Ve středu dostal Charles Leclerc poprvé příležitost usednout za volant vozu Ferrari Formule 1 pro nadcházející sezonu 2025.
Na soukromé testovací dráze Ferrari ve Fioranu se Charles Leclerc a Lewis Hamilton poprvé setkali s vozem SF-25, který bude používat v sezoně 2025.
Oba jezdci, spolu se šéfem týmu Fredericem Vasseurem, se nejprve zúčastnili představení nových vozů a zbarvení na show F1 75 v Londýně, než vyrazili na italskou trať. Vasseur popsal Hamiltona jako emotivního, když byl poprvé veřejně představen jako jezdec Ferrari.
Leclerc následně absolvoval 100kilometrovou jízdu, aby se seznámil s novým vozem. Tento test je pouze úvodní fází přípravy, přičemž v příštím týdnu se oba jezdci přesunou do Bahrajnu, kde je čeká předsezónní testování s neomezenými jízdami.
Ferrari letos na SF-25 provedlo významné změny v naději, že zlepší své postavení v Poháru konstruktérů. Výsledky předsezónních testů v Bahrajnu budou klíčové pro stanovení strategie na začátek sezony.
Podle zprávy z Formula1.it se Charles Leclerc během svého debutu v letošním voze Ferrari soustředil na testování různých nastavení na soukromém okruhu v Fioranu. Díky specifické povaze tratě stihl absolvovat mnoho kol, než vyčerpal limit 100 km. I když okruh nebyl otevřen veřejnosti, tisíce lidí se přišly podívat na Leclerca a Hamiltona v akci, když převzal vůz.
Leclerc v rámci testování chvíli sledoval jiné vozidlo, aby získal materiál pro propagační účely, než mohl začít jezdit volněji.
Zpráva zdůrazňuje, že časy z této fáze sezóny jsou nevýznamné, protože Leclerc se stále seznamuje s novým vozem a není možné zjistit, jaké konkrétní nastavení bylo během testu použito.
Podle jejich názoru byl Leclercův nejrychlejší čas 56,6 sekundy, což je v porovnání s rekordem Michaela Schumachera, který činí 55,999, velmi působivé.
Jezdec | Monopost | Čas |
Michael Schumacher | F2004 (2004) | 55,999 |
Michael Schumacher | F2003-GA (2003) | 56,330 |
Charles Leclerc | SF-25 (2025) | 56,600 |
Charles Leclerc | SF-24 (2024) | 56,880 |
Na tiskové konferenci po prvním testování vozu Charles Leclerc zdůraznil, že Ferrari musí letos usilovat o vítězství v obou šampionátech. V rozhovoru pro Sky Sports Italia řekl: "Touha stát se mistrem světa byla vždy stejná. Miluji Ferrari a vyhrát titul tady by bylo naprosto neuvěřitelné. Snažím se udělat vše pro to, aby to bylo co nejrychleji."
Leclerc také ocenil práci celého týmu a uvedl, že nejen on, ale všichni v Ferrari "pracovali jako blázni," aby byli co nejlépe připraveni na první testy. "Mnoho dní v simulátoru, mnoho kol, všechno bylo užitečné," dodal. Fanoušci Ferrari budou nadšeni jeho odhodláním, protože Leclerc ví, že pokud má Ferrari nejrychlejší auto, má ideální příležitost získat svůj první titul.
Očekává se, že Leclerc bude mít v kvalifikaci výhodu nad Hamiltonem, což by mohlo vést Ferrari k upřednostnění své strategie během závodů. Z této pozice má šanci překonat dominanci Maxe Verstappena a stát se mistrem světa.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.