Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Ferrari má za sebou další závodní víkend, který skončil daleko za očekáváními a podle šéfa týmu Frédérica Vasseura je na čase vzít si příklad z konkurence. Po chaotickém vystoupení v Kanadě, kde červení koně skončili hluboko za tempem nejrychlejších, přiznal, že klíčem k úspěchu není revoluční auto, ale bezchybná příprava a přesné zvládnutí každého detailu.
„Je to dobrá lekce od Mercedesu,“ připustil Vasseur, informuje Motorsport.com. „Tři závody byli mimo, a teď mají obě auta na pódiu. Nemyslím si, že dramaticky změnili vůz. Od prvního kola v pátek byli připraveni a odvedli skvělou práci v přípravě.“
Vasseur tak nepřímo kritizoval i vlastní tým, který se potýkal se sérií chyb. Charles Leclerc havaroval už v prvním tréninku a kvůli opravám vynechal celý druhý. V kvalifikaci ho pak rozhodil moment ve špinavém vzduchu a skončil osmý, zatímco Lewis Hamilton, který se nacházel na podobném výkonnostním levelu, startoval pátý.
Ani závod se neobešel bez komplikací. Leclerc zpochybnil strategii týmu ohledně pneumatik a byl přesvědčen, že by mohl zvládnout závod s jedinou zastávkou. Ferrari ho ale převedlo na dvouzastávkovou strategii, čímž podle něj přišel o šanci bojovat vepředu. „Má pravdu v tom, že jsme neměli moc co ztratit,“ připustil Vasseur. „Mohli jsme riskovat, ale 50 kol na tvrdé sadě bylo příliš optimistické. Chyběly nám možná i data z víkendu, abychom to odhadli přesněji.“
Podle Vasseura však nebyla klíčovým problémem jen strategie, ale i špatná práce s pneumatikami. Ferrari se rozhodlo pro jinou směs než Russell a Verstappen, kteří stavěli svou kvalifikaci na středně tvrdé sadě a udělali z toho výhodu. „Hlavní problém je správně pochopit pneumatiky a zvolit ty vhodné už v pátek,“ řekl šéf Scuderie. „Rozdíl ve výkonu tentokrát nebyl mezi auty, ale v práci s gumami. To samé jsme viděli i v Monaku a Imole.“
Ferrari tak znovu nedokázalo proměnit rychlost v konzistentní výsledek, což se v tak těsném poli tvrdě trestá. „Dělali jsme chyby už od začátku, havárie v tréninku, chyba v kvalifikaci, marmot v závodě. Když není víkend stoprocentní, nemůžete očekávat skvělý výsledek,“ shrnul Vasseur.
Z jeho slov je zřejmé, že Ferrari má stále co dohánět – nejen po technické stránce, ale především v důslednosti a závodní preciznosti. V šampionátu, kde rozhodují detaily, se opakované selhání v exekuci stává velkou překážkou v cestě za vítězství.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.