Během show F1 75 LIVE v londýnské O2 aréně představily všechny týmy své monoposty a jejich zbarvení pro letošní sezónu.
Formule 1 v letošním roce poprvé připravilo hromadné představení zbarvení vozů pro letošní sezónu, které se konalo v londýnské O2 aréně. Stalo se tak se tak u příležitosti 75. výročí šampionátu Formule 1, který, odstartoval svoji historii v roce 1950.
Některé týmy už své vozy představily přímo na trati. McLaren, Williams a Haas ukázaly speciální jednorázová zbarvení během testovacích jízd.
Prvním týmem, který odhalil svůj monopost, byl Stake F1 Team KICK Sauber s Nicem Hulkenbergem a Gabrielem Bortoletem. Vůz C45 je laděn do kombinace zelené a černé, které se harmonicky prolínají.
Druhým týmem, který odhalil své zbarvení, je Atlassian Williams Racing s Carlosem Sainzem a Alexem Albonem. Vůz FW47 je laděn do modré barvy se světlými a tmavými odstíny modré.
Tým Visa Cash App Racing Bulls s vozem VCARB 02 a jezdci Yukim Tsunodou a Isackem Hadjarem zvolil bílou barvu s jemnými nádechy modré, připomínající speciální zbarvení Red Bullu z Velké ceny Turecka 2021.
Vůz VF-25 týmu MoneyGram Haas F1 Team byl viděn již začátkem týdne prostřednictvím uniklých záběrů ze soukromého testování na Silverstonu. Americký tým s jezdeckou sestavou Esteban Ocon a Oliver Bearman zůstal věrný své tradiční barevné kombinaci černé, bílé a červené, přičemž letos dominuje bílá.
BWT Alpine Formula One Team, s jezdci Pierre Gasly a Jack Doohan, vsadil letos na výrazně pestřejší zbarvení než v loňské sezóně. Monopost AP25 je laděn převážně do růžové, kterou doplňuje tmavší odstín modré.
Aston Martin Aramco F1 Team zahájil představení svých jezdců, Fernanda Alonsa a Lance Strolla, stylově za doprovodu ikonických melodií Jamese Bonda. Monopost AMR25 je laděn v tradiční britské zelené, doplněné černými bočnicemi a jemnými bílými detaily.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team v čele Georgem Russellem a mladým nováčkem Kimim Andrea Antonellim představil monopost v podobném zbarvení jako loňský rok.
Oracle Red Bull Racing, vedený čtyřnásobným mistrem světa Maxem Verstappenem a novým členem týmu Liamem Lawsonem, představil vůz RB21. Zbarvení vozu, i když ne tak překvapivý oproti předchozích letům, stále přináší moderní a výrazný design.
Scuderia Ferrari HP představuje s Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem monopost SF-25, který je laděn do tmavšího odstínu červené s bílými pruhy. Tento design již naznačovalo zbarvení týmového oblečení a jezdeckých kombinéz.
Na závěr večera přišlo odhalení nového monopostu týmu McLaren, který loni vyhrál šampionát konstruktérů. Monopost MCL39, jenž letos povedou Lando Norris a Oscar Piastri, byl představen vedle dalších vítězných vozů z bohaté historie týmu. Vůz si zachovává ikonický papayový odstín, doplněný černými prvky.
Oficiální předsezonní testy v Bahrajnu začínají příští týden, od 26. do 28. února. Nové monoposty se poprvé ukážou na trati a týmy budou testovat řadu vylepšení před prvním závodem sezóny v Austrálii, který se uskuteční 16. března.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.