Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Šéf Red Bullu Christian Horner se po Velké ceně Emilia-Romagna v Imole zaměřil na vnitřní dynamiku týmu McLaren, který se díky skvělé formě svých dvou jezdců dostává do čela boje o šampionát. Podle něj by ale právě skutečnost, že jsou v mixu o titul dva týmoví kolegové, mohla vést k momentům, kdy „vlastní zájmy převáží nad těmi týmovými“.
„Máte dva jezdce, kteří bojují o titul mistra světa. A v určitém bodě začne vlastní ambice převažovat nad zájmem týmu. To je ten střet,“ prohlásil Horner po závodě, kde McLaren ponechal volný průběh souboji mezi Norrisem a Piastrim, přestože hrozilo, že si navzájem seberou čas.
Souboj obou jezdců přišel po pozdní zastávce Norrise během fáze virtuálního safety caru, která jej odsunula za týmového kolegu. McLaren se nerozhodl pro týmovou režii a nechal je závodit. Výsledkem byl těsný souboj v šikaně Tamburello, kde Piastri tvrdě bránil vnitřní stopu. Norris nakonec prošel, ale podle Hornera bylo dobře, že nedošlo ke kontaktu.
„Bylo vidět, že Oscar tlačil na začátku hodně a začala se mu dělat krupice na pravé přední pneumatice,“ vysvětloval Horner strategické pozadí McLarenů po závodě. „Byli na hraně mezi jednou a dvěma zastávkami. Jenže délka boxové uličky v Imole, 27 sekund, znamená, že jakmile zastavíte, spadnete do dopravní zácpy.“
To otevřelo prostor pro Verstappena, který se na čele mohl soustředit na správu tempa. „I když měl Lando za sebou čistý vzduch, dokázali jsme si udržet náskok devíti až devíti a půl sekundy bez větších problémů,“ uvedl Horner.
Bezprostřední závěr závodu přinesl další klíčové momenty. Po plnohodnotném safety caru oba McLareny znovu měnily pneumatiky, ale Norris tím opět spadl za Piastriho. Horner zde opět viděl potenciální jiskření. „Bylo to těsné. Je chvályhodné, že McLaren nechal jezdce závodit, ale je jasné, že podobné situace budou přibývat, čím víc půjde o titul,“ varoval.
Z pohledu Red Bullu však Imola přinesla pozitivní výsledek. Horner ocenil Verstappenovu kontrolu tempa i práci s pneumatikami. „Měli jsme rychlost na to, abychom pokryli všechno, co mohli hodit do hry. Max jel chytře a přesto si budoval náskok. Je to poprvé po delší době, co jsme byli v tak komfortní pozici.“
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.