Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Šéf Red Bullu Christian Horner se po Velké ceně Emilia-Romagna v Imole zaměřil na vnitřní dynamiku týmu McLaren, který se díky skvělé formě svých dvou jezdců dostává do čela boje o šampionát. Podle něj by ale právě skutečnost, že jsou v mixu o titul dva týmoví kolegové, mohla vést k momentům, kdy „vlastní zájmy převáží nad těmi týmovými“.
„Máte dva jezdce, kteří bojují o titul mistra světa. A v určitém bodě začne vlastní ambice převažovat nad zájmem týmu. To je ten střet,“ prohlásil Horner po závodě, kde McLaren ponechal volný průběh souboji mezi Norrisem a Piastrim, přestože hrozilo, že si navzájem seberou čas.
Souboj obou jezdců přišel po pozdní zastávce Norrise během fáze virtuálního safety caru, která jej odsunula za týmového kolegu. McLaren se nerozhodl pro týmovou režii a nechal je závodit. Výsledkem byl těsný souboj v šikaně Tamburello, kde Piastri tvrdě bránil vnitřní stopu. Norris nakonec prošel, ale podle Hornera bylo dobře, že nedošlo ke kontaktu.
„Bylo vidět, že Oscar tlačil na začátku hodně a začala se mu dělat krupice na pravé přední pneumatice,“ vysvětloval Horner strategické pozadí McLarenů po závodě. „Byli na hraně mezi jednou a dvěma zastávkami. Jenže délka boxové uličky v Imole, 27 sekund, znamená, že jakmile zastavíte, spadnete do dopravní zácpy.“
To otevřelo prostor pro Verstappena, který se na čele mohl soustředit na správu tempa. „I když měl Lando za sebou čistý vzduch, dokázali jsme si udržet náskok devíti až devíti a půl sekundy bez větších problémů,“ uvedl Horner.
Bezprostřední závěr závodu přinesl další klíčové momenty. Po plnohodnotném safety caru oba McLareny znovu měnily pneumatiky, ale Norris tím opět spadl za Piastriho. Horner zde opět viděl potenciální jiskření. „Bylo to těsné. Je chvályhodné, že McLaren nechal jezdce závodit, ale je jasné, že podobné situace budou přibývat, čím víc půjde o titul,“ varoval.
Z pohledu Red Bullu však Imola přinesla pozitivní výsledek. Horner ocenil Verstappenovu kontrolu tempa i práci s pneumatikami. „Měli jsme rychlost na to, abychom pokryli všechno, co mohli hodit do hry. Max jel chytře a přesto si budoval náskok. Je to poprvé po delší době, co jsme byli v tak komfortní pozici.“
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.