklad z konkurence. Po chaotickém vystoupení v Kanadě, kde červení koně skončili hluboko za tempem nejrychlejších, přiznal, že klíčem k úspěchu není revoluční auto, ale bezchybná příprava a přesné zvládnutí každého detailu.
„Je to dobrá lekce od Mercedesu,“ připustil Vasseur, informuje Motorsport.com. „Tři závody byli mimo, a teď mají obě auta na pódiu. Nemyslím si, že dramaticky změnili vůz. Od prvního kola v pátek byli připraveni a odvedli skvělou práci v přípravě.“
Vasseur tak nepřímo kritizoval i vlastní tým, který se potýkal se sérií chyb. Charles Leclerc havaroval už v prvním tréninku a kvůli opravám vynechal celý druhý. V kvalifikaci ho pak rozhodil moment ve špinavém vzduchu a skončil osmý, zatímco Lewis Hamilton, který se nacházel na podobném výkonnostním levelu, startoval pátý.
Ani závod se neobešel bez komplikací. Leclerc zpochybnil strategii týmu ohledně pneumatik a byl přesvědčen, že by mohl zvládnout závod s jedinou zastávkou. Ferrari ho ale převedlo na dvouzastávkovou strategii, čímž podle něj přišel o šanci bojovat vepředu. „Má pravdu v tom, že jsme neměli moc co ztratit,“ připustil Vasseur. „Mohli jsme riskovat, ale 50 kol na tvrdé sadě bylo příliš optimistické. Chyběly nám možná i data z víkendu, abychom to odhadli přesněji.“
Podle Vasseura však nebyla klíčovým problémem jen strategie, ale i špatná práce s pneumatikami. Ferrari se rozhodlo pro jinou směs než Russell a Verstappen, kteří stavěli svou kvalifikaci na středně tvrdé sadě a udělali z toho výhodu. „Hlavní problém je správně pochopit pneumatiky a zvolit ty vhodné už v pátek,“ řekl šéf Scuderie. „Rozdíl ve výkonu tentokrát nebyl mezi auty, ale v práci s gumami. To samé jsme viděli i v Monaku a Imole.“
Ferrari tak znovu nedokázalo proměnit rychlost v konzistentní výsledek, což se v tak těsném poli tvrdě trestá. „Dělali jsme chyby už od začátku, havárie v tréninku, chyba v kvalifikaci, marmot v závodě. Když není víkend stoprocentní, nemůžete očekávat skvělý výsledek,“ shrnul Vasseur.
Z jeho slov je zřejmé, že Ferrari má stále co dohánět – nejen po technické stránce, ale především v důslednosti a závodní preciznosti. V šampionátu, kde rozhodují detaily, se opakované selhání v exekuci stává velkou překážkou v cestě za vítězství.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.