Ve středu dostal Charles Leclerc poprvé příležitost usednout za volant vozu Ferrari Formule 1 pro nadcházející sezonu 2025.
Na soukromé testovací dráze Ferrari ve Fioranu se Charles Leclerc a Lewis Hamilton poprvé setkali s vozem SF-25, který bude používat v sezoně 2025.
Oba jezdci, spolu se šéfem týmu Fredericem Vasseurem, se nejprve zúčastnili představení nových vozů a zbarvení na show F1 75 v Londýně, než vyrazili na italskou trať. Vasseur popsal Hamiltona jako emotivního, když byl poprvé veřejně představen jako jezdec Ferrari.
Leclerc následně absolvoval 100kilometrovou jízdu, aby se seznámil s novým vozem. Tento test je pouze úvodní fází přípravy, přičemž v příštím týdnu se oba jezdci přesunou do Bahrajnu, kde je čeká předsezónní testování s neomezenými jízdami.
Ferrari letos na SF-25 provedlo významné změny v naději, že zlepší své postavení v Poháru konstruktérů. Výsledky předsezónních testů v Bahrajnu budou klíčové pro stanovení strategie na začátek sezony.
Podle zprávy z Formula1.it se Charles Leclerc během svého debutu v letošním voze Ferrari soustředil na testování různých nastavení na soukromém okruhu v Fioranu. Díky specifické povaze tratě stihl absolvovat mnoho kol, než vyčerpal limit 100 km. I když okruh nebyl otevřen veřejnosti, tisíce lidí se přišly podívat na Leclerca a Hamiltona v akci, když převzal vůz.
Leclerc v rámci testování chvíli sledoval jiné vozidlo, aby získal materiál pro propagační účely, než mohl začít jezdit volněji.
Zpráva zdůrazňuje, že časy z této fáze sezóny jsou nevýznamné, protože Leclerc se stále seznamuje s novým vozem a není možné zjistit, jaké konkrétní nastavení bylo během testu použito.
Podle jejich názoru byl Leclercův nejrychlejší čas 56,6 sekundy, což je v porovnání s rekordem Michaela Schumachera, který činí 55,999, velmi působivé.
Jezdec | Monopost | Čas |
Michael Schumacher | F2004 (2004) | 55,999 |
Michael Schumacher | F2003-GA (2003) | 56,330 |
Charles Leclerc | SF-25 (2025) | 56,600 |
Charles Leclerc | SF-24 (2024) | 56,880 |
Na tiskové konferenci po prvním testování vozu Charles Leclerc zdůraznil, že Ferrari musí letos usilovat o vítězství v obou šampionátech. V rozhovoru pro Sky Sports Italia řekl: "Touha stát se mistrem světa byla vždy stejná. Miluji Ferrari a vyhrát titul tady by bylo naprosto neuvěřitelné. Snažím se udělat vše pro to, aby to bylo co nejrychleji."
Leclerc také ocenil práci celého týmu a uvedl, že nejen on, ale všichni v Ferrari "pracovali jako blázni," aby byli co nejlépe připraveni na první testy. "Mnoho dní v simulátoru, mnoho kol, všechno bylo užitečné," dodal. Fanoušci Ferrari budou nadšeni jeho odhodláním, protože Leclerc ví, že pokud má Ferrari nejrychlejší auto, má ideální příležitost získat svůj první titul.
Očekává se, že Leclerc bude mít v kvalifikaci výhodu nad Hamiltonem, což by mohlo vést Ferrari k upřednostnění své strategie během závodů. Z této pozice má šanci překonat dominanci Maxe Verstappena a stát se mistrem světa.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.