Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Před Velkou cenou Rakouska na sebe Max Verstappen upoutal pozornost ne svým jezdeckým výkonem, ale tím, že na tiskové konferenci prakticky mlčel. Na otázky týkající se pravidel, bodového systému i FIA odpovídal opakovaně jen „bez komentáře“. Když se ho novináři zeptali, jestli kvůli hrozbě distancu změní svůj styl jízdy, podrážděně odvětil: „To je vtip? To je nějaká past? Tuhle otázku dostávám každý víkend. Nemám k tomu co dodat.“
O něco uvolněnější byl Verstappen až později během dne, když hovořil s nizozemskými novináři v zázemí Red Bullu. Vysvětlil, že jeho strohost pramenila z frustrace. Podle něj byly otázky stejné jako při minulé Velké ceně v Montrealu a zároveň cítí, že v rámci oficiálních struktur F1 už nemůže být otevřeně kritický. „Byla to skvělá tiskovka, fakt mě bavila,“ poznamenal ironicky. „Otázky byly stejné jako posledně. Tak jsem prostě neříkal nic. Ulehčím si život. Řeknu ‘no comment’ a tím to končí.“
Podle Verstappena však za jeho zdrženlivostí není jen opakování dotazů. Vnímá, že každá slova mohou být proti němu použita, což v prostředí přísně regulovaném FIA představuje značné riziko. „Rozhodně to druhé. To už teď všichni víme. Jsou otázky, na které prostě nemá cenu odpovídat, i když na ně máte názor,“ uvedl. „Už mi není dovoleno být kritický.“
Tato opatrnost se podle něj vztahuje i na méně formální rozhovory mimo oficiální konference. „I tady, jo. Protože i to se zaznamenává. Pak lidé napíšou ‘Max řekl tohle, Max řekl tamto’ a udělají z toho aféru. Všechno se může vyložit jako kritika a za to můžete být potrestáni.“
Zákulisní napětí mezi jezdci a federací se znovu zvýšilo poté, co FIA vydala novou verzi pokynů pro stewardy. Dokument upozorňuje, že může být trestáno „jakékoliv slovo, čin nebo písemné vyjádření, které poškodilo morální integritu FIA, její orgány, členy nebo funkcionáře, nebo obecně zájmy motoristického sportu či hodnoty, které FIA hájí“. Právě na tento neurčitý článek se Verstappen odvolává, když tvrdí, že raději neřekne nic.
Na otázku, zda se situace může změnit, Verstappen neodpověděl příliš optimisticky, ale připustil, že k určitému dialogu s FIA časem pravděpodobně dojde. „Možná to jednou přijde samo.“ A s úsměvem dodal: „Možná, když s tím budu pokračovat dost dlouho.“
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.