Lewis Hamilton se připojil k týmu Ferrari a připravuje se na předsezónní testy, které začnou příští týden v Bahrajnu.
Ferrari odhalilo svůj nový monopost SF25 na představení F175 Formule 1 v Londýně, kde Lewis Hamilton poprvé veřejně vystoupil v červeném týmu. Po akci se britský jezdec spolu s kolegou Charlesem Leclercem vydal zpět do Itálie, aby se připravil na první testování nového vozu na dráze Fiorano.
Ferrari doufá, že zimní vylepšení vozu zvýší jejich šance na zisk titulu po 17 letech čekání, zejména po těsném závěru sezóny 2024, kdy zaostali pouze o 14 bodů za vítězným týmem v Poháru konstruktérů. Hamilton sice označil své první týdny u Ferrari za náročné, přiznal ale, že přechod do nového prostředí, včetně učení se nového jazyka, je výzvou.
Podle bývalého jezdce F1 Gerharda Bergera Hamilton přináší do Ferrari podporu, kterou Leclerc nemůže poskytnout. Tento faktor by mohl být klíčový, jelikož se očekává, že s Hamiltonem přijdou i další vysoce kvalitní inženýři, což by mohlo pomoci týmu v budoucím úsilí o vítězství.
Hamiltonův debut za Ferrari se uksuteční, jak jistě všichni fanouškové vědí, při Velké ceně Austrálie, která se koná mezi 14. a 16. březnem. V loňském roce zde Ferrari s Carlosem Sainzem slavilo vítězství. I když není jisté, že se letos znovu dostanou na první místo, tým se od loňska s novým vozem výrazně zlepšil a očekává se, že budou silnější konkurencí v boji o titul.
Ferrari během loňské sezóny vykázalo výrazný vývoj, který je udržel v boji o vítězství až do závodu na Velké ceně Abú Zabí.
Po několika týdnech adaptace v novém týmu se Lewis Hamilton před svým debutem ve Ferrari rozhodl fanouškům poslat vzkaz v italštině. "Jsem rád, že s vámi ve Ferrari mohu začít toto nové dobrodružství. Jsem velmi nadšený," uvedl.
Lewis Hamilton včera poprvé vyrazil na trať ve Fioranu s novým vozem Ferrari SF25, který by měl tým vrátit zpět na vítěznou cestu. Vůz pro rok 2025 je vybaven "zcela přepracovaným" předním zavěšením, přechodem z push-rod na pull-rod konfiguraci. Tento krok by mohl znamenat klíčovou technickou změnu, která přinese výhody, ale konkrétní výsledky budou jasné až po testování v Melbourne. Ferrari se připravuje na sezónu 2025 s nadějí, že se jim podaří přivézt domů nějaké trofeje, než dojde k velkým změnám v technických pravidlech v roce 2026.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.