Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Tým McLaren, který v letošní sezoně pravidelně patří k nejsilnějším, musel tentokrát na okruhu v Imole uznat převahu soupeře. Lando Norris si dojel pro druhé místo, Oscar Piastri pro třetí, zatímco Max Verstappen a Red Bull předvedli velmi silný výkon, díky kterému zvítězili a opět výrazně promluvili do průběžného pořadí šampionátu.
Verstappen už v první zatáčce předvedl mistrovský manévr, když se v nájezdu zvenčí elegantně dostal před Piastriho. Australan přitom zdánlivě blokoval George Russella, což umožnilo Nizozemci pozdější brzdění a rychlé převzetí vedení. Poté Verstappen navýšil náskok, který si udržel až do cíle, i přes zásah safety caru v závěru, který na chvíli zamíchal kartami.
McLaren vstoupil do sezony s nejlepším závodním tempem, ale závod v Imole ukázal, že Red Bull s Maxem Verstappenem po posledních vylepšeních opět dostali zpět rychlost. Šéf týmu Andrea Stella to po závodě popsal bez příkras: „Myslím, že jsme dnes, jak jsem říkal už před závodem, vyzkoušeli různé taktiky, abychom Maxe porazili, ale nikdy jsem neměl pocit, že máme dostatečné tempo,“ informuje GPblog.
V posledních deseti kolech, kdy se po zásahu safety caru znovu rozjelo závodní tempo, se nabízela možnost, že Lando Norris dostane šanci předjet Oscara Piastriho a pokusit se dotáhnout na vedoucího Verstappena. McLaren se ale rozhodl tuto strategii nerealizovat.
„I kdyby Lando předjel Oscara a pokusil se dotáhnout na Maxe, Verstappen by okamžitě zareagoval. Na této trati musíte být zhruba o sedm až osm desetin sekundy rychlejší, abyste vůbec měli šanci na předjetí, takže to jednoduše nebylo realistické,“ vysvětlil šéf McLarenu Andrea Stella. „Rozhodující byla spíše výměna pozic a události v prvním kole.“
McLaren sice stále ukazuje své kvality, ale Imola jasně ukázala, že Red Bull s Verstappenem je i nadále silným soupeřem, který dokáže zaskočit i favority sezony. Tým musí dál hledat cesty, jak reagovat na rychlý vývoj a nepolevovat v práci, pokud chce letos úspěšně konkurovat.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.