Během show F1 75 LIVE v londýnské O2 aréně představily všechny týmy své monoposty a jejich zbarvení pro letošní sezónu.
Formule 1 v letošním roce poprvé připravilo hromadné představení zbarvení vozů pro letošní sezónu, které se konalo v londýnské O2 aréně. Stalo se tak se tak u příležitosti 75. výročí šampionátu Formule 1, který, odstartoval svoji historii v roce 1950.
Některé týmy už své vozy představily přímo na trati. McLaren, Williams a Haas ukázaly speciální jednorázová zbarvení během testovacích jízd.
Prvním týmem, který odhalil svůj monopost, byl Stake F1 Team KICK Sauber s Nicem Hulkenbergem a Gabrielem Bortoletem. Vůz C45 je laděn do kombinace zelené a černé, které se harmonicky prolínají.
Druhým týmem, který odhalil své zbarvení, je Atlassian Williams Racing s Carlosem Sainzem a Alexem Albonem. Vůz FW47 je laděn do modré barvy se světlými a tmavými odstíny modré.
Tým Visa Cash App Racing Bulls s vozem VCARB 02 a jezdci Yukim Tsunodou a Isackem Hadjarem zvolil bílou barvu s jemnými nádechy modré, připomínající speciální zbarvení Red Bullu z Velké ceny Turecka 2021.
Vůz VF-25 týmu MoneyGram Haas F1 Team byl viděn již začátkem týdne prostřednictvím uniklých záběrů ze soukromého testování na Silverstonu. Americký tým s jezdeckou sestavou Esteban Ocon a Oliver Bearman zůstal věrný své tradiční barevné kombinaci černé, bílé a červené, přičemž letos dominuje bílá.
BWT Alpine Formula One Team, s jezdci Pierre Gasly a Jack Doohan, vsadil letos na výrazně pestřejší zbarvení než v loňské sezóně. Monopost AP25 je laděn převážně do růžové, kterou doplňuje tmavší odstín modré.
Aston Martin Aramco F1 Team zahájil představení svých jezdců, Fernanda Alonsa a Lance Strolla, stylově za doprovodu ikonických melodií Jamese Bonda. Monopost AMR25 je laděn v tradiční britské zelené, doplněné černými bočnicemi a jemnými bílými detaily.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team v čele Georgem Russellem a mladým nováčkem Kimim Andrea Antonellim představil monopost v podobném zbarvení jako loňský rok.
Oracle Red Bull Racing, vedený čtyřnásobným mistrem světa Maxem Verstappenem a novým členem týmu Liamem Lawsonem, představil vůz RB21. Zbarvení vozu, i když ne tak překvapivý oproti předchozích letům, stále přináší moderní a výrazný design.
Scuderia Ferrari HP představuje s Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem monopost SF-25, který je laděn do tmavšího odstínu červené s bílými pruhy. Tento design již naznačovalo zbarvení týmového oblečení a jezdeckých kombinéz.
Na závěr večera přišlo odhalení nového monopostu týmu McLaren, který loni vyhrál šampionát konstruktérů. Monopost MCL39, jenž letos povedou Lando Norris a Oscar Piastri, byl představen vedle dalších vítězných vozů z bohaté historie týmu. Vůz si zachovává ikonický papayový odstín, doplněný černými prvky.
Oficiální předsezonní testy v Bahrajnu začínají příští týden, od 26. do 28. února. Nové monoposty se poprvé ukážou na trati a týmy budou testovat řadu vylepšení před prvním závodem sezóny v Austrálii, který se uskuteční 16. března.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, Aldalší dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.