Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Tým McLaren, který v letošní sezoně pravidelně patří k nejsilnějším, musel tentokrát na okruhu v Imole uznat převahu soupeře. Lando Norris si dojel pro druhé místo, Oscar Piastri pro třetí, zatímco Max Verstappen a Red Bull předvedli velmi silný výkon, díky kterému zvítězili a opět výrazně promluvili do průběžného pořadí šampionátu.
Verstappen už v první zatáčce předvedl mistrovský manévr, když se v nájezdu zvenčí elegantně dostal před Piastriho. Australan přitom zdánlivě blokoval George Russella, což umožnilo Nizozemci pozdější brzdění a rychlé převzetí vedení. Poté Verstappen navýšil náskok, který si udržel až do cíle, i přes zásah safety caru v závěru, který na chvíli zamíchal kartami.
McLaren vstoupil do sezony s nejlepším závodním tempem, ale závod v Imole ukázal, že Red Bull s Maxem Verstappenem po posledních vylepšeních opět dostali zpět rychlost. Šéf týmu Andrea Stella to po závodě popsal bez příkras: „Myslím, že jsme dnes, jak jsem říkal už před závodem, vyzkoušeli různé taktiky, abychom Maxe porazili, ale nikdy jsem neměl pocit, že máme dostatečné tempo,“ informuje GPblog.
V posledních deseti kolech, kdy se po zásahu safety caru znovu rozjelo závodní tempo, se nabízela možnost, že Lando Norris dostane šanci předjet Oscara Piastriho a pokusit se dotáhnout na vedoucího Verstappena. McLaren se ale rozhodl tuto strategii nerealizovat.
„I kdyby Lando předjel Oscara a pokusil se dotáhnout na Maxe, Verstappen by okamžitě zareagoval. Na této trati musíte být zhruba o sedm až osm desetin sekundy rychlejší, abyste vůbec měli šanci na předjetí, takže to jednoduše nebylo realistické,“ vysvětlil šéf McLarenu Andrea Stella. „Rozhodující byla spíše výměna pozic a události v prvním kole.“
McLaren sice stále ukazuje své kvality, ale Imola jasně ukázala, že Red Bull s Verstappenem je i nadále silným soupeřem, který dokáže zaskočit i favority sezony. Tým musí dál hledat cesty, jak reagovat na rychlý vývoj a nepolevovat v práci, pokud chce letos úspěšně konkurovat.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.