Lewis Hamilton se připojil k týmu Ferrari a připravuje se na předsezónní testy, které začnou příští týden v Bahrajnu.
Ferrari odhalilo svůj nový monopost SF25 na představení F175 Formule 1 v Londýně, kde Lewis Hamilton poprvé veřejně vystoupil v červeném týmu. Po akci se britský jezdec spolu s kolegou Charlesem Leclercem vydal zpět do Itálie, aby se připravil na první testování nového vozu na dráze Fiorano.
Ferrari doufá, že zimní vylepšení vozu zvýší jejich šance na zisk titulu po 17 letech čekání, zejména po těsném závěru sezóny 2024, kdy zaostali pouze o 14 bodů za vítězným týmem v Poháru konstruktérů. Hamilton sice označil své první týdny u Ferrari za náročné, přiznal ale, že přechod do nového prostředí, včetně učení se nového jazyka, je výzvou.
Podle bývalého jezdce F1 Gerharda Bergera Hamilton přináší do Ferrari podporu, kterou Leclerc nemůže poskytnout. Tento faktor by mohl být klíčový, jelikož se očekává, že s Hamiltonem přijdou i další vysoce kvalitní inženýři, což by mohlo pomoci týmu v budoucím úsilí o vítězství.
Hamiltonův debut za Ferrari se uksuteční, jak jistě všichni fanouškové vědí, při Velké ceně Austrálie, která se koná mezi 14. a 16. březnem. V loňském roce zde Ferrari s Carlosem Sainzem slavilo vítězství. I když není jisté, že se letos znovu dostanou na první místo, tým se od loňska s novým vozem výrazně zlepšil a očekává se, že budou silnější konkurencí v boji o titul.
Ferrari během loňské sezóny vykázalo výrazný vývoj, který je udržel v boji o vítězství až do závodu na Velké ceně Abú Zabí.
Po několika týdnech adaptace v novém týmu se Lewis Hamilton před svým debutem ve Ferrari rozhodl fanouškům poslat vzkaz v italštině. "Jsem rád, že s vámi ve Ferrari mohu začít toto nové dobrodružství. Jsem velmi nadšený," uvedl.
Lewis Hamilton včera poprvé vyrazil na trať ve Fioranu s novým vozem Ferrari SF25, který by měl tým vrátit zpět na vítěznou cestu. Vůz pro rok 2025 je vybaven "zcela přepracovaným" předním zavěšením, přechodem z push-rod na pull-rod konfiguraci. Tento krok by mohl znamenat klíčovou technickou změnu, která přinese výhody, ale konkrétní výsledky budou jasné až po testování v Melbourne. Ferrari se připravuje na sezónu 2025 s nadějí, že se jim podaří přivézt domů nějaké trofeje, než dojde k velkým změnám v technických pravidlech v roce 2026.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.