Ve středu dostal Charles Leclerc poprvé příležitost usednout za volant vozu Ferrari Formule 1 pro nadcházející sezonu 2025.
Na soukromé testovací dráze Ferrari ve Fioranu se Charles Leclerc a Lewis Hamilton poprvé setkali s vozem SF-25, který bude používat v sezoně 2025.
Oba jezdci, spolu se šéfem týmu Fredericem Vasseurem, se nejprve zúčastnili představení nových vozů a zbarvení na show F1 75 v Londýně, než vyrazili na italskou trať. Vasseur popsal Hamiltona jako emotivního, když byl poprvé veřejně představen jako jezdec Ferrari.
Leclerc následně absolvoval 100kilometrovou jízdu, aby se seznámil s novým vozem. Tento test je pouze úvodní fází přípravy, přičemž v příštím týdnu se oba jezdci přesunou do Bahrajnu, kde je čeká předsezónní testování s neomezenými jízdami.
Ferrari letos na SF-25 provedlo významné změny v naději, že zlepší své postavení v Poháru konstruktérů. Výsledky předsezónních testů v Bahrajnu budou klíčové pro stanovení strategie na začátek sezony.
Podle zprávy z Formula1.it se Charles Leclerc během svého debutu v letošním voze Ferrari soustředil na testování různých nastavení na soukromém okruhu v Fioranu. Díky specifické povaze tratě stihl absolvovat mnoho kol, než vyčerpal limit 100 km. I když okruh nebyl otevřen veřejnosti, tisíce lidí se přišly podívat na Leclerca a Hamiltona v akci, když převzal vůz.
Leclerc v rámci testování chvíli sledoval jiné vozidlo, aby získal materiál pro propagační účely, než mohl začít jezdit volněji.
Zpráva zdůrazňuje, že časy z této fáze sezóny jsou nevýznamné, protože Leclerc se stále seznamuje s novým vozem a není možné zjistit, jaké konkrétní nastavení bylo během testu použito.
Podle jejich názoru byl Leclercův nejrychlejší čas 56,6 sekundy, což je v porovnání s rekordem Michaela Schumachera, který činí 55,999, velmi působivé.
Jezdec | Monopost | Čas |
Michael Schumacher | F2004 (2004) | 55,999 |
Michael Schumacher | F2003-GA (2003) | 56,330 |
Charles Leclerc | SF-25 (2025) | 56,600 |
Charles Leclerc | SF-24 (2024) | 56,880 |
Na tiskové konferenci po prvním testování vozu Charles Leclerc zdůraznil, že Ferrari musí letos usilovat o vítězství v obou šampionátech. V rozhovoru pro Sky Sports Italia řekl: "Touha stát se mistrem světa byla vždy stejná. Miluji Ferrari a vyhrát titul tady by bylo naprosto neuvěřitelné. Snažím se udělat vše pro to, aby to bylo co nejrychleji."
Leclerc také ocenil práci celého týmu a uvedl, že nejen on, ale všichni v Ferrari "pracovali jako blázni," aby byli co nejlépe připraveni na první testy. "Mnoho dní v simulátoru, mnoho kol, všechno bylo užitečné," dodal. Fanoušci Ferrari budou nadšeni jeho odhodláním, protože Leclerc ví, že pokud má Ferrari nejrychlejší auto, má ideální příležitost získat svůj první titul.
Očekává se, že Leclerc bude mít v kvalifikaci výhodu nad Hamiltonem, což by mohlo vést Ferrari k upřednostnění své strategie během závodů. Z této pozice má šanci překonat dominanci Maxe Verstappena a stát se mistrem světa.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.