Lewis Hamilton čelil v závěru GP Singapuru problémům s brzdami, které mu výrazně zkomplikovaly dojezd. Jak se ukázalo, následky těchto technických potíží pokračovaly i po dojezdu a zásadně ovlivnily jeho konečné umístění.
Lewis Hamilton se po závodě v Singapuru musel smířit s pětisekundovou penalizací udělenou komisaři za nedodržení limitů trati v závěru Grand Prix. Sedminásobný mistr světa měl v posledních kolech problémy s brzdami, což vedlo k jeho ztrátě pozice za Charlesem Leclercem, přestože tento manévr byl plánovaný už od Baku.
V 58. kole si Hamilton užíval pohodlný 52sekundový náskok před Fernando Alonsem, jenže během následujících tří kol přišel o několik sekund a jeho náskok se rychle snižoval. I přes to sedminásobný šampion udržel v posledním kole zhruba 12sekundový náskok, ale při obcházení zatáček si dovolil příliš volnosti s hranicemi trati, což vyvolalo Alonsovu frustraci.
„Nemohu tomu uvěřit,“ křičel Alonso přes týmovou vysílačku čtyřikrát po průjezdu cílem, když se mu podařilo dojet Hamiltonovu Ferrari v posledních dvou zatáčkách. „Je vůbec bezpečné jezdit bez brzd?“
Po závodě se Alonso pokusil situaci vysvětlit klidnějším tónem pro španělský kanál DAZN: „Řekli mi o tom dvě kola před cílem a skončil jsem asi desetinu sekundy za ním, takže to bylo trochu frustrující. Ale zároveň si myslím, že teď se to vyšetřuje kvůli limitům trati. Když nemáte brzdy, nemůžete moc riskovat a musíte zůstat na trati – s brzdami nebo bez nich.“
FIA komisaři po závěrečné kontrole rozhodli, že Hamilton je za porušení pravidel zodpovědný a uložili mu pětisekundovou penalizaci. V konečném pořadí tak klesl na osmou pozici, těsně za Alonsem.
„Během slyšení jezdec potvrdil, že opustil trať několikrát,“ uvedli komisaři ve svém rozhodnutí. „Snažil se řešit situaci s brzdami. Po dalším šetření a v souladu s pravidly bylo rozhodnuto, že toto není ospravedlnitelný důvod a standardní penalizace je aplikována. Tým ani jezdec toto rozhodnutí nenapadli.“
Tento trest zároveň zvětšil Hamiltonovu ztrátu na týmového kolegu Leclerca v průběžném pořadí na 48 bodů, zatímco Ferrari si udržuje pouhých osm bodů náskok před Red Bullem ve třetí příčce Poháru konstruktérů.
Situace tak ukazuje, že i drobný přešlap v úzkých ulicích Marina Bay může mít významný dopad na konečné pořadí a na průběh šampionátu. Hamiltonovu penalizaci navíc využil Alonso, aby si upevnil svou pozici a upozornil na důležitost disciplíny při závodech s omezenými brzdami.
Celkově tak Grand Prix Singapuru přinesla dramatické závěrečné koly, kdy se technické problémy, taktika a přísné sledování limitů trati spojily a ovlivnily konečný výsledek. Sedminásobný mistr světa odjíždí s lekcí, že i zkušenost a rychlost někdy nestačí, pokud nejsou respektována pravidla.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.