Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Šéf Red Bullu Christian Horner se po Velké ceně Emilia-Romagna v Imole zaměřil na vnitřní dynamiku týmu McLaren, který se díky skvělé formě svých dvou jezdců dostává do čela boje o šampionát. Podle něj by ale právě skutečnost, že jsou v mixu o titul dva týmoví kolegové, mohla vést k momentům, kdy „vlastní zájmy převáží nad těmi týmovými“.
„Máte dva jezdce, kteří bojují o titul mistra světa. A v určitém bodě začne vlastní ambice převažovat nad zájmem týmu. To je ten střet,“ prohlásil Horner po závodě, kde McLaren ponechal volný průběh souboji mezi Norrisem a Piastrim, přestože hrozilo, že si navzájem seberou čas.
Souboj obou jezdců přišel po pozdní zastávce Norrise během fáze virtuálního safety caru, která jej odsunula za týmového kolegu. McLaren se nerozhodl pro týmovou režii a nechal je závodit. Výsledkem byl těsný souboj v šikaně Tamburello, kde Piastri tvrdě bránil vnitřní stopu. Norris nakonec prošel, ale podle Hornera bylo dobře, že nedošlo ke kontaktu.
„Bylo vidět, že Oscar tlačil na začátku hodně a začala se mu dělat krupice na pravé přední pneumatice,“ vysvětloval Horner strategické pozadí McLarenů po závodě. „Byli na hraně mezi jednou a dvěma zastávkami. Jenže délka boxové uličky v Imole, 27 sekund, znamená, že jakmile zastavíte, spadnete do dopravní zácpy.“
To otevřelo prostor pro Verstappena, který se na čele mohl soustředit na správu tempa. „I když měl Lando za sebou čistý vzduch, dokázali jsme si udržet náskok devíti až devíti a půl sekundy bez větších problémů,“ uvedl Horner.
Bezprostřední závěr závodu přinesl další klíčové momenty. Po plnohodnotném safety caru oba McLareny znovu měnily pneumatiky, ale Norris tím opět spadl za Piastriho. Horner zde opět viděl potenciální jiskření. „Bylo to těsné. Je chvályhodné, že McLaren nechal jezdce závodit, ale je jasné, že podobné situace budou přibývat, čím víc půjde o titul,“ varoval.
Z pohledu Red Bullu však Imola přinesla pozitivní výsledek. Horner ocenil Verstappenovu kontrolu tempa i práci s pneumatikami. „Měli jsme rychlost na to, abychom pokryli všechno, co mohli hodit do hry. Max jel chytře a přesto si budoval náskok. Je to poprvé po delší době, co jsme byli v tak komfortní pozici.“
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.