Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Před Velkou cenou Rakouska na sebe Max Verstappen upoutal pozornost ne svým jezdeckým výkonem, ale tím, že na tiskové konferenci prakticky mlčel. Na otázky týkající se pravidel, bodového systému i FIA odpovídal opakovaně jen „bez komentáře“. Když se ho novináři zeptali, jestli kvůli hrozbě distancu změní svůj styl jízdy, podrážděně odvětil: „To je vtip? To je nějaká past? Tuhle otázku dostávám každý víkend. Nemám k tomu co dodat.“
O něco uvolněnější byl Verstappen až později během dne, když hovořil s nizozemskými novináři v zázemí Red Bullu. Vysvětlil, že jeho strohost pramenila z frustrace. Podle něj byly otázky stejné jako při minulé Velké ceně v Montrealu a zároveň cítí, že v rámci oficiálních struktur F1 už nemůže být otevřeně kritický. „Byla to skvělá tiskovka, fakt mě bavila,“ poznamenal ironicky. „Otázky byly stejné jako posledně. Tak jsem prostě neříkal nic. Ulehčím si život. Řeknu ‘no comment’ a tím to končí.“
Podle Verstappena však za jeho zdrženlivostí není jen opakování dotazů. Vnímá, že každá slova mohou být proti němu použita, což v prostředí přísně regulovaném FIA představuje značné riziko. „Rozhodně to druhé. To už teď všichni víme. Jsou otázky, na které prostě nemá cenu odpovídat, i když na ně máte názor,“ uvedl. „Už mi není dovoleno být kritický.“
Tato opatrnost se podle něj vztahuje i na méně formální rozhovory mimo oficiální konference. „I tady, jo. Protože i to se zaznamenává. Pak lidé napíšou ‘Max řekl tohle, Max řekl tamto’ a udělají z toho aféru. Všechno se může vyložit jako kritika a za to můžete být potrestáni.“
Zákulisní napětí mezi jezdci a federací se znovu zvýšilo poté, co FIA vydala novou verzi pokynů pro stewardy. Dokument upozorňuje, že může být trestáno „jakékoliv slovo, čin nebo písemné vyjádření, které poškodilo morální integritu FIA, její orgány, členy nebo funkcionáře, nebo obecně zájmy motoristického sportu či hodnoty, které FIA hájí“. Právě na tento neurčitý článek se Verstappen odvolává, když tvrdí, že raději neřekne nic.
Na otázku, zda se situace může změnit, Verstappen neodpověděl příliš optimisticky, ale připustil, že k určitému dialogu s FIA časem pravděpodobně dojde. „Možná to jednou přijde samo.“ A s úsměvem dodal: „Možná, když s tím budu pokračovat dost dlouho.“
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.