Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Přestože sezóna 2026 klepe na dveře, Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých aktuálních jezdců, George Russella ani mladého talentovaného nováčka Kimiho Antonelliho. Zároveň se v zákulisí stále šeptá o možné bombě na přestupovém trhu: Max Verstappen v barvách stříbrných šípů. Spekulace, které ještě na jaře přiživila slabší forma Red Bullu, však George Russell bere s chladnou hlavou.
„Neberu to nijak osobně. Jak už jsem několikrát řekl, proč by týmy neměly chtít Maxe? Kdyby žádný jezdec neměl smlouvu, Max by byl volbou číslo jedna pro každý tým. To je zcela pochopitelné,“ reagoval Russell po své dominantní výhře v Kanadě pro Sky Sports. Sám však věří, že jeho pozice v Mercedesu není ohrožená: „Věděl jsem, že když budu podávat výkony, moje místo nebude v ohrožení. Cítím se být ve velmi dobré pozici.“
Ačkoli se objevily zprávy, že by mohl být na seznamu přání Aston Martinu, Russell zdůraznil, že jeho loajalita zůstává u týmu z Brackley. „Nemluvím s žádným jiným týmem. Vždy jsem říkal, že chci zůstat v Mercedesu a to se nezměnilo. Jsem jim vděčný za to, že mi dali šanci vstoupit do Formule 1.“
I přesto zatím žádná nová smlouva podepsaná není. Russell ani šéf týmu Toto Wolff se však tímto stavem nenechávají vyvést z míry. „Nemáme kam spěchat. Chceme vyhrávat společně, já i Kimi. Oba podáváme dobré výkony, tak proč měnit něco, co funguje?“ uzavírá Russell.
Toto Wolff, který Russella dlouhodobě podporuje od jeho juniorských let, potvrdil, že jednání o nové smlouvě probíhají podle plánu a že v týmu vládne dobrá atmosféra. Po odchodu Lewise Hamiltona se Russell přirozeně posunul do role lídra, kterou si svými výkony v roce 2025, včetně vítězství a čtyř pódií, plně zaslouží.
Jak poznamenal expert Sky Sports Martin Brundle: „George už není ve stínu Lewise. Když je vepředu, nepochybujete o tom, že to zvládne. Má rychlost, konzistenci i sebedůvěru. V Kanadě to bylo perfektní.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.