Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před nadcházející Velkou cenou Rakouska stále doznívá kolize mezi jezdci McLarenu, Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, ke které došlo během závodu v Montrealu. Norris, který v průběžném pořadí šampionátu zaostává za Piastrim o 22 bodů, v incidentu narazil zezadu do svého týmového kolegy a musel ze závodu odstoupit.
„Bylo to dobré pochopení všeho, uvědomili jsme si naše myšlenky a vzájemně si to vysvětlili i týmu,“ popsal situaci Norris, informuje Sky Sports. „Jasně jsem dal najevo hned od začátku, že jsem to špatně odhadl a beru na sebe plnou vinu. Samozřejmě to nebyly nejpříjemnější rozhovory, ale bylo nutné je vést, protože nejde jen o mě, ale o to, jak si vedeme jako tým. Všichni víme, jaké bylo pravidlo číslo jedna – a to platí dál.“
Norris dodal, že přes nepříjemné chvíle mu diskuze pomohly a že některé věci nyní v McLarenu fungují lépe než před kanadským závodem. „Z nepříznivých okolností jsme hodně získali, spousta věcí se posílila,“ řekl.
Oscar Piastri, jehož série osmi po sobě jdoucích pódií v Montrealu skončila čtvrtým místem, ubezpečil, že mezi nimi není žádné napětí a že jsou oba připraveni i nadále soutěžit bez dalších kolizí. „Nemyslím si, že by se něco měnilo. Já osobně neplánuji nic jiného, pokud by Lando něco změnil, je to jeho věc. Čeká nás ještě dlouhá sezóna a předpokládám, že souboj bude těsný,“ uvedl.
Vedoucí týmu Andrea Stella po kolizi vyzval jezdce k lepšímu úsudku. Norris přijal plnou zodpovědnost a věří, že tím dal dobrý příklad celému týmu. „Tým pro mě znamená všechno – lidi, s nimiž jsem vyrůstal, a kteří mi dali šanci v F1. Chci s McLarenem vyhrávat,“ řekl Norris. „Bylo to pro mě velmi bolestivé, protože to byl můj týmový kolega, a to je poslední, co bych chtěl. Cítil jsem se špatně za celý tým. Byly to těžké dny, ale pomohlo mi mluvit s Andreou, Zakem i s celým týmem, abychom se co nejrychleji posunuli dál.“
Oba piloti také připustili, že McLaren v Kanadě neukázal takovou formu, jakou očekávali. Piastri zmínil, že konkurence v teplých podmínkách dohnala jejich výkon a doufá, že to byla spíše jednorázová záležitost. „V kvalifikaci jsme skončili dál vzadu, ale věřím, že jsme pochopili, co se pokazilo, a že v Rakousku budeme znovu silní,“ dodal.
McLaren navíc plánuje před startem závodu využít nových dílů na vozech obou jezdců, které by měly přispět ke zlepšení rychlosti a konkurenceschopnosti.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.